Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Délka nákladu na vozíku

Od: kamen odpovědí: 20 změna:

Dobrý den,

chci se zeptat, zda je nějak omezena délka nákladu, která může "trčet" za vozíkem? Nikde jsem se o žádném omezení nedočetl. Potřebuji převážet železné jekly o délce 6m. Od tažného po konec vozíku mám cca 330cm, takže za vozíkem by trčelo cca 270cm. Auto je dlouhé cca 430cm. Samozřejmě počítám s řádným označením konce nákladu.

Díky za rady

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

berger*

4x

Nevím,jestli by to bylo legální a jestli máte tu možnost - já bych to dal na střechu. Lehce přes 50 kilo,na každé straně necelý metr přes...

berger, z pohledu zákona je to legální.

 


3x

Myslím, že tady nepůjde o délku, ale spíš o rozložení váhy nákladu. A to bude značně nepříznivé. Na kouli by měl být vyvíjen svislý tlak, tady to bude naopak docela vysoký svislý tah, což může být značně nebezpečné. V extrémním případě může dojít k takovému odlehčení zadku auta, že v podstatě ani nebude řádně řiditelné. Kdysi jsem si to sám zkusil, ale opravdu jen zkusil na pár metrech. Nestojí to za to.

 


3x

Není omezena délka nákladu, ale celková délka soupravy. Takže klidně na vozík můžete dát Jekl 6 metrů, ale musíte rovnoměrně rozložit váhu. Takže na vozík, která má korbu třeba 1x1metr + oje, sice můžete dát dlouhý jekl, neporušíte tím délku soupravy, ale porušíte znění zákona 361/2000 v §52, bod 2: "aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla"

 

gazda*

0x

Doplním Satama... rozložení hmotnosti upravit nějakou dodatečnou zátěží do přední části vozíku. Jinak to bude skutečně nebezpečné. Kolegu z práce jeden takový blbě naložený vozík potkal v protisměru. A pozor, konec nákladu může značně vybočovat do strany. Tak opatrně a jenom na kratší vzdálenosti. Jestli je to legální.. to doplní někdo další.

... do přední části vozíku nebo do kufru auta, ale tam by to řešilo jen stabilitu.

 

kamen

O tu váhu asi ani tak nejde, jelikož jeden jekl váží necelých 18kg a povezu 3ks. Navíc povezu hromadu kratších materiálů a ty naložím víc dopředu. Spíš mi jde o to, zda je to legální nebo ne.

pokud rozložíte váhu nákladu, aby nedošlo k rozhoupání vozidl,a tak na délku nehleďte, do limitu se vejdete.

honza111*

Klídek, to je dobrý.

H.

 


0x

Po přepočtu se mi to jeví, že při odbočování vpravo budou jekly zasahovat až do protisměru, při odbočování vlevo "smetete" někoho na chodníku (bude záležet, jak vypadá odbočka)...když vezmu v úvahu, že délka, která se bude "vychylovat", bude více než 3 metry (délka od "poslední" nápravy)...možná se mýlím, opravte, doplňte mně...

ale to ničemu nevadí, stejně jde jen o spekulaci...

Ničemu to nevadí na rovině nebo v mírné zatářce, v ostřejší zatáčce nebo serpentinách na úzké cestě už by si konec nákladu "žil vlastním životem" . Ale samozřejmě pokud s tím řidič počítá,nic se neděje

kamen

Jasne, pocitam s tim, ze to bude vybocovat, nicmene jedu s tim 12km po rovine + jeden kruhac.

 

0000

0x

V nouzi by se to dalo pridělat i pod auto.Taky jsem tak jezdil když nebyl vozík a potreboval jsem prevezt fosny

Taky jsem viděl přivázanou 6 m trubku pod autem . V předpisech o tom asi nic nebude, protože zákonodárce určitě ani nenapadlo, že by takovou pitomost byl někdo schopen udělat, ale toho řidiče bych pověsil za koule do průvanu.

To někoho vážně napadne?

To je stejná ptákovina jako si náklad upevnit prostrčením bočními okny a vyrobit si letadlo.

 

asd1

Ptákovina to pod auto neni, jen to nesmíš zapíchnout do hrbu :D Označení hadrem platí stejně jako když to je na střeše nebo vozejku..

6m jekly s červeným hadrem legální jsou(je omezená délka soupravy), pokud to je těžší tak je třeba zátěží dovážit vozejk aby nezvedal auto za kouli (odlehčuje zadní kola = nestabilita hlavně při brždění), dávám zátěž jak do přední části vozíku tak dozadu do auta. Dobře upevnit, aby sis při brždění nepropíchl zadní okno a klidně i řidiče :D

Dá se i na střechu, pokud nejsou příčníky, tak jde dát matrace proti poškrábání a kurtnou omotat přes celou střechu skrz okna..

V zatáčkách dlouhý konec vybočuje, tak bacha na vysklení okolních aut, příp. pobití chodců na chodníku :D

Slabý dlouhý je potřeba proti ohnutí/ zlomení vyztužit něčím tuhým proti zlomení, např. trámkem, žebříkem apod.

Na staré škodě 1000MB jsem vozil trubky jedině pod autem, uvázené k držáku nárazníku. Nejdříve uvázat vepředu, pak vzadu.

Osobně dávám trubky na střechu ale znám pár lidí co takhle odtahali plno materiálu...škoda že jsem zrovna neměl foták ale viděl jsem Daewo Tico , taková hranatá krabička.Pod autem trubky a na střeše plechovou vanu

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]