Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna motorového oleje

Od: machir* odpovědí: 15 změna:

Ahoj, můžu měnit motorový olej na nájezdech? šroub na vaně je zezadu ) vyteče oleje víc nebo miň když je auto na nájezdech?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Vyteče ho stejně nebo méně, protože nějaký může zůstat v "kapsách", které náklonem motoru vzniknou. To je však vcelku nepatrné nevýznamné množství.

Podstatné je, aby auto při nalévání nového oleje stálo na rovině aby měrka neměřila nesmysly.


doplněno 10.04.20 14:10:

@gumidek: Můžeš to "vadí" nějak rozvést, odůvodnit?

No spíše s hlediska toho, že to lidi dnes posuzují jako, že to zbaští cokoliv a je to jedno.

Pokud to má vydržet léta, tak bych se k tomu choval stejně jako u Octavií.

Jde jen o sympatie. Jen rejpnutí. Nic zásadního.

 


3x
Uplně na pohodu vyjed na najezdy vypust olej vymen filtr a jezdi
Měnim olej na najezdech celej život
machir*

Koukal jsem na Youtube a frajeři tak mění olej i drahých autem ;D BMW m5 e60 v10 , mustang atd tak to asi problém nebude to tak dělat

 

olinl

2x

U starších aut jako Favorit a Felicie to nevadí a jak píše satam, vždy tam něco zůstane, proto se používá i proplachový olej, který sebere/naředí ještě zbylý starý olej a v případě puntíčkářského přístupu se zbytek "špíny" vypustí s ním..

machir*

Jde o auto Octavia 2 1.6 75 KW 2008..

Vadí to i u nich

olinl

gumidek, měl jsem rozebraný do šroubku motor Favorita i Feldy 1,3 Mpi a při představě , kde všude zůstane viset olej představu mám. Pokud se předek zvedne o 40 cm, tak zůstane jen málo oleje uvnitř motoru (i po demontáži filtru). Ale kolik dnes ještě jezdí těchto nejen motoricky spolehlivých veteránů (hůř koroze kastle) a tazatel má Octu2, tam nevím..

Nejvíc zůstane ve filtru, ale ten jde stejně pryč. Vana není úplně vyspádovaná, takže může zůstat i něco v jejím rožku. Ale obecně, pokud se výměny nepřetahují, tak to nevadí...

machir*

Děkuji za rady ) jinak kam lze umistovat podpěry?

machir*
11.04.20 08:48

No o ten hliník bych si podpěru nedal.

machir*

Aháá, ten past musím sundat?

 


2x
Já u každého auta to dělám tak, aby byla výpustní díra co nejníže. Pokud je šroub přesně na dně vany, tak dám auto na rovinu, pokud je třeba v úhlu na zadní straně vany, tak najedu předními koly na nájezdy, abych zase dostal díru co nejníže, ale je to jen pár kapek navíc. I když se sundá vana, tak nějaký olej zůstává v bloku a hlavě motoru, kde jsou "šachty". Není to potřeba nějak extra hrotit, hlavně že měníte Ps: olej měnit, když je horký.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]