Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se zachováte

Od: slavo® odpovědí: 21 změna:

1 - Přijíždíte k železničnímu přejezdu se závorami a výstražným zařízením. Již z dálky vidíte, že světla jsou v činnosti a závory zvednuty a pohybují se nahoře tak v rozsahu 5 stupňů. na obě strany od závor je vidět na cca 1km ( závory jsou tam proto, že je tam zastávka hned u závor ). V protisněru před závorami stojí kamion a na kolejích stojí osoba která telefonuje.Už z dálky je jasné, že signalizace má poruchu. ( v dohledu na obě strany není žádné kolejové vozidlo ). Budete tak čekat až někdo přijede a opraví to a nebo budete jednat jinak?

2 - V tomto případě je vše v pořádku závory jsou staženy a před závorami předjíždíte cyklistu kterému sotva na jízdu stačí polovina vozovky, když přijedete k závorám tak se už začínají zvedat ale světla ještě nezhasly a cyklista se stylem "plazícího hada" blíží. Počkáte až zhasnou světla s rizikem, že ho budete mít v kufru a nebo radši mu ujedete?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


9x

Zákon č. 361/2000Sb., §29, odst.1, písm.a) mluví jasně:

Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Není tedy dán žádný prostor k vašemu rozhodování, jak se legálně zachovat jinak!


doplněno 04.03.20 10:01:

@asd1: Můžeš trochu podrobněji to ověření popsat? Nehledě na to, že je to sice nepříjemné, ale pořád platí to, co píšu výše!

@asd: Jenže i když si to ověříš, tak ten výpravčí nebo jiný pracovník dráhy na tom přejezdu není, takže ti nesmí dát pokyn k přejetí ve smyslu zákona (konkrétně §29, odst.2 zákona). Pokud by ti ho dal, leze sám do průšvihu. Takže skutečně legální možnost přejetí v tomto konkrétním případě není. Tedy buď musíš jet jinudy nebo počkat, až se pověřený pracovník dráhy dostaví na místo.

Vím, že je to svým způsobem buzerace, ale konkrétně u žel. přejezdu si nedovolím zákon nedodržet.

 

asd1

2x

1. Při poruše ověřim že to je opravdu porucha + že žádný vlak nejede (můžu přejet bezpečně) a přejedu.

2. Co tim myslíš, jakože kolaře předjedeš a hned na prasáka vybrzdíš? To bych ti na jeho místě sebral klíče a hodil je do pole. Těsně před přejezdem a na něm se nepředjíždí ani kolo (mmch. na přejezdu je normální cyklista rychlejší naž auto, často jedu svých 40 kmh, těsně před přejezdem mě trotl předjede a zpomalí na 20, já za nim musim brzdit a pak se znova rozjíždět, přitom bych těch 40 mohl pokračovat).. No a pokud se zvedaj závory a světla pořád blikají, tak do přejezdu nevjíždím ani bez kolaře za zádama, protože 1. červené světlo a 2. hlavně ty závory můžou jít zase okamžitě dolu.

asd1

Satam - číslo přejezdu a tísňová linka, 112 nebo 150, oznámení podezření na poruchu. Příp. přímo výpravčí pokud máš kontakt.


asd1 - předjedu ho cca 200 m před přejezdem a dojedu k přejezdu a zastavím a po zvednutí závor ještě asi 2 vteřiny blikají světla a on mezitím dojede, tak radši počkám až zhasnou světla a mám ho v kufru.

asd1

Proč bys ho měl mít v kufru? A když už přehlídne stojící auto a naboří ho, tak holt zaplatí opravu. Když tě bude dojíždět auto, tak před nim taky ujedeš do přejezdu? Třeba bagr, ten tě bude hrnout když nezastaví

 


2x
To je kvíz pro dopravní experty. Takového @asd1 by nevzali ani na TV Barrandov. A to je co říct. Nejdřív chce vjíždět na svetla, pak zas ne...
asd1

Co to meleš, umíš vůbec číst?

Psals to nebo ne?

1. Při poruše* ověřim že to je opravdu porucha + že žádný vlak nejede (můžu přejet bezpečně) a přejedu.

2. ...světla pořád blikají, tak do přejezdu nevjíždím ... protože ...červené světlo

*světla v činnosti dle tazatele.

Navíc ty nemáš co ověřovat.

asd1

Dvě různé situace jestli sis nevšiml. Jedna je porucha přejezdu druhá kolař za autem (přejezd bez poruchy). Oznámit podezření na poruchu přejezdu se ti nelíbí? Tím i ověření a pokud mi potvrdí že jde opravdu o poruchu tak tam čekat dva dny do opravy fakt nebudu. To možná Mirek Dušín. Po potvrzení že jde o poruchu to přejedu, samozřejmě s max. opatrností tj. kde neni vidět tak se musí vyslat pikolík který dostatečný výhled mít bude (např. vyleze na strom). OA takhle projede na jistotu.

Podobně jako ta školka - když na mě bude průvodčí vlaku mávat at jdu že závory dole jsou kvůli tomu vlaku v zastávce, tak se taky rozhlídnu jestli mám volno a přejdu. Mirek dušín bude čekat a nechá si to ujet..

Ty seš dobrej oddíl.

Já nejsem zastánce striktního dodržování předpisů, ale přejezd bych si nelajznul ne pro to, že zákon, ale proto, že zdravej rozum. A taky pro to, že jsem na dráze chvíli dělal.

Volat můžeš kam chceš. Jenže ten kolík, co při poruše mává, že můžeš jet, nemusí lézt na strom, ale má jakési pokyny co se provozu týče, stanovenou předpisovou komunikaci a tak podobně. Proto je to v zákoně stanoveno, poněvadž je to logické, narozdíl od nějakého volání kohosi kamsi.

Průvodčí vlaku ví h0vno o tom, jestli po třetí koleji nemá volno jiná souprava. Jo, na nádru v Řepákoryjích jsou tři koleje a nebudu tady vysvětlovat záležitosti okolo postavení cesty, návěstidlech a tak. Stejně bys tomu ho*no rozuměl. Takže štěstí, že nedošlo k Řeporyjskému masakru motorovou drezínou.

On ti totiž kromě té smrkové desky nikdo nebrání přejet přejezd. Svoboda vole. Svoboda do doby, než tě najdou na spřáhle lokomotivy s patama vraženejma do huby. Potud by to bylo v pořádku. Ale jak k tomu přijde stará Vomáčková ve vlaku, co zrovna šla z hajzlu a vlivem rychlobrzdy to vzala přes celý vagon a zastavila se se zlomenou haksnou? A další lidi, kvůli kreténovi, co si myslel, že má přejezd fcajku. Pokud se nestane něco horšího, jako že fíra a další přijdou o nohy a o perspektivu života kvůli debilovi.

asd1

Příčiny srážek jsou že vidí vlak, ale řekne si "to stihnu" a ono ne. Nebo se zapomene podívat, příp. proti slunci nevidí světla. Nebo sjede z přejezdu a zapadne do pražců že nevyjede. Příp. ho zavřou závory a trotl je v panice neprojede.

Ale když si zajistim výhled na obě strany jestli nejede vlak a přejedu, tak přejedu bezpečně. Přesně jako se jezdí na nechráněným přejezdu - podle tvojí teorie na každým nechráněným přejezdu život mašinfíry a babičky v chodbičce riskuje kdokolivj kdo přes něj jede? Asi néééé

Nedělej za mě debila co jezdí před vlaky aby ušetřil minutu času... Ale zase nebudu stát dva dny před kolejema když můžu bezpečně přejet, zas taková ovce nejsem.

Jezdíš na křižovatce na červenou, když nic nejede?

Je to případ od případu. U nás na přejezdu dost dlouho svítilo bílé světlo - a projížděl vlak takže semafory beru orientačně.

Na červenou zastavím, na bílou nebo když nesvítí nic raděj taky

asd1

Když bude semafor rozbitej tak pojedu. Např. chytrý semafory někdy nepoznaj cyklistu a z vedlejší nechá furt červenou - tam to projet musíš, jinak čekáš až přijede auto a semafor hodí zelenou

hop®
@asd: Nesmíš objíždět indukční smyčku v silnici...

@hop: Ale on je ten cyklista. Tomu je stání na indukční smyčce k prdu. Stejně tak někde i skůtristovi. (vlastní zkušenost) Spousta plastu málo železa ⇒ hezky strávený večer na křižovatce. Ostatně jezdím přes křižovatku, kde se dá "šikovně" postavit nad smyčku jen částí auta (experti co stojí 3m před stopčárou) a i když popojedou tak je to už nezaregistruje a 20 minut stání na křižovatce je skoro jistota. Pak už jen záleží na odvaze a pozorovacích schopnostech toho prvního, kdy vyčíhá volný prostor a projede na červenou.

 

 


0x

"Počkáte až zhasnou světla s rizikem, že ho budete mít v kufru a nebo radši mu ujedete?"

Bez ohledu na předpisy teda radši rysknu odření nárazníku cyklistou, než případné sešrotování auta pendolínem.

 


0x
1 - pokud by mi prokazatelně nedal pracovník SŽDC znamení, že můžu, tak určitě nejedu. A už vůbec ne vzhledem k tomu, že na většině přejezdů jsou kamery a těžko bych to případně ukecával. Hledal bych jinou cestu.
2 - zajímavě nesmyslná situace. Po nějakém cyklistovi je mi prd, řídím se červeným světlem. Asi jste ještě nezažil, že šly závory nahoru a hned zase dolů, že? Já jo.
alteo
Tedy, já nejezdím tak hodně, ale asi ani málo, přesto jsem se v České republice s kamerou na přejezdu osobně ještě nesetkal. Zdá se mi tedy docela odvážné tvrdit, že na většině jsou...
Já jezdím docela dost a snad na všech novějších přejezdech jsou.
Možná tedy ne na většině, ale je jich už hodně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]