Nejste přihlášen/a.
dobrý den všem, mám potíž s autem spíše dotaz co se stalo...
auto jsem zakoupil 8/2019 hned vymenil olej filtry atd, nic se mi divneho nezdalo, olej byl takový ne jeste uplne cerný...
pak bylo auto v servise kde namontovali LPG, pak v jinem servise na celkovou kontrolu a pak jeste v dalším na další kontrolu (problém s RJ) a tam mi rekli co že mám v motoru červený olej... a opravu olej červený viz foto.. co to je? olej jsem dal total 5W30 ineo ecs...tak mne napadá bud zabarvení tohoto oleje zpusobilo LPG nebo nekterý servis tam musel neco do oleje nalit nebo to tam bylo od doby kdy jsem auto koupil... Nevíte co by to mohlo být, ten vyjetý olej jeste mám...po výměně oleje, je olej zase červený i kdyz výrazne méně...nedal tam nektrý servis nejaký přípravek do oleje-nekde jsem četl ze jsou červené.. diky moc za rady...ptal jsem se samozrejme v tech servisech ale že prý nikdo tam nic nedával-ale nedá se tomu veřit... už aby člověk kontroloval i olej kdyz dá auto na servis---
auto je Citroen 1.6 benzin + LPG NFU rv 2006 cca 150 000 km
jeste otázka mám oddelat vanu a vycistit to? jaký olej byste doporučili pro toto auto (má hydraulické vymezování vuli na hlavě-nesteluje se vule rucne sroubky a merkou) aby se nestalo ze motor zničím pokud dám jiný druh oleje..
na obrázku je videt olej na bilem listu papíru a vedle je kapka nového oleje...
diky moc
Pro NFU (LFY-s hydroštely,HDY-klasika-jako motory ve 105...i další) byl ještě před 2-3 roky doporučen Total QUARTZ 7000 10W40.Dnes stejný výrobce doporučuje oleje INEO .Tak nevím ale spíše mi přijde ,že je to touha výrobců vác rýžovat na zákaznících . Jinak NFU je motor řady TU který již běhá někdy od roku 1985 v modelech PSA v několika modifikacích a kubaturách (od litru právě po 1,6). Ta barva no trochu do červena je jestli "plynaři" nepřidali nějaké aditivum do oleje?!
Jedno ti řeknu jistě: LPG v tom nejede. A na to vezmi jed!
@dabel: O olejích něco vím a řeknu ti, že v tomto případě (a i v dalších) je úplně jedno, zda tam naleješ 5W-30 nebo 5W-40 nebo dokonce 10W-40.
Total Ineo ECS 5W30 leju do Focusu 1,6 74 kW a je v pohodě, má přes 200kkm a mezi výměnama oleje nedolívám, tj. v oleji na 99% problém nebude.. Kdoví co tam borci v servisu nalili..
Olej + filtr bych vyměnil a obětoval bych něco i na proplach, tj. dvě výměny těsně po sobě.. Asi by stačilo na proplach míň oleje aby sací koš nebyl nad hladinou a chvíli to nechat proplachovat (jen na místě - nízká hladina = nemaže spodek rozstřikem)
tak samozrejme jak jsem to zjsitil pred mesicem tak jsem ihned olej vymenil i s filtrem, ted to má po výměně asi 500 km a olej je lehce červený, ne tak moc jak předtím... pokud to není z LPG jak píšete, tak to musel do toho nekdo nalít, tak vezmu a udelám jeste jednu výmenu oleje i s filtrem...kdybch spon vedel co to je...ale asi porád tam v tom motoru neco bude..nepoujde to uplně asi vycistit...ale chápete to proč mi to nepriznají ani v jednom servise, bud to udelali omylem nebo neco tají...ach jo...
Kdoví co tam nalili... Pokud to tají, tak bys musel nechat udělat rozbor co to vlastně je, tj. ekonomicky nesmysl.. Ano ještě jednu výměnu oleje s filtrem a dál jezdit a sledovat.. Holt servisu furt musíš stát za zadkem a hlídat co zas vynaleznou za ojeb
Možná červený olej do servořízení, si asi trošku spletli sud
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.