Nejste přihlášen/a.
Omlouvám se chtěla jsem vložit obrázek kontrolky, místo toho se mi sem text nakopíroval 3 krát.
Ta voda se někam ztratila, takže její nedostatek může být následkem jiné závady (od uvolněného spoje hadice až po prasklý blok motoru). Mrznout už by asi moc nemělo, takže tam dolejte obyčejnou vodu (pokud možno ne tvrdou ze studny) a hlídejte, co to bude dělat. Když bude i nadále kapalina ubývat, servis Vás nemine. Jestli bude úbytek minimální, stačí s tím počkat na "lepší časy", ale musíte kontrolovat často a případně dolévat. Pokud jste s tou rozsvícenou kontrolkou nejezdila moc dlouho, dalšího poškození bych se nebál.
Prohlídni kam to mizí - místo dlouhodobé malé netěsnosti bude barevně vykvetlé - chladič, napojení hadic, vodní pumpa (na bloku motoru), výměník topení v palubce apod.
Příp. dolej vodou - nejlíp deštovkou nabranou ke konci "lijavce", příp. měkkou vodou nebo destilkou. Pak to prohlídni jestli/ příp. odkud to teče (děravý chladič, napojení hadic, ruplá hadice netěsná vodní pumpa), nastartuj a zase prohlídni odkud teče.
Pokud neteče nikam ven, tak hledej příznaky vadného těsnění hlavy motoru - bublinky (spaliny) ve vodě, voda v oleji, tlakování hadic atd. V servisu raketa, ekonomicky může být výhodnější sehnat celý motor a přehodit ho.. Nebo dobrý garážník/ kamarát co to umí, který to udělá za rozumný prachy..
Menší netěsnosti jdou řešit utěsňovačem - kdysi mi rupnul chladič, teklo to ca litr za minutu , nouzově jsem tam nalil cosi disperzního od Nigrinu a vydrželo to dalších 80 kkm, dál nevim auto šlo z domu..
Bez vody nejezdit - zadřela bys motor.. Pokud furt dolíváš aby tam aspoň nějaká byla tak se jet dá..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.