Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chtěl bych si poprvé vyměnit svíčky na autě (Octavia 2, 1.4 tsi 2009). Na autě jsem svíčky zatím nikdy neměnil, nicméně se považuji za celkem zručného, takže věřím, že to zvládnu a chtěl bych se zeptat na pár věcí:
1. Stačí klasické nástavce na golu, nebo potřebuji nástavec přímo na svíčky?
2. Je lepší mít lehce zahřátý motor, nebo studený?
3. Mažou se něčím závity svíček, případně čím?
Popřípadě ocením i další rady. Děkuji.
Závity svíček mírně postrašit vazelínkou grafitkou nebo měděnou. Nasucho ne, kór v hliníkové hlavě.
Je potřeba prodloužená 16ka hlavice gola. Ideálně ta na svíčky, protože třeba tona expert je i ta prodloužená pro TSI tlustá a neprojde dírou ve víku hlavy.
Dotáhnout rukou nebo jen zápěstím na dosed svíčky a pak pootočit o pár stupňů na cit dle výrobce a typu sedla svíčky. Tuším kolem 40 stupňů. Nebo momentovým klíčem na max cca 26nM.
Povolit svíčky na teplém motoru (ne hned po jízdě, ale mírně odpočinutém).
Montovat svíčky na vychladlý motor (2-3 hoďky po jízdě je jistota).
Do motoru po díře na svíčku nesmí nic spadnout.
jj, nejlíp nejdřív okolí svíček očistit a vyfoukat stalčeným vzduchem, aby do válce nepadal bordel.
asd1 tak!
Já u starších vezmu kartáček na zuby a čistím závit acetonem. Dobře rozpouští karbon a závit je jak nový.
Tato diskuze mě popostrčila k výměně svíček po 30000 km. Minule je měnili v autoservisu, tak jsem čekal jak to půjde. Samozřejmě to nenamazali a při povolování závity skřípaly. Je to přeci jen ocel v hliníkové hlavě ale šlo to. Při výměně jsem namazal závit silikonovou vazelínou a šlo to v pohodě. Všiml jsem si ale, že jak jsou svíčky utopené v hlavě, tak z deklu ventilů malinko prosakoval olej a svíčky byly shora od oleje. Sice zapalovací cívka má těsnící vstup ale i tak je dobré občas vše zkontrolovat acelý vnitřek vičistiti hadrem s odmaštovačem a nakonec vyfoukat. Původně jsem měl jednovývodové svíčky a teď jsem dal Brisk DR17TC-1 je to malinko poznat, že jde motor lépe.
Pokud tam má být jednobod tak tam dej jednobod a nevymýšlej tuning něčím na co motor není stavěný. Taky tim můžeš odpálit cívku, nebo jen bude pálit jeden vývod ze tří atd.
Uvedený typ uvádí pro Sonatu Brisk. Není to žádný tuning. Zvýšení napětí nastává u iridiových svíček s drobným jiskřištěm. Tříbodové svíčky jsou standard pro mnohá auta.
... malinko poznat. Není to placebo, že jsi dal neopotřebované nové ? Nebo jen ten fakt, že jsi je měnil?
Většinou je to znát zastudena a na spotřebě.
Bylo to poznat na rychlosti motoru jít do otáček. O poznání to šlo hladčeji. Ty staré už měly elektrodu do kulata. Odtrh byl více jak 1,2mm. Pokud to nejsou nejak drahé svíčky, tak 30000 km byl mohlo být pro výměnu optimální. Více mě ale štve to nenamazání závitů svíček před časem, kdy mi je měnili. To skřípání bylo děsivé a stržený závit hlavy při povolování jsme viděl několikrát . Také závit u žhavících svíček u diesela. Pak hlava dolů a repase závitů. Naprosto zbytečné jen tím, že byl někdo líný nebo že to je rozšířený názor šrouby nemazat... To je tak na facku.
Omlouvám se za chybu ve vyčistiii hadrem. Stane se
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.