Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabie chyba P0402

Od: neo® odpovědí: 12 změna:

Zdravím a hezký večer, vlastníme Fabii 1,4 16V motor BBY rok 03, V únoru hlásila chybu P0401 (příliš nizká pruchodnost EGR) ,což pohled na zarezlé matky EGR mě moc nepotěšil , ale zvolil jsem vyčištění škrtící klapky a přívodo do ní z EGR. Chyba vymazána a byl klid . Co se změnilo bylo po měsíci nebo déle kolisání otaček po zahřátí motoru při neutrálu asi kolem 1100-1400, ale co bylo zajimavé jak se auto zastavilo otačky padly na 750ot, a byl klid. Nastavení klapky bylo provedeno a zkontrolovano přes VAG . (Dojiždíte ke křižovatce na červenou a otáčky blbnou dokud se nezastavíte).

Po laborování jsem vyměnil čidlo vzduchu (Hella), a objevila se chyba P0402 což je pro změnu příliš mnoho ,,spalin"z EGR.Pak jem vyměnil EGR (Pierburg ) Tato chyba se opakuje po asi 20km . Základní nastaveni EGR jsem zatím neprovedl jen odpojil baterii a propojení přívodních kabelů.Na stránkách Pierburgu je k chybě P0402 popis ke kontrole odlučovače blow-by, což je odlučovač oleje . A chci se zeptat může mít vliv odlučovač na čidlo a váhu vzduchu v jednom?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Byla čištěna i ta trubka k egr a sání?


doplněno 26.05.20 10:55:

Jen doplním, že EGR zanáší i hladina oleje na MAX místo v 3/4 (hodně servisů vyleje celý kanystr a kašle na to). A samozřejmě starý černý olej (když se prodlužují intervaly - u starého motoru by měl být interval max 10 000km nebo rok).


doplněno 26.05.20 16:38:

A vyfot ještě EGR.

To co jsi nafotil je sání a na to patří regulační klapka (ovládaná servem na povel z plynového pedálu). Jen tam pod ní ústí spaliny z EGR, který je jinde.

neo®

zdravím ,trubku jsem jen profoukl, když jsem měnil EGR ,ale nezdála se zanesená, Co bylo celkem zanesené jsem vyznačil na obrázku .Olej se měnil vloni hladina je mirně nad polovinou.

neo®

EGR je nový (3 dny) a nebudu ho rozdělávat. Z pochyb že ten původní povolí na matkách jsem na vrakovišti sehnal adapter k EGRu i s matkama proto jsou na fotkách hezčí než ty původní. Přídal jsem tam foto hadice od odlučovače oleje --jak se rozdělává?

neo®

Tak se zatím svěřím jak pokračuji ,zakladní nastavení mě snad čeká v sobotu od známeho přes VAG jinak jsem objednaný na středu v servisu. Do středy se mi po ujetí asi 40km objevovala chyba P0402, tak mě dneska napadlo že vyndám EGR (na fotkách je po jednom týdnu v autě, nic jsem nečistil) a zaslepit ho . Vymazal jsem chybu a jel jsem se projet... nákupy apod. a po asi 25km znovu stejná chyba P0402.

Jen co jsem zjistil diagnostice v mobilu pokud vymažu chybu tak v tabulce,, Stavu monitoru připravenosti" jsou čtyři skupiny neukončeny , CATALYST-EVAP-O2 senzor-EGR system.V okamžiku vyskočení chyby se změní EGR na zelenou (complete).Dalši foto jen stav snímku při zobrazení chyby...proč by to hlásilo chybu moc vyfukových plynu z EGR když ho mám zaslepený a auto ani necukne...

neo®

zdravím,napíšu jak dopadla oprava po zavezení auta do servisu mi bylo zděleno ,že na vině je čidlo na spojce. Po výměně se vše vyřešilo a zatím vypadá ,že šlape jak zamlada...

 

007cz

2x

Po výměně, nebo čištění je nutné mazat adaptační hodnoty a co jde nastavit tak nastavit.

neo®

Asi nic jiného mě nemine ,ale jen naokraj pokud jsem odpojil baterii a vybil zbytkové napětí v autě,nedosáhnu stejného vysledku? To mi doporučil technik než jsem za ním jel , i presto jsem ho otravoval a po kontrole VAG jsem měl klapku sání nastavenou správně a jinde neviděl problém. Doma si akorát zjistím přes diag. co mám v mobilu, chyby ,polohu škrtící klapky , teplotu a tlak MAP, jen jsem nenašel jak zjistit chování EGRu.

 


2x

Hadice se sejme, když se po stranách zmáčkne koncovka.

 


0x

Podľa popisu chýb je na vine EGR ventil. Na začiatku bol priseknutý v dolnej polohe, potom v hornej.Pokiaľ budete opravu riešit vaším spôsobom,že opravujete niečo iné než vám naznačuje kód chyby,tak to neopravíte nikdy. Odľučovač oleja môže prispievat ku zanášaniu EGR ventilu,lebo sa olej zmieša so spalinami a vznikne lepkavá masa,ktorá ho upcha.Takže najprv vyčistit alebo vymenit EGR ventil a popritom zistit,či funguje jeho ovládanie.

neo®

V textu je ,že jsem měnil : čidlo vzduchu a ventil EGR.Teď me asi čeká jen test akčních členů, pro kontrolu. Trochu mě zajímá jak muže odlučovač oleje ucpávat EGR když do něj jdou spaliny z válce a výstup z odlučovače je samostatně napojen do sacího potrubí?

 

john

0x
Na fotce je vidět, že odlučovač propouští olej, je to pod ním potečené. Chce ho vyměnit nebo bude dál způsobovat problémy.
ahoj*

po dvou letech možná už nebude ani to auto

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]