Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Běh motoru při čekání na prázdno, proč?

Od: petrlidmila odpovědí: 14 změna:

Dobrý den.

V poslednícvh letech pozoruji u aut takový nešvar.

Řidiči při zastavení nechávají běžet motor naprazdno několik minut i několi desítek minut.

Třeba zastaví u obchodu a jde si nakoupit a motor stále běží.

Nebo si povídá za vozem s kamarádem třeba 20 minut a motor opět nechá běžet.

Chápal bych to při velmi vysokých,nebo naopak velmi nízkých teplotách,kvůli

klimatizaci vnitřku vozidla.

Ale při běžných teplotách mi to připadá nenormální.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Ale to se musíte ptát těch, co to dělají, ne tady.

 


0x

Teda nevím kdo jste, ale zrovna dneska ráno jsem si říkala, že se v poradně zeptám na to samé. Já mám sousedy, kteří mají takovou starou kraksnu a dělají každé ráno to samé. Já jsem si myslela, že když jsou mrazy, tak se jim asi nerozjede to auto a musí zahřát motor. Jenomže to dělají pořád, i když mráz není. Prostě nastartují a čekají několik minut, než odjedou. Ne že by mi to vadilo, ale nevím co je k tomu vede. Také jsem měla auto a nikdy jsem tohle dělat nepotřebovala. Takže mi to také vrtá v hlavě.

joudic*
ti lidi to nekde poberou od nekoho, kdo zahlasi, ze auto by se melo vzdycky zahrat na volnobeh, a pak uz jim to z hlavy nikdy nevymlatite... dela to i tchan ve 40C+, nastartuje a da si cigarko a "ceka az se motor zahreje".

A v zimě jim nedojde, že diesel se zahřívá tak 25-30km...(voda trochu dřív, ale olej déle).

Díky za odpovědi. To by odpovídalo.

 


0x

Tak já osobně se také neřídím heslem "nastartovat a okamžitě vyrazit". U prvního startu dne počkám cca 30 sec a pak se opatrně rozjíždím a pryč. Těch 30 sec dávám motoru čas aby se olej dostal na všechna potřebná místa / dle odborníků tento stav při velmi studeném motoru trvá až 30 sekund - pokud si dobře pamatuji tak poslední na řadě jsou ventily posledního válce/. Jinak samozřejmě vše odsud posud a nadměrný bezdůvodný chod motoru je v rozporu s pravidly silničního provozu ev obecným principem neobtěžovat okolí nadměrnou produkcí zplodin, hluku, atd Jinak např u motorek je doporučeno - nastartovat a pak si obléci rukavice, navléct kuklu, nasadit helnu atd a teprve poté vyrazit ... což bude něco kolem minuty,,, max dvou...

 

petrlidmila

Já jsem na to úplně alergický,dělají to pomalu všichni.

U nás na vesnici před obchodem je to úplně běžná věc.

Nakupuje a třeba 20 minut a před krámem mu běží motor auta.

Ještě mi nikdo nevysvětlil smysl tohoto počínání.

Doce bych byl rád,kdyby mi to někdo vysvětlil

daniela1

Nevím tedy, odkud kdo je, ale s něčím takovým jsem se nikdy nikde nesetkala. Proč to někdo dělá, netuším.

Jak píše @suzymon, s tím ano, to je jenom takový zvláštní zvyk..

Ale ani já nevyjíždím hned po nastartování a nevypínám motor hned po dojetí, vždycky počkám alespoň chvilku - spíš podle citu než podle stopek.

 

break

0x
Pokud sú v autě nebo u něj, tak pár minut ho klidně běžím. Okamžitý chcipani nesnáším...navíc často motor zahříváme nebo dochlazuju na volnoběh...
manas

Ono se může stát, že si to jejich auto někdo zapůjčí jako v tomto odkazu policie.cz/...

Jinak na zbytečně zapnutý motor pamatuje silniční zákon kde je napsáno toto:

§ 7

(1) Řidič nesmí

b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečištováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,

Potom je ale také otázka co za pojem je zbytečné zapnutý motor? Je to minuta, deset minut a nebo půl hodiny?

Neřešil bych pojem "zbytečné" časem, ale funkcí.

Rozhodně není v zimě zbytečné nechat motor běžet během odmrazování skla.

On ten studený motor za jízdy má mnohem větší emise mimo jiné a zahřatí na místě mu prospívá.

Zbytečné a zakázané je nechávat běžet naftové miláčky při tankování u stojanů na benzínkách.

To je věc k nepochopení...

 

petrlidmila

Prosím pana z Moravy z 10.08 aby mi vysvětlil smysl takového počínání,

případně co tím ušetří.

Zhasnutí motoru po jízdě na dálnici na odpočívadlo - hrozí, že to velké teplo po velkém výkonu motor nevychladi, protože ho řidič vypne. přestane cirkulovat voda a přehřátý motor speče olej na karbon a ten vybrousí třeba kliku nebo vačku po dalším chodu.

Některá auta dnes mají dochlazení elektrickým čerpadlem na oběh vody.

Vyjetí ihned s nezahřátým motorem, kdy není olej všude nastříkán a tlakem načerpán je vražda pro motor, který je ve výkonu na suchu (na pár místech).

Takže ušetří hlavně svůj motor.

Jiná situace je nechávat motor běžet na parkovištích při čekání na někoho nebo nechat dlouho nastartováno v noci pod okny domů. S těmito případy se neztotožňuji.

 


0x

Mám a jezdím jak benzínovým,tak i naftovým a běžně- třeba dnes ráno-nastrtuji,jdu polít zamrzlá skla (včera a dnes jsem měl)případně otřít stěrkou boční (řidič a spolujezdec) a pak teprve vyjedu-čas od nastrtování se liší délkou-když je sníh a mrzne tak to trvá cca 5 minut dnes to bylo jen cca minutu.

Ovšem před 3? měsíci jedu z práce a sousedův rower vrčel a v autě nikdo,za půl hodiny jdu do obchodu a auto ještě "vrčelo. Druhý den jsem se jej ptalk co blbne-on s klidem, ale udiveně mi odpověděl-přece nabíjel jsem AKB! to byl případ který mi mozek nepobral.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]