Nejste přihlášen/a.
Alternátor Valeo koupený z vrakoviště nedobíjí. Alternátor upnutý ve svěráku připojím na baterii plus a minus, roztočím vrtačkou a nedobíjí. Vyndám regulátor, zkouším nabudit alternátor bez regulátoru přímo na kroužky rotoru plus a minus. Roztočím a nedobíjí. Při roztočení jde vrtačka bez odporu, asi 1400 ot/min. Pokud by byla vadná nějaká dioda nebo vadná jedna fáze statorového vinutí, alternátor by měl dobíjet alespoň trochu. Nedobíjí vůbec, ani se nezahřívá. Odpor všech tří vývodů statorového vinutí proti kostře i proti plusu je stejný.
Rotorové vinutí není přerušené, odpor je asi 2 ohmy. Není vinutí rotoru zkrácené? U jiného alternátoru je odpor rotorového vinutí asi 7 ohmů, to je ale alternátor Bosch 24 voltů.
Je odpor rotorového vinutí 2 ohmy v pořádku? Poraďte.
Na kolik otáček ho točíte tou vrtačkou? Obávám se, že to bude několik set ot/min, což je málo a dobíjení takto neodzkoušíte. Ten alternátor bude nejspíš v pořádku.
@odpor: Tak jsem trochu zapátral a zjistil jsem, že odpor rotoru by obecně měl být kolem 5 Ohmů. Ovšem zda je váš rotor vadný nebo ne, to odhadnout na dálku nedokážu.
Namontujte ho do auta a tak zistíte,či je vadný najskôr.Neuviedli ste ani značku a typ auta.ažko radit. V súčastnosti sa už bežne používa budenie alternátora cez riadiacu jednotku motora.
Otáčky motoru nejsou otáčky alternátoru! Jsou tam jinak velké řemenice.
Altík pro příklad na Feliciích tuším točí v maximu 12 000 ot/min. Kde si to bylo v dílenské.
Na volnoběh tedy může mít cca 2000.
1400 vrtačkou je málo.
Napojte přes řemenice na motor z pračky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.