Nejste přihlášen/a.
Nejdřív důvod: je při stejné kapacitě asi tak 4x levnější než ty lithiové. Na váze mi nezáleží. Tak mě napadlo spojit tři malé 12 V motocyklové baterky do série na 36 V. A teď to zásadní: pro odběr 20 A stačí dlouhodobě ty běžné startovací, nebo musí být pro trvalý výkon trakční? Jaký je vlastně rozdíl mezi bateriemi trakčními a startovacími?
Trakční baterie je stavěná na cyklování (nabití/vybití). Startovací je stavěná na dodání maximálního proudu po krátkou dobu (startovací).
Vhodné je použít gelové hermeticky uzavřené akumulátory, které se používají jako záložní třeba v serverech na UPS kách. Používají se i u dětských autíček na baterky nebo v prvních čínských elektrokoloběžkách taky byly (co si pamatuji, tak 2x 12V a 12Ah).
Problém je váha. Baterky jsou těžké a celé kolo je namáháno větší váhou baterek a při vybití je to porod je vláčet. Navíc mají menší počet cyklů a nedodají takový proud jako Lithiové.
Pb má značně malý dojez. proto se nepoužívají. Další faktor je váha.
Pb má výhodu jen v ceně. Tam to ovšem končí.
Vybíjení se tuším doporučuje u Pb desetinou kapacity.
20A tam snad nebude trvale? Jen při rozjezdech vyletí proud, ale pak poklesne, jak už kolo pojede. Když mu s rozjezdy pomůžete šlapáním, tak značně prodloužíte životnost a dojezd.
Tak úplně trvale těch 20 A jistě nebude. Myslel jsem tak několik minut v kuse, pokud pojedu do většího stoupání. Na rovině to bude asi tak polovina.
No napíšu ti vlastní zkušenost. Měl jsem zadarmo torzo čínského "escooteru". Baterky 2x 12Ah a 12V. Dostávali tak naprdel, že se přerušil článek a to jsem s ní do kopců nejezdil. Je tedy fakt, že jsem neměl regulátor. Vždy jsem se poodrážel a pak tam fouknul natvrdo 12 nebo 24V přepínačem ,
Pak jsem si vyrobil PWM regulátor s dvěma mosfety a 555kou. Ty mosfety, byt měli minimální odpor, tak při nešetrných rozjezdech pukali.
Pak jsem to zahodil celé. Baterky měli minimální dojezd (cca 4km). Ale měl jsem jich zásobu ze starých UPS, takže jsem neřešil a při venčení psa to bylo i zábavné.
Pokud pomáhal, tak klesl proud i na 3A u 250W motoru .
Po této zkušenosti bych do olova nešel. Jednou jsem tam měl z nouze dvě autobaterky svázané řemenem z gatí a po vybití 2km od domova jsem měl chut s tím celým težkým krámem švihnout do kopřiv .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.