Nejste přihlášen/a.
Zdravím a hezký večer, vlastníme Fabii 1,4 16V motor BBY rok 03, V únoru hlásila chybu P0401 (příliš nizká pruchodnost EGR) ,což pohled na zarezlé matky EGR mě moc nepotěšil , ale zvolil jsem vyčištění škrtící klapky a přívodo do ní z EGR. Chyba vymazána a byl klid . Co se změnilo bylo po měsíci nebo déle kolisání otaček po zahřátí motoru při neutrálu asi kolem 1100-1400, ale co bylo zajimavé jak se auto zastavilo otačky padly na 750ot, a byl klid. Nastavení klapky bylo provedeno a zkontrolovano přes VAG . (Dojiždíte ke křižovatce na červenou a otáčky blbnou dokud se nezastavíte).
Po laborování jsem vyměnil čidlo vzduchu (Hella), a objevila se chyba P0402 což je pro změnu příliš mnoho ,,spalin"z EGR.Pak jem vyměnil EGR (Pierburg ) Tato chyba se opakuje po asi 20km . Základní nastaveni EGR jsem zatím neprovedl jen odpojil baterii a propojení přívodních kabelů.Na stránkách Pierburgu je k chybě P0402 popis ke kontrole odlučovače blow-by, což je odlučovač oleje . A chci se zeptat může mít vliv odlučovač na čidlo a váhu vzduchu v jednom?
Byla čištěna i ta trubka k egr a sání?
Jen doplním, že EGR zanáší i hladina oleje na MAX místo v 3/4 (hodně servisů vyleje celý kanystr a kašle na to). A samozřejmě starý černý olej (když se prodlužují intervaly - u starého motoru by měl být interval max 10 000km nebo rok).
A vyfot ještě EGR.
To co jsi nafotil je sání a na to patří regulační klapka (ovládaná servem na povel z plynového pedálu). Jen tam pod ní ústí spaliny z EGR, který je jinde.
Tak se zatím svěřím jak pokračuji ,zakladní nastavení mě snad čeká v sobotu od známeho přes VAG jinak jsem objednaný na středu v servisu. Do středy se mi po ujetí asi 40km objevovala chyba P0402, tak mě dneska napadlo že vyndám EGR (na fotkách je po jednom týdnu v autě, nic jsem nečistil) a zaslepit ho . Vymazal jsem chybu a jel jsem se projet... nákupy apod. a po asi 25km znovu stejná chyba P0402.
Jen co jsem zjistil diagnostice v mobilu pokud vymažu chybu tak v tabulce,, Stavu monitoru připravenosti" jsou čtyři skupiny neukončeny , CATALYST-EVAP-O2 senzor-EGR system.V okamžiku vyskočení chyby se změní EGR na zelenou (complete).Dalši foto jen stav snímku při zobrazení chyby...proč by to hlásilo chybu moc vyfukových plynu z EGR když ho mám zaslepený a auto ani necukne...
zdravím,napíšu jak dopadla oprava po zavezení auta do servisu mi bylo zděleno ,že na vině je čidlo na spojce. Po výměně se vše vyřešilo a zatím vypadá ,že šlape jak zamlada...
Asi nic jiného mě nemine ,ale jen naokraj pokud jsem odpojil baterii a vybil zbytkové napětí v autě,nedosáhnu stejného vysledku? To mi doporučil technik než jsem za ním jel , i presto jsem ho otravoval a po kontrole VAG jsem měl klapku sání nastavenou správně a jinde neviděl problém. Doma si akorát zjistím přes diag. co mám v mobilu, chyby ,polohu škrtící klapky , teplotu a tlak MAP, jen jsem nenašel jak zjistit chování EGRu.
Podľa popisu chýb je na vine EGR ventil. Na začiatku bol priseknutý v dolnej polohe, potom v hornej.Pokiaľ budete opravu riešit vaším spôsobom,že opravujete niečo iné než vám naznačuje kód chyby,tak to neopravíte nikdy. Odľučovač oleja môže prispievat ku zanášaniu EGR ventilu,lebo sa olej zmieša so spalinami a vznikne lepkavá masa,ktorá ho upcha.Takže najprv vyčistit alebo vymenit EGR ventil a popritom zistit,či funguje jeho ovládanie.
V textu je ,že jsem měnil : čidlo vzduchu a ventil EGR.Teď me asi čeká jen test akčních členů, pro kontrolu. Trochu mě zajímá jak muže odlučovač oleje ucpávat EGR když do něj jdou spaliny z válce a výstup z odlučovače je samostatně napojen do sacího potrubí?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.