Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Za jízdy se mi uvolňuje kolo

Od: rastoff odpovědí: 10 změna:

Zdravím, dneska jsem jel autem a řidič, který jel za mnou na mě pořád blikal, tak jsem ho pustil vedle sebe a přes okýnko mi řekl, že jak jel za mnou, tak se mi prý uvolňovalo kolo. Přijel jsem domů a zjistil jsem, že pravé zadní kolo je mírně ze šikma, jinak dotáhnuté šrouby byly u všech kol. Při jízdě jsem nic zvláštního neslyšel ani nepocítil změnu při jízdě, zítra s tím pojedu do servisu, myslíte že to může být nápravou nebo jen vada někde jinde? Díky za rady.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

co to je za auto? ona taková zadní náprava na P206, berlingu atd...umí časem vyvrátit kolo až to vypadá hrozně, chtělo by to foto, pokud je to ložisko tam na středu kola neudržíte ruku po chvilce jízdy, lze poznat i zvednutím auta

rastoff

Mám Peugeot 206 z roku 2000. Při jízdě to právě vůbec nešlo nijak poznat, jde to poznat jen vzhledově, horní část kola je jakoby víc nakřivená dovnitř.

tak v tom případě je na 95% náprava do A, dá se řešit repasí, normální stav u těhle aut

Tak to je opravdu náprava. PSA na to trpí.

Pest-až tak normální to není měl jsem 405v breaku prý se 300 000km ale skutečně? hoooodně jetou s nepůvodním motorem ( jeden mega za sebou) rv 89 -kola měl kolmo, syna na 106 rv 96 cca200kkm a kola kolmo, na BéXu rv 87,namotáno kdoví kolik ještě motor monoblok-zadní napráva OK stejně tak na dalších citroenech.

To opotřebení je závislé na tom jak kdo auto přetěžoval. Většinou kombíky a auta s koulí která tahala těžký vozik. U ostatních to je loterie kterou si člověk musí při koupi ohlídat. Třeba berlingo z prvních roků výroby s druhou řadou sedadel už snad ani s původní nápravou nepotkáš. Zajímavé je, že auta homologovaná N1 bez sedaček měly už z výroby jinou nápravu která na to netrpí. Zet takovou berlu má s nájezdem snad 700 000 a náprava je původní.

 


0x

Pokud byly utažené šrouby u všech kol, je s největší pravděpodobností vadné ložisko toho PZ kola.

 


0x

Nebylo poznat?

Plecháč nebo ALU disk? Správně utažen na moment? Čisté dosedací plochy? Závity šroubů vpořádku (teď už asi nebudou)?

rastoff

Zkontroloval jsem to jen tak na rychlo, nejsem veliký odborník na auta, umím akorát maximálně natankovat :D Každopádně mám plecháč, nechám to na odbornících v servisu, snad nebudu muset platit za případnou opravu nehorázně velké prachy.

 


0x

Jednioduché jak zjistit co je ve věci.Kola jste kontorloval a jsou-li utažena tan není co řešit.Pak se podívejte zezadu na kola-pokud jsou do štaflí nebio do písmena A pak je vadné uložení ramene nebo obou ramen, a pak auto víc plave a pokud je to hooodně tak i při propružení náprava vrzá.,další identifikace-zvedněte zadek auta a zkuste zdali se kolo"viklá"ve svislé či podélno ose-pokud ano pak jsou vadné uložení zadního kola-náboj v rameni (spíše ojedinělá závada). Jinak štaflovitá kola jsou sice nemoc pugů a citrýsků,ale v drtivé většině za to mohou majitelé-hlavně přetěžování auta.Jinak pkd je to ramenem-rameny tak celá náprav je za cca5000kč (odkaz na firmu toto opravující : autodomin.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]