Nejste přihlášen/a.
Pracuji ve strojírenské firmě a byl jsem osobně přítomen u předvedení tohoto přípravku.
Ocelový váleček se točil částečně ponořen do oleje a na něj se tlačilo přes páku tak až se třením zastavil.
přímo na přístroji bylo možno vidět sílu nutnou k zastavení válečku.
Prve se zkoušelo nasucho, pak s olejem a pak s přídavkem toho metabondu. Rozdíly mezi jednotlivými zkouškami byly obrovské. Už si nepamatuji čísla, ale vyrazilo mi to dech.
Druhá věc je ale ta, že to neřekne nic o tom jak se bude přípravek k motoru chovat v jiných ohledech.
Ano, věřím.
Chrchlal mi motor jen při 2300 otáček a dával jsem za vinu řetěz rozvodu. Tak jsem to nechal být (Felicia 109 000km). Pak jsem dělal kamarádovi Fávo, kterému prasklo těsnění pod hlavou a jel chvíli bez vody. Měl nový řetěz a seřízené ventily. Chtěl to, tak jsem koupil ten oldspeziel. A opravdu mu klesla spotřeba a já čuměl, že i hlučnost po 20 000km.
Tak jsem to prdnul i do své Feliny. Chrchlání v otáčkách ustalo. Už je slyšet řetěz je zatepla na volnoběh.
Byl jsem velký odpůrce všeho, co do olejů nepatří a kupuje se jako zázračné aditivum. Kdybych si to nevyzkoušel na cizím motoru, tak nevěřím a sám si to tam nedám.
Na zábránění úniků to ovšem nefunguje. Stejně člověk musel udělat gufera na ventilech, aby motor nežral olej.
Na spotřebu to funguje.
Určitě tu bude sposta lidí, kteří budou tvrdit, že je to blbost nebo měli jinou zkušenost s jinými přípravky, které nefungovali a silně je nedoporučí.
To už je ovšem na každém, aby zvážil. Některé opravdu levné obsahují síru, která zvyšuje korozivnost a snižuje tření. Takové bych nechtěl. Metabond jí prý nemá.
Hlavně pokud se olej mění, tak se postupně metabond vyplaví, když se dá jen jednou. Takže proč to nezkusit. Do nového motoru bych to bral jako zbytečnost. Tam patří kvalitní olej co plní specifikace motoru a často měnit.
Reaguji na Metabond do oleje motoru. VIF je do paliva a opravdu zabraňuje parafínování nafty a lépe to startuje v mrazech. Ale to i když do nafty přidáte trochu benzínu nebo ethnanolu .
asd1: Sám dávám Mobil1 nebo Shell a filtry vždy MANNy. Jasně U CR je to hazard mixovat benzín. Ale když se CR systém udržuje a má čisté filtry, tak není potřeba ani ten VIF. Nafta je u nás dost aditivivaná v zimním období.
Srovnávat aditivaci nafty VIF a benzín je úplně mimo. Ano benzínem snížíš bod filtrovatelnosti, ale to je všechno (mmch. lepší byl petrolej). Zhoršíš mazivost. VIF mazivost zlepšuje a zvyšuje cetanový číslo. Do Railu přidá benzín jen šílenec (nebo servisák co potřebuje kšeft za čerpadlo a vstřiky
Aditiva do oleje mají smysl jen pro řešení konkrétního problému a nutno správně vybrat, jinak můžou spíš uškodit. Mnohem lepší je olej měnit včas, tj. obecně pro průměrný motor to je 10kkm / 1 rok. Značka/ cena oleje není důležitá, stačí požadovaná specifikace. Filtr kvalitní např. Mann
VIF se mi osvědčil v palivu jako obrana proti řepkovým přísadám do benzínu. V mém případě odstranění problému se startem (motor nastartoval a chcípnul během 3 vteřin) a chcípáním při volnoběhu. Stačilo dávkovat při pěti plných nádržích a po problému. Nyní jen občasně dávkuji VIF, kupuji při slevách v AutoKelly. Citlivé moderní motory s eko-čidly nesnesou eko-řepku. Takže EKO hospodářství funguje tak, že někde se ekologizuje a jinde se zahájí neeokologická výroba VIF.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.