Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co se stalo s olejem?

Od: martinpeugeot® odpovědí: 12 změna:

dobrý den všem, mám potíž s autem spíše dotaz co se stalo...

auto jsem zakoupil 8/2019 hned vymenil olej filtry atd, nic se mi divneho nezdalo, olej byl takový ne jeste uplne cerný...

pak bylo auto v servise kde namontovali LPG, pak v jinem servise na celkovou kontrolu a pak jeste v dalším na další kontrolu (problém s RJ) a tam mi rekli co že mám v motoru červený olej... a opravu olej červený viz foto.. co to je? olej jsem dal total 5W30 ineo ecs...tak mne napadá bud zabarvení tohoto oleje zpusobilo LPG nebo nekterý servis tam musel neco do oleje nalit nebo to tam bylo od doby kdy jsem auto koupil... Nevíte co by to mohlo být, ten vyjetý olej jeste mám...po výměně oleje, je olej zase červený i kdyz výrazne méně...nedal tam nektrý servis nejaký přípravek do oleje-nekde jsem četl ze jsou červené.. diky moc za rady...ptal jsem se samozrejme v tech servisech ale že prý nikdo tam nic nedával-ale nedá se tomu veřit... už aby člověk kontroloval i olej kdyz dá auto na servis---

auto je Citroen 1.6 benzin + LPG NFU rv 2006 cca 150 000 km

jeste otázka mám oddelat vanu a vycistit to? jaký olej byste doporučili pro toto auto (má hydraulické vymezování vuli na hlavě-nesteluje se vule rucne sroubky a merkou) aby se nestalo ze motor zničím pokud dám jiný druh oleje..

na obrázku je videt olej na bilem listu papíru a vedle je kapka nového oleje...

diky moc


 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Ja bych tam 5w30 nelil
Osobně bych dal nakou 5W40
Jinak to vypadá že tam opravdu někdo nalil nakej přípravek do oleje
Asi bych koupil od Tec vyplach motoru najel na něj aspon 30km pak vyměnil olej filtr a jezdil
Pokud auto jezdí nezlobí neni třeba se vzrušovat

Já bych se vzrušoval. Až bude zlobit, tak je pozdě.

Pokud to jezdilo do ted a motor nemlatí byl bych v klidu
Proved bych vyplach novej olej a jezdil

Tak udělat ihned výplach a dát nový olej a jezdit, tak se nevzrušuju taky.

Já myslel, nevzrušovat se a nechat to tak, jak to je a jezdit.

Pak tedy souhlas.

 


1x

Pro NFU (LFY-s hydroštely,HDY-klasika-jako motory ve 105...i další) byl ještě před 2-3 roky doporučen Total QUARTZ 7000 10W40.Dnes stejný výrobce doporučuje oleje INEO .Tak nevím ale spíše mi přijde ,že je to touha výrobců vác rýžovat na zákaznících . Jinak NFU je motor řady TU který již běhá někdy od roku 1985 v modelech PSA v několika modifikacích a kubaturách (od litru právě po 1,6). Ta barva no trochu do červena je jestli "plynaři" nepřidali nějaké aditivum do oleje?!

 


0x

Jedno ti řeknu jistě: LPG v tom nejede. A na to vezmi jed!


doplněno 06.04.20 20:29:

@dabel: O olejích něco vím a řeknu ti, že v tomto případě (a i v dalších) je úplně jedno, zda tam naleješ 5W-30 nebo 5W-40 nebo dokonce 10W-40.

Ja se nehadam jen se mi do obyčejný atmosfery prostě příčí lejt takovou vodu jako je 5w30
I když dnes sem narazil na dvě auta fábie tdi a daewo kalos 1.4 benzín a do obou ten majitel leje 5w30 od castrolu nakej FST a mění po 30000km auta motorove jak hodinky
Na fabii je namotano 250 a na kalosu 105 tisic jen kroutim hlavou
Jo a to mi tvrdil že s kalosem skoro 10 přejíždí jestli mu ten olej nevyměnim
asd1

Total Ineo ECS 5W30 leju do Focusu 1,6 74 kW a je v pohodě, má přes 200kkm a mezi výměnama oleje nedolívám, tj. v oleji na 99% problém nebude.. Kdoví co tam borci v servisu nalili..

Olej + filtr bych vyměnil a obětoval bych něco i na proplach, tj. dvě výměny těsně po sobě.. Asi by stačilo na proplach míň oleje aby sací koš nebyl nad hladinou a chvíli to nechat proplachovat (jen na místě - nízká hladina = nemaže spodek rozstřikem)

 


tak samozrejme jak jsem to zjsitil pred mesicem tak jsem ihned olej vymenil i s filtrem, ted to má po výměně asi 500 km a olej je lehce červený, ne tak moc jak předtím... pokud to není z LPG jak píšete, tak to musel do toho nekdo nalít, tak vezmu a udelám jeste jednu výmenu oleje i s filtrem...kdybch spon vedel co to je...ale asi porád tam v tom motoru neco bude..nepoujde to uplně asi vycistit...ale chápete to proč mi to nepriznají ani v jednom servise, bud to udelali omylem nebo neco tají...ach jo...

asd1

Kdoví co tam nalili... Pokud to tají, tak bys musel nechat udělat rozbor co to vlastně je, tj. ekonomicky nesmysl.. Ano ještě jednu výměnu oleje s filtrem a dál jezdit a sledovat.. Holt servisu furt musíš stát za zadkem a hlídat co zas vynaleznou za ojeb

Možná červený olej do servořízení, si asi trošku spletli sud

 


0x
Výměna oleje proběhla odsátím, nebo poctivým vypuštěním? Kdyby to bylo uź v původním oleji, tak bych řekl, že tam někdo něco nalil, aby zamaskoval klepání - opotřebení. Ale ta barva je divná. Takto bych spíš podezříval servis z nějakého kixu.
doplněno 07.04.20 01:22: Jnak červený je olej do mixu dvoutaktů, že by někdo popletl kanistry? Ono zabarvit omylem olej jinou tekutinou není snadné, většina se s olejem nesmísí. Chtělo to mikroskopem kouknout, zda to spíš nebyly drobné částečky.

 


do oleje nemel nikdo co dávat auto nebylo v servisu na vymenu oleje byla tam jen na kontrolu auta jako takového bez jakéhokoliv dolívání čehokoli...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]