Nejste přihlášen/a.
Zdravím , pár dní z5 jsem měnil podvozek , to znamená , ramena , čepy , kosti stabilizátoru, tlumiče , pružiny , uložení ..auto mělo továrně sportovní podvozek a jelikož už měl něco za sebou tak jsem vyměnil s tím že jsem koupil komponenty na standartní podvozek ... tlumiče sachs, pružiny KYB, zbytek Lemforder a Febi Billstain.. vše podle čísel co by tam asi mělo být...ale je toho taková škála že je těžké se trefit přesně. Uděláno dle návodu ... auto je po výměně neskutečně tvrdé a při přejetí větší nerovnosti nebo díry mám pocit že mi upadne palubka... a tak se chci zeptat čím bych to mohl zlepšit.. mám změnit tlumiče či pružiny nebo něco jiného... poraďte prosím... děkuji..
Auto: škoda superb první generace 2.8 V6
Kupovat ND takového specifického druhu je třeba pouze a jen dle VIN.
Neměnil jste náhodou i uložení motoru?
Uložení motoru jsem neměnil ..ale i tak by to asi nemělo co dělat s tvrdostí podvozku ... a bylo to kupované přibližně podle vin ... jen jsem nemohl přesně jelikož podle vin mám od novoty sportovní podvozek a já chtěl už standartní výšku...
Ono asi záleží auo od auta. Já kombinoval Lesfjorders pera pro paket špatné cesty a k tomu Sachsy tlumiče na azdek Feliny. Zvednul jsem tím podvozek o 2,5cm a tvrdost mi příjde, jako z továrními tlumiči Ateso Jablonec.
Obecně vybírejte dle VIN.
Třeba Fabie 1 nebo Octavie 1 mají hromadu motorů a přední tlumiče jsou i dle motorizací, dle provedení pro špatné cesty a tak.
Pokud jdete do aftermarketů, tak je to vždy risk, že to nenapáruješ.
Já měl Octavii II se sportovním podvozkem a když jsem asi po 8 letech měnil tlumiče, tak jsem chtěl standardní. A v servisu mi řekli, že to nejde. Říkal jsem jim, že mají v konfigurátoru napsáno že je to "o 15 mm snížený podvozek, odlišné tlumiče a pružiny" a at mi to klidně vymění i s těmi pružinami. Bylo mi vysvětleno, že nejsou jen odlišné tlumiče a pružiny, ale i další díly na podvozku a že je to reálně nevyměnitelné...
Nevím jestli mi kecali nebo ne, ale předávám "jak jsem koupill"
Tipnul bych že nekecali... Je třeba podle VIN projít díly které jsou odlišné a vyměnit všechno.. Ono může být i jinak řešené uchycení tlumičů na kastli apod, tj. odlišný díl může být klidně i nápravnice, kastle atd...
Kastle snad né. Ale možné to je. Sám vím, že Felina měla v základním hatchbacku min 2 kastle. Jedna chudá a druhá zpevněná a vyztužená.
Spíš bych tipoval u té Octy jiná pera, tlumiče, brzdy, možná ramena a náprava.
Oni nechtějí takový tuning dělat v autorizákách z principu. Kdyby mechanik něco zapoměl předělat na origotakovou výbavu či takovou.
Mají problém i osadit jiné rádio než originál dle VIN. Třeba s navigací místo obyč bez i když pro daný model i rok bylo nabízeno celekm třeba 6 typů...
Prostě z principu.
Tam hlavně můžou být jiné pákové poměry u pružin/ tlumičů, pak může být i jiné místo uchycení a to může udělat jinou tvrdost... Např. kratší pružina bude mít níž horní misku tlumiče a když tam dáš delší péro tak bude víc předepnuté, nebo bude mlátit tlumič dorazem, protože zdvih bude o to snížení zkrácený... Ale to jen střílim od boku..
Změřte si na autě průněry drátů pružin a porovnejte s díly v odkazu. Spíše to vypadá na problém tlumičů. Pracují oboustraně v daném poměru a mohl by tam být problém s nízkům průchodem ojele. Pak bez ohledu na pružiny je to brutálně tvrdé. Měnil jsem hydrolůžka uložení motoru a to je teprve mazec. Ogiginál jsou měkoučké a motor nevibruje. Dal jsem náhradu a málem mi odpochodovala palubka. Jenže za 1 kus originálu (původní silentblok vytekl) kolem 4500 Kč se mi dát nechtělo. Ale dala se použít finta a nakonec to bylo OK. To je k vibracím v případě výměnu hydrolůžek uložení motoru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.