Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nouzák při jízdě nad 3tis.km

Od: evo odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, trápi mně problém mého Punta Evo 1,2 benzín 2011,naj.96000tis.km. Občas při svižnější jízdě nad 3tis.ot. Ztratí výkon a spadne do nouzáku. Po vypnutí a chvilce klidu startne a kontrolka motoru zhasne. Min.rok rozvody, svíčky, kabely. Každý rok pravidelný servis olej filtry atd. Jsem první majitel od nového vozu. Na diagnostice mi to háže PO 300, PO 302,PO303 Výpadek zapalování 2 a 3 vál. + teplota příliš vysoká. Už asi třetí servis a nic.Díky za každou radu.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Vysoká teplota čeho? Napadá mě místní přehřátí např. kvůli spalinám ve vodě a kvůli tomu nouzák, tj. nouzák ne kvůli výpadkům zapalování, ale kvůli přehřátí.. Kromě spalin přehřívání může být i termostatem nebo vodní pumpou (vrtule protočená na hřídelce = malý průtok a nestíhá chladit.. Zkontroluj nastavení rozvodů, jaký tam jsou svíce a cívky (jestli to je pořád klasika fire tak je to jednoduché - na vačkách a setrváku jsou rysky)

Jaký přesně motor?

evo
24.04.20 08:24

asd1

Hlavní problém tipuju přehřívání, tj. termostat, spaliny ve vodě, vodní pumpa, větrák sahary, příp. i posunutý rozvod

Výpadky zapalování budou jiná věc, obvykle svíce kabely cívky, příp. signál ze snímače polohy kliky apod.

A vyměň servis, tohle by měli najít během chvilky... Diagnostikou ti jen vyjeli výpis závad a dál prostě NEVÍ.. Měli to projet a sledovat live data, zaměřit se na teplotu motoru.. Pak ověřit základní věci na motoru - voda v oleji olej ve vodě příp. ubývání kapaliny, funkci termostatu, sahary, změřit kompresi motoru (podpálený ventily např.), projít kostry, konektory k čidlům zásadním pro běh motoru, zkontrolovat nastavení rozvodu... Postupuje se od jednoduchých věcí ke složitým, přehřívání zas tolik příčin mít nemůže.. Místním zavzdušnění kvůli spalinám ve vodě (bublinky = horší přenos tepla k chladiči. Termostat - málo otevřený. Vodní pumpa - protočená vrtule = malý průtok vody (příznak je že blbě topí i při teplém motoru). Větrák sahary - nespíná příp. jen někdy (ovšem to by se přehříval spíš při stání než při jízdě) atd.

Spoustu věcí je lepší udělat sám, pokud nemáš po ruce opravdu dobrého servisáka... Pokud servis, tak sepiš zakázku na opravu přehřívání a výpadků zapalování, pokud neopraví tak prokazatelně reklamuj. Převzetí se zkušební jízdou a výpisem z diagnostiky že to je po jízdě bez chyb. Jinak budeš cálovat a cálovat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]