Nejste přihlášen/a.
Přečtěte si prosím po sobě zadaný dotaz, ideálně 3x za sebou. Už to čtu po páté a pořád mi některá slova nedochází.
Pokud jsem pochopil správně, pak:
1) Půjčovat vůz můžete zdarma komu chcete. Pokud je to zapůjčení vozu za úplatu, musíte mít určité povolení a příjem evidovat dle zákona, platit z něj daň, tj. mít pojištovnou požadované IČO.
2) Při prokázání půjčení vozu za úplatu vám hrozí sankce ze strany finančního úřadu.
3) Při nehodě a zjištění, že se jednalo o zapůjčení vozu, budete od pojištovny vyzván ke spoluúčasti na plnění, což můžou být milionové částky.
Jestli se vám příplatky a jednání ze strany pojištoven nelíbí, případně přes jiné vyčůrané firmy, vyhněte se problémům a oželte těch 70% nevyužití... Považujte to třeba za investici do budoucna, za 40 let budete mít super auto s malým nájezdem a prodáte ho za násobky aktuální hodnoty.
20 let taxíkařím a u žádného auta nemám a neměl jsem v TP, popř. v ORV II napsáno účel použití "Taxi".Ani tam na to není rubrika, jedině "Zvláštní záznamy". Nikdy se mě na to nikdo neptal ani ten zápis nevyžadoval. A při poslední TK jsem ji dostal na 2 roky s tím, že je to moje starost a i když auto je zjevně taxík, tak ůředně nikde nic není a TK dostanu jako klasický osobák na 2 roky.
Jak dalece je to správně, jsem neřešil.
No jo,satame,ale pro taxík platí rok,ne? Takže za rok ji uděláte znovu,ve velkém techničáku máte co rok TK. Totéž platí pro půjčovny,takže nemusím vidět zápis taxi,abych věděl,že auto bylo služebák,půjčovna atd. Ten roční interval varuje...
Bergere, už taxikařím dost dlouho. Nechci švindlovat s tím, že bych prodával taxík jako zánovní auto. Spíš ty moje Dacie po odjetí půjdou rovnou do šrotu. Jen tady píšu, jak ve skutečnosti situace vypadá. A je fakt, že jsem s několika auta taxikařil s intervalem TK 2 roky a nikdy jsem neměl problémy. Kdybych chtěl, tak to auto prodám jako hodně jetý soukromý "vágen". Stáčení tachometru nefandím. Takže pokud náhodou prodávám jeté taxi, pak bez ohledu na intervaly TK přiznám "barvu", tedy i kilometry a je na kupci aby se s tím vypořádal. A jelikož naše vozidla prodávám po ježdění s jedním řidičem, pak jejich stav je někde jinde, než u vylítaných pleček, které zničí 10 řidičů během 5 let.
samozřejmě že černý taxikář, který neplatí daně se nemusí obtěžovat nějakou registrací a může na vše ***, , jen jsem upozornil na aktuální právní úpravu, u normálního podnikatele logicky předpokládám, že se s právní úpravou seznámí...Platí to od roku 2014, takže 6 let...
Vyhláška 343/2014 Sb. o registarci vozidel...
§ 12
Účel určení silničního vozidla
(K § 4 odst. 7 zákona)
Údajem o účelu, pro který je silniční vozidlo určeno, se rozumí
a) vozidlo taxislužby,
b) vozidlo s právem přednosti v jízdě,
c) vozidlo půjčovny automobilů určené k nájmu, nebo
d) vozidlo pro obecné užití.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.