Kabely se měří hlavně na přerušení. Kabely s měděným jádrem, které se už prakticky nepoužívají, musí ukazovat nulový odpor mezi oběma konci, Kabely s uhlíkovým jádrem vykazují odpor řádově desítky kiloohmů. V podstatě nic jiného se snad na VN kabelech měřit nedá.
Jestli myslíte oranžový vysokonapětový kabely, typicky na hybridech Toyota, Lexus apod., tak si nejsem jist, jestli se vůbec měří takto "postaru". Či spíše jestli je vůbec třeba je měřit.
Mimo měření odporu, který je taky podstatný, se měří i kvalita izolace VN kabelu. Vezmete šroubovák nebo jinou vodivou tyčku a ukostříte ji kusem drátu. Pak tyčkou hladíte po celé délce kabel i koncovku. Pokud uslyšíte sršení a motor začne "zakopávat", tak v onom místě kabel probíjí a nejčastěji je nutná výměna celé sady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.