Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor nedobíjí

Od: odpor odpovědí: 9 změna:

Alternátor Valeo koupený z vrakoviště nedobíjí. Alternátor upnutý ve svěráku připojím na baterii plus a minus, roztočím vrtačkou a nedobíjí. Vyndám regulátor, zkouším nabudit alternátor bez regulátoru přímo na kroužky rotoru plus a minus. Roztočím a nedobíjí. Při roztočení jde vrtačka bez odporu, asi 1400 ot/min. Pokud by byla vadná nějaká dioda nebo vadná jedna fáze statorového vinutí, alternátor by měl dobíjet alespoň trochu. Nedobíjí vůbec, ani se nezahřívá. Odpor všech tří vývodů statorového vinutí proti kostře i proti plusu je stejný.

Rotorové vinutí není přerušené, odpor je asi 2 ohmy. Není vinutí rotoru zkrácené? U jiného alternátoru je odpor rotorového vinutí asi 7 ohmů, to je ale alternátor Bosch 24 voltů.

Je odpor rotorového vinutí 2 ohmy v pořádku? Poraďte.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Na kolik otáček ho točíte tou vrtačkou? Obávám se, že to bude několik set ot/min, což je málo a dobíjení takto neodzkoušíte. Ten alternátor bude nejspíš v pořádku.


doplněno 28.03.20 21:55:

@odpor: Tak jsem trochu zapátral a zjistil jsem, že odpor rotoru by obecně měl být kolem 5 Ohmů. Ovšem zda je váš rotor vadný nebo ne, to odhadnout na dálku nedokážu.

odpor

Děkuji Vám za vaši reakci, vrtačka má asi 1400 ot/min. Myslím, že to by měllo stačit. Jde bez odporu. Nezdá se mi ten odpor rotorového vinutí, při tomto odporu by tam teklo při 14 voltech 7 ampér, to se mi zdá hodně. Co myslíte?

odpor

Děkuji Vám.

Takže rotor je asi v háji. Také si to myslím. Kde jste to našel?

 


2x

a co ten altík připojit nechat relátko a budit ho plusem přez 5w žárovku

odpor

Děkuji Vám za radu. To jsem zkoušel nejdřív, zapojit jako na autě. Žárovka nezhasla a alternátor nedobíjel. Nevěděl jsem jestli není vadný regulátor, tak jsem to zkoušel bez něj propojit přímo na kroužky rotoru. Na jeden kroužek plus, na druhý minus. Nic to nedělá.

 


0x

Namontujte ho do auta a tak zistíte,či je vadný najskôr.Neuviedli ste ani značku a typ auta.ažko radit. V súčastnosti sa už bežne používa budenie alternátora cez riadiacu jednotku motora.

odpor

Děkuji Vám za Vaši reakci, alternátor je z vrakoviště, takže bude asi z nějakého staršího auta. Navíc myslím, že je jedno jestli se budí přes kontrolku nebo z řídící jednotky, protože když ho zkouším nabudit napřímo plus a minus na kroužky rotoru, tak by měl dobíjet na maximum bez regulace.

 


0x

Otáčky motoru nejsou otáčky alternátoru! Jsou tam jinak velké řemenice.

Altík pro příklad na Feliciích tuším točí v maximu 12 000 ot/min. Kde si to bylo v dílenské.

Na volnoběh tedy může mít cca 2000.

1400 vrtačkou je málo.

Napojte přes řemenice na motor z pračky

odpor

Děkuji Vám za radu. Motor z pračky nemám po ruce, ale zkoušel jsem jinou vrtačku Narex 2100 ot/min. To už by mělo stačit. Stále nic. Vrtačka se točí bez zátěže. Asi je vadné rotorové vinutí, jak píše satam. Zkusím to rozebrat a prohlédnout, jestli není opálené.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]