Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chystám se na výměnu rozvodů a bohužel mám typ napínání bez automatického předepnutí řemene (PSA motor), kde je potřeba frekvenční měřič. Doporučovaný přístroj je ale dražší jak celé auto, takže tudy cesta nevede. Koupil jsem tedy z Číny mechanický měřič napětí řemene se stupnicí. A mě zajímá, zdali výrobce řemenů (sad) kromě frekvence udávájí na obalu i sílu předepnutí daN a průhyb řemene v mm. Pokud ne, je mi napínák k prdu.
Máte někdo zkušenosti s tímto měřičem napnutí? Funguje?
Nebo máte jiný nápad, jak správně napnout řemen? Není nějaká aplikace na chytrý telefon?
Díky
To samé jsem řešil v lednu. Na mechanický měřič nejsou údaje, frekvenční stojí dvacku, aplikace je k ničemu. Nakonec jsem to napnul odhadem. Chtěl jsem to nechat seřídit v autorizáku, pak jsem se na to vykašlal, v dubnu půjde auto sešrotovat. Zkusil bych tím mechanickým změřit starý řemen a podle něj napnout nový.
Starý bude oproti novému trochu povolený, takže nastavit přesně stejně není cesta. Ale průhyb správně napnutého řemenu neni nic až tak složitého co by nešlo udělat odhadem... Nesmí být přepnutý (přetěžování ložisek) a ani volný (přeskočení zubu)
Díky! Přesně jako Vy jsem také přemýšlel... změřit starý. Jenže nový, pokud bych ho napnul podle starého, by pak byl volnější, protože se po čase trochu natáhne. Takže asi lehce přidat na napnutí a snad to klapne...
asd1: Byl jste rychlejší . No jo, jenže ten odhad je právě ten kámen úrazu... Zkušený mechanik, co dělá dvacet rozvodů za měsíc, to má v malíku, sváteční mechanik jede metodou pokus omyl. Proto se ptám na ten mechanický měřič nebo na aplikaci do mobilu. Trochu jsem pohledal a našel něco od Contitech...
Nepotrebujes zadnou specialni appku. Bezne se k tomuto ucelu pouzivaji appky pro lazeni hudebnich nastroju. ClearTune, Carltune...jakakoliv, ktera umi zobrazit odposlechnutou frekvenci.
Funguji naprosto spolehlive.
Krome appky, pokud by si neveril presnosti (vicemene neopravnene a navic to muzes otestovat) si samozrejme muzes i levne v hudebninach koupit ladicku zobrazujici frekenci. Odvede uplne stejnou praci.
Vyhodou fyzicke ladicky muze byt, ze nektere mohou mit externi mikrofon a tedy snazsi pristup k remenu.
Tam bude asi problém v délce řemenu která kmitá, tensiometr bude mít možná určitou vzdálenost, aby frekvenci měřil na pevně dané délce, tj. údaje pro tensiometr budou jiné než pro měření ladičkou... (?)
A na jaký PSA motor to je třeba?Např na moturu řadu TU to má být přípravek PSA 123456 nebo páka o určité délce a na konci zavěšěšené zavaží opět o přesně stanovené hmotnosti. Jinak BEZ ZÁRUKY,že pokud se dá "napnutý rozvodový řemen přetočit uprosttřed mězi klikou a kladkou (vačkou -na TU1M+)o víc jak 90° tak je málo napnutý ,pokud míň jak 90° pak je napnutý moc.Ale toto opravdu BEZ ZÁRUKY.
Ano, je to TU3JP - KFW, 1.4i. Zkusím to na těch 90° růčo podle citu. Když to naěponuji na 90°, tak po vytahání by to teoreticky mohlo být akorát, že?
Viz Break nahoře.. Pokud řemen přešponuješ, tak to přetěžuje ložiska a nějaký se brzy může rozsypat = potkan Přešponovaný řemen - ozubení najíždí na řemenici přitlačený větší silou, proto ta zmínka o vytí.. (Víly vily věnce, zavilí šakali vyli na bílý měsíc)
Jasné,že na všetko je aplikácia. Volá android mechanik,stiahne sa do smartfónu a ten sa potom položí pod kapotu auta. Na druhý deň je to opravené.. Snáď mi to admín prepáčí.
Inak by som podľa typu auta,motora dohliadal dielenskú príručku a spravil to podľa nej.
Ja tu debilov z ľudí nerobím. Ono,ak človek niečo chce,tak by mal napísat aj čo chce a na čo to chce. Takže pre budúcnost je potrebné uviest typ auta,rok výroby,kód motora,jeho obsah,druh paliva. Až z príspevkov som sa dozvedel,že čo asi máte za motor až 5 motorov má prvé písmena kódu rovnake. Pre motor PSA 1.4 TU3JP ( KFX ) je : Napínanie podľa prístroja.
Pri prvotnom napnutí kladky má prístroj ukazovat 44 SEEM. Po utiahnutí napínaka a 4× pretočení motora má prístroj ukazovat 29 - 33 SEEM. Zdroj Atris Technik. Či stupnica na tom vašom zakúpenom prístroji je totožná,ja neviem
Myslite,si čo chcete,no učit ste sa v škole asi neučili. Nenapísali by ste potom takú hlúpost,ako že to nezávisi na type auta a motora. Z fyziky by ste mali vediet,že prehyb napnutého remeňa bude rozdielný medzi jednotlivými bodmi napnutia,čiže kladkami,ak tie body budú rozdielné a zároveň bude taktiež tá sila na dosiahnutie prehybu rozdielná, a to je u jednotlivých typoch motorov.
Předpokládám, že v servisním manuálu je akustický tensiometr který není zrovna laciný. Servis ho nepůjčí pokud nechlastáš s mechanikem, takžer se musí napnout rukoměrem podle zkušenosti nebo zjistit hodnoty pro ten mechanickej.. Zas to neni raketoplán, stačí aby nebyl volnej ani přepnutej
Tensiometr je v podstatě ladička, tak by to nějak asi šlo ubastlit...
Hmm, dík slavco za "přínosnou" odpověď. Debila ze mě dělat nemusíš... Na autě si většinu věcí spravuji sám, jen potřebuji občas trochu popostrčit, protože nejsem mechanik a neznám vše... Myslel jsem apku, která by nahradila drahý přístroj na měření frekvence řemene... Jinak samozřejmě dílenskou příručku "Jak na to" doma mám, ale tam doporučují jen ten drahý přístroj na měření frekvence zvuku. Příště, prosím Tě, radši neodpovídej, jestli si chceš dělat srandu. Dík
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.