Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
měl jsem od známého půjčené auto: Opel Astra 1.7 cdti (r.v. 2002)
Po půjčení jsem natankoval levnější naftu, než tankoval známý (o to jsem ale nevěděl). Vždy jsem do starších aut tankoval na této benzínce a nikdy jsem neměl problém. Po asi 400km přestal na semaforu běžet motor, párkrát jsem zkusil nastartovat a podařilo se mi ujet pár set metrů za barák. Známý si ho vyzvedl a nechal odtáhnout a po měsíci mi napsaly že se měnilo palivové čerpadlo a že mu dlužím 6000+2000 za práci.
Chtěl bych tedy vědět, jestli tankování levnější nafty zničilo palivové čerpadlo, nebo už bylo na pokraji smrti a já to jen trochu urychlil? Je to přeci jen staré auto. Z technického pohledu nevím jak to může být, ale nepřijde mi, že by to byla 100% moje vina.
Děkuji za vaše odpovědi.
Hezký den všem
Tak jsem si zjistil kvalitu nafty v okolí a i přesto, že to není jedna z největších firem (tam kde jsem tankoval), tak kvalita je rozhodně zajištěná. Firma bez pokut, s ne jen jednou pobočkou. Dále v okolí bylo v minulých letech pokutováno vícero benzínek a to i firmy jako Moll, Shell nebo Benzina. Díly na toto auto se pohybují v daleko menších částkách a i díky vašim komentářům jsem dostal jakousi jistotu, že můj známý tomu buď rozumí ještě méně než já (což jsem nevěděl že vůbec jde) a nebo to není tak dobrý kamarád.
Každopádně děkuji za všechny názory, uvidím jak to celé dořešíme, ale nehodlám platit za to, co jsem nezpůsobil.
A jen pro doplnění, benzín jsem netankoval, vím že mi při tankování chyběla ta vůně
Jasně může za to levnější nafta! To snad nemyslíte vážně?
Auto rv 2002 je stará vylítaná vrána, na které může odejít jakýkoliv díl vůbec bych toto neřešil,a pokud je to DOBRÝ kamarád poskytl bych mu kompenzaci v polovině sumy na opravu.Ale dle mých aut ,o ceně za servis se nevyjádřím,je suma ne za jedno čerpadlo ale vícero kusů!
Děkuji za odpověď, taktéž i ostatním v této diskuzi. Cena za díl je asi vymyšlená, není podložena žádným dokladem, protože to prý dělal jeho známý mechanik. Zjistil jsem si i více informací o kvalitě nafty co jsem natankoval a patří do té lepší půlky. Ještě jednou všem děkuji
Měl jsi zámého. Osobně bych mu nic nezaplatil, dokud by mi znaleckým posudkem neprokázal, že poruchu čerpadla zavinila mnou natankovaná nafta. Nikdo, byt nejlepší známý, se nebude hojit na tom, že jeho auto kleklo zrovna když jsem ho měl půjčené! Tečka, konec.
PS: S kamarádem bych se možná na kompromisu domluvil.
Bez rozboru nafty to je věštění z koule jestli šlo o nekvalitní naftu nebo poruchu která by nastala i se sebelepší naftou... V rámci dobrých vztahů bych známému nabídl že půjdem napůl.. A z pohledu známého bych se styděl chtít celou cenu za opravu u tak staré plečky bez jistoty že nafta byla opravdu špatná..
Jinak ano , nafta se špatnou mazivostí čerpadlo zničit může. Obvykle když to je topný olej naftě jen podobný u kterého se mazivost neřeší..
Nechci být soudcem ani poradcem, ale mám zkušenost...
... beru naftu do Jumpera (dříve do Transita) téměř výhradně na bezínce Agip, dnes na u těch samých stojanů (jen to má jiný nápis, a ze žluté to zezelenalo) a nikdy jsem neměl problémy...
... až jednou...
... nějak jsem podcenil hladové oko a vzal jsem s téměř prázdnou nádrží velmi levnou naftu asi za 200,- u jiné, nejbližší čerpačky, která je občas ve statistikách ČOIky kvůli kvalitě. Jen na dojetí. Bylo to na chodu motoru znát, na volnoběh se točil dost nepravidelně, za jízdy do otáček nešel tak lehce jako jindy, a průměrná spotřeba mi během 50km stoupla o 1l/100km.
A zkušenosti mají i moji kolegové, při méně kvalitním palivu roste spotřeba, takže člověk neušetří, a navíc zbytečně ku*ví motor.
Chci tím jen říct, že podle mne je možné, že nekvalitní nafta podstatně urychlila exitus čerpadla.
To ale nic nemění na tom, že pokud někdo vyžaduje čerpání paliva u konkrétní čerpací stanice, má to jasně sdělit předem...
Pokud by někde prodávali naftu, která ničí čerpadla, tak je na vině ta benzínka, co ji prodává. Mnohem pravděpodobnější tedy asi bude, že čerpadlo bylo nad hrobem a prostě jste měl smůlu.
Já bych postupoval takto: Reklamace nafty a uplatnění vzniklé škody u benzínky. Tam Vám odpoví, že jejich nafta splňuje vše co splňovat má a že žádné jiné reklamace neměli a to pak předáte známému jako doklad toho, že naftou to nebylo.
řekl bych že čerpadlo bylop "natrávené" už před prodejem, zpravidla se prodávají auta s problémy a před velkým sevisem...tech 8 tisíc bych zapaltil poté, co bych dostal slevu 8000 z kupní ceny
a vymenu čerpadla bych bral jako kladné vyřízení reklamace - odstranění skyryté vady
nejlepší bude nechat si vyplatit kupní cenu a "zhodnocené" auto vrátit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.