Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto nenaskočí - žhavičky?

Od: riky odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na jednu věc. Jedná se o Octavii 2, 1.6 TDI - 77kw. Dnes jsem natankoval, jel jsem si něco vyřídit do města, ale když jsem chtěl auto nastartovat, tak už nenaskočilo. Má tendenci chytnout, ale pokaždý, když točím, tak začne blikat kontrolka žhavení. Podařilo se mi na 10 pokus auto nastartovat a s rozsvícenou kontrolkou žhavení jsem dojel domů. Doma jsem se pokusl auto opět nastartovat, ale opět má tendenci chytnout, ale nenaskočí. Myslíte, že to budou žhavičky? Auto má 173xxx najeto, bylo kupovaný od majitele, takže nevím, kdy žhavičky byly měněny. Předem děkuji za odpovědi.


doplněno 19.04.20 18:37:

Tak dnes jsem se pokusil po 4 dnech odstaveném autě opět nastartovat a auto chytne na 4 - 5 pokus. Při startování bliká kontrolka žhavení, když se auto nastartuje, kontrolka žhavení svítí, kontrolka motoru nesvítí. Pokuď zapalování vypnu a pokusím se o opětovný start, tak kontrolka opět bliká při startování a když auto chytne na ten 4 pokus nebo 5, tak žhavení zhasne a svítí kontrolka motoru. Auto ale běží normálně, zkoušel jsem ho i kousek project asi necuká.

Napdá někoho co by to mohlo ještě být? Prvně jsem myslel, že nejde nafta do vstřiku, ale pokuď auto nastartuje, tak jsem vyloučil pumu, čerpadlo. Napadjí mě asi to nemohou dělat žhavičky nebo palivový filtr, v horším případě EGR, ale EGR byl minulý rok měněn úplně nový a počítám, že by měl vydržet alespoň 80 000km alespoň.


doplněno 25.04.20 19:04:

Tak auto jsem měl na diagnostice a hlásí vadný snímač vačkového hřídele. Nemáte někdo zkušenost kde se přesnějí nachází? Asi je někde z boku motoru nebo přímo pod víkem? Pokuď je pod víkem, tak Octavia 2 FL má pod víkem těsnění nebo se dává tmel? Děkuji za odpovědi

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Blikající kontrolka žhavení může značit hafo jiných závad. Když já měl u stejného motoru špatnou žhavičku, tak startoval normálně, ale svítila kontrolka motoru. Diagnostika a budete mít jasno hned.


doplněno 19.04.20 19:25:

Vy jste na té diagnostice ještě nebyl? Přece vám ji udělají na počkání kdekoliv...

riky

Divné je, že od té doby co jsem přijel z benzínky, tak už jsem nenastartoval. Ale naftu jsem natankoval, tak snad na benzíně nezaměnili naftu za benzín :D

 

mathew

0x

Pokud ráno normálně chytlo a pak když bylo ohřáté tak už ne tak to nebudou žhavičky, protože by to blbě chytalo už ráno, ale vzhledem k teplotě by to i bez nich chytlo dřív jak na 10. pokus. Navíc pokud jsou vadné tak to napíše diagnostika, podle mne to bude, ale něco jiného a nejspíš mnohem dražšího. Takže napojit na diagnostiku a pak teprve řešit co se bude měnit

riky

Každé ráno mi auto chytlo na 2 nebo 3 pokus. Nemělo by chytnou hned na první?

mathew

To máte napsat hned, že to startuje blbě už dýl. Každopádně to pořád nevypadá, na ty žhavičky, protože ty by neměly způsobit, že to nechytne vůbec.

 

olinl

0x

Osobní zkušenost: U dieselové Felicie při teplotách nad 10°C a při dvou špatných žhavičkách a dvojnásobném žhavení to chytlo na druhý třetí pokus, při teplotách pod nulou i s lepší naftou nebo aditivy jsem nenastartoval vůbec. S jednou špatnou žhavičkou v zimě při teplotách pod nulou a dvojitém žhavení se ještě nastartovat dá.

 


0x
Ja mám obavu že to bude vstřikama
Leč zační kontrolou popřípadě výměnou těch žhavičú

 


0x

To už je předpokládám common-rail a ten zpravidla nepotřebuje žhavit u některých vozidel klidně do -5°C...Tak bych zádrhel v tom neviděl...

Chce to někoho zdatného okolo diagnostiky motorů... Není to Š105 smontovaná z deseti součástek... Dnešní motory jsou složité jako kosmická loď... A to že by EGR nevydrželo 80.000 km není nic zvláštního... V dnešní době jsou mnohdy vadné i značkové komponenty co jsou nové... Nemusí to být třeba ani samotnou konstrukcí EGR, ale třeba důsledek špatného spalování, je to celý řetězec...

Myslím, že toto řešit amatersky pokus omyl není vhodné, ono stačí když s tím bude zápasit třeba i zdatný odborník...

Prostě není to jenom výměna žárovky...

 

anoano

0x

...osobní zkušenost, octavia 2.0, 103 kw, startuje na jednu žhavičku do - 20 °C ( mínus dvacet ) a to několik let po sobě.

Myslím, že by to startovalo i bez žhaviček.

 

jenda2*

0x

To může být cokoliv, žhaviče ale na 98 % ne. Při teplotě nad +5°C se ani nespínají. Mohlo by to být čidlo teploty na hlavě. Na zkoušku jej zkuste najít někde na hlavě a opatrně odpojte konektor. Škodovky jso uv poslední dekádě hrozné krámy. Na mém Superbu 1 PD mi odešlo čidlo teploty a motor nestartoval v teplém stavu. Studený ano. Autorizovaný servis to po telefonu indikoval na poruchu startéru ( točil rychle jako jindy) a že auto odtáhnou 1,5 km za 1400 Kč a vymění startér. Nakonec stačilo čidlo odpojit, motor chytl nadrb a dát pak nové čidlo za 250 Kč.

Ani na vstřiky to nevypadá. Ty se neporouchají naráz všechny. I se špatným auto chytne normálně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka žhavení

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]