Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prodej bez STK

Od: pepon odpovědí: 26 změna:

Zdravím. Mám dotaz, když prodávám auto bez technické, nechali by jste kuoce, aby se s tím na zkušku projížděl? Já tedy ne a jestli jsem jen já tak "choulostivý" jak mi bylo sděleno..A taky jsem nechtěl prodat na plnou moc, pač dokud to není přepsáno, tak za to nesu odpovědnost já, je to tak?

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Stoprocentně schvaluji vaše jednání. Vyhnete se tak případným problémům s tím, že jste jako provozovatel auta povolil jeho provoz (zkušební jízda) a problémům s nepřepsaným vozidlem (plná moc).


doplněno 28.02.20 12:39:

@pepon: Řidič.


doplněno 28.02.20 12:44:

Ovšem přestupku jste se dopustil i vy tím, že jste řidiči svěřil vozidlo, které na pozemní komunikaci nemá co dělat (§10, odst.1, písm.a z. č. 361/2000Sb.).

pepon

Když při zkušební jízdě někoho nabere, tak kdo za to nese odpovědnost a za případnou škodu?

pepon

I kdyby byla škoda na jiném autě bez technické, tak to bude platit jen řidič, nikoliv vlastník (provozovatel)?

pepon

Díky, já myslel, že za škodu zodpovídá vlastník (provozovatel), i když by s tím jel někdo jiný. Pojištné to sice je i havarijní to má, ale bez technické by nás poslali někam a platil by to tedy řidič, podle toho jak píšete. Proto nechci nikomu prodat s plnou mocí, že to pak nemusí vůbec přepsat a já ho už neuvidím. Každopádně at za to může klidně řidič, já bych postupoval asi stejně, problémy za to nestojí..

 


2x
Postupoval bych stejně

 


1x
Vyzkoušejte mimo pozemní komunikace. Případně raději bez projížďky. Evidenční kontrola nutná, přepis jedině oba na úřadu.
pepon

Přesně tak to vidím já, jen tady není kde mimo komunikaci, muselo by se to tam zase nějak dopravit..

Raději ani tam ne. není lepší ,teda když chce zkušební jízdu,udělat rovnou TK a cenu za to připsat ke kupní ceně?!

 


0x

Stejně to musíte nějak dopravit na evidenční kontrolu, tak s tím spojte testovací jízdu.

Může to být sice o řidičák, ale když bude řídit kupec...

pepon

Copak o řidičák, ale když po cestě někoho nabere, tak za škodu nesu odpovědnost já ne, jako majitel a pojistitel?

mak*

Ne, odpovědný je řidič. Případná způsobená škoda by byla hrazena z vašeho povinného ručení, to ano. Správně by to mělo být tak, že pokud na nehodu neměl vliv fakt, že auto nemá STK (např. řidič nedal přednost), pak by pojištovma měla škodu krýt. Pokud mu selhaly brzdy a havaroval, pak lze říct, že kdyby měl STK, tak by k tomu nemělo dojít a pojištovka bude plnění krátit. Nic méně škodu bude chtít po řidiči, nikoliv po pojistníkovi.

Oba budou mít postih.ZAPOMEŇTE NA TO - raději pár stovek za odtahovku na cestu na STK a zpět!

 

mak*

0x

Za auto je odpovědný řidič. Až když není řidič znám, pak teprv se žene k odpovědnosti majitel. Takže já myslím, že je to jeho problém. Ono se nemůžete divit, že nechce koupit auto, ve kterém se ani nesvezl.

 


0x

Zase na druhou stranu to se Vám to auto těžko bude prodávat.

Protože aby někdo koupil auto které ani nemuže vyzkoušet a udělat zkušební jízdu nevím nevím...

To je jako by někdo šel koupit např. televizizor z druhé ruky a prodávající mu zakázal vyzkoušet zda vubec hraje

To je jen otázka ceny a ověřitelného stavu auta. A hodně lze ověřit na místě aniž by se auto rozjelo, takže nelze jen ověit chování za jízdy.

Tak samozřejmě že se dá posoudit i stav vizuálně a nízká cena pobláznit mysl a zvýšit chut ke koupi.A pokud tam uvidím rezavej šrot na čtyřech kolech tak je potřeba zbystřit.

Ale stále platí a hlavní je že auto je o tom že JEDE a JEZDÍ.Takže zkušební jízda je priorita a bod č.1

Když někdo dokáže posoudit stav auta a jizdní vlastnosti jen ze stojícího auta a dle toho pak auto koupit a vysázet peníze na stul tak jen smekám a přeju hodně štěstí a cenu za odvahu.

pepon

V našem případě jde o rezavé aut bez technické za pár tisíc, proto to tam nemá cenu moc řešit, má jiné přednosti

 

feka

0x

Já sice chápu, o co jde takovým, co prosazují žádnou plnou moc, žádnou projížďku bez technické a tak... Ale dokázal by mně někdo z vás "uvědomělých občanů"‎ vysvětlit, jak se to dělá prakticky? Neryju, vážně by mě to dost zajímalo. Nedávno jsem totiž chtěl kupovat auto, s platnou TK i doklady, právě od jednoho takového "uvědomělého občana", který se moc netvářil ani na fakt, že bych si chtěl auto projet i mimo obec, protože to půjde z jeho pojistky, až to někde pošlu pod kamion. Nějaká plná moc, no to vůbec, si to nepřepíšete a já pak budu v p*deli... Musím přiznat, že jsme se nakonec nedomluvili, přestože auto i prodávající působili dobře. Jenže, on si přepis představoval tak, že se ve středu ve dvě hodiny odpoledne sejdeme cca 150 km od mojí práce. Jindy nemá čas, protože má "blbě směny", takže by to bylo až potom za čtrnáct dní. O přepisu jinde nechtěl slyšet (že se prý nemá jak dostat zpátky) a o plné moci už vůbec ne, bez přepisu auto nikam neodjede. Čuměl jak puk, že si vůbec myslím, že to uděláme jinak. No mě zase nenapadlo, že s ním nebude žádná řeč. Já ho teda chápu, ale zároveň by mohl on chápat mě, že přes týden se mi prostě nehodí jezdit někam desítky kilometrů hromadnou dopravou s x přestupy, jinak bych k tomu totiž potřeboval ještě někoho třetího, kdo mě poveze na přepis a pro auto. A přitom auto nebylo extra daleko, jenom jezdím do práce na druhou stranu a těžko se v mojí práci domluvím v pondělí, že ve středu potřebuju celý den volno.

To vážně všichni kupujete ojetá auta v místě bydliště a v pracovní dny dopoledne? Normální lidi chodí přes týden do práce a obvykle prostě nemají čas někde šaškovat po práci. A těžko můžu po někom, kdo prodává auto za "pár tisíc‎" - v mém případě 39, co potom něco úplně levného na díly - požadovat, aby si vzal celý den, který se trochu hodí mně, dovolenou a šel na technickou + emise (jak tady taky někdo píše, ani nevím kdo) a pak auto přepisovat. U prodeje dražšího vozu by to s rozumným prodávajícím možná šlo. Zanedbávám dobu strávenou na STK a na "dopravce", s mými zkušenostmi by to bez objednání bylo fakt na celý den.

Omlouvám se, jestli někoho urazím, ale zdá se mi, jak kdyby tady pár důchodců prosazovalo sice právně nejlepší, ale prakticky skoro neproveditelný postup. Ocením každou radu, jak se tedy v dnešní době kupuje ojeté auto.

Pročetl jste zde na Poraďte jak to mají řešit když třeba chodí pokuty za přestupky a ano dle KS není majitel ale dal PM na zápis změny,ale kupec nereaguje a se.e na to?!Ještě jste o tomto neslyšel? Nebo třeba pojištovna (protiprávně) tím, že nedoložíte zápis změny v ORV nechce zrušit PR a vy to musíte platit a kupec zase mrtvý brouk a další! ...

Vše jde -když prodejce nechtěl na PM ,tak proč jste nedal Vy -on by to vyřešil sáma Vy si pak dojel pro auto se svou ZK a jel,zaplatil KC a jel spokojeně ve svém autě na svou ZK domů?

Vidím to tak vy jste nebyl ochopten ase trochu přizpůsobit nebo si myslíte ,že jste v práci nepostradatelný!
PS nejsem důchodce ale osobně jsem takto taky kupoival auto -jeden den-víkend - dojeli prohlédli,zkušební jízda,-dohodli se,dali jsme potřebna data a jeli domů. Prodejce udělal EvK,my na základě dat od auta uzavřeli PR a dohodnutý den dojeli pro auto= letmá prohlídka,na úřad zapsat změnu, oproti klíčům předat peníze za kupní cenu auta. doklady jmse dostali na své jméno od úřednice ,před zápisem předložili svoji ZK. Žádný problém=chci něco-musím pro to něco udělat!

pepon

Podle mě pokud by měl člověk postupovat dle předpisů, tak s tím prostě nemůže bez technické vyjet. Lze možná u někoho na soukromém pozemku někde u baráku nebo na dvoře, nikoliv však, když je hned před garáží veřejná komunikace. Jedno z řešení a možná jediné je odvézt to na podválu na technickou, udělat ji a pak se může teprve kupující povozit Musí to být ale nějak oetřeno, že ji zaplatí nebo se o to podělí, aby si to pak vzal. Další možnost je taky ta, že tu technickou bez úprav nedostane, což je náš případ

Podle toho co píšete vy, jste narazil na nějakého blba. Já kdybych prodával auto s technickou, tak bych neměl žádný problém, dokonce bych možná šel i na tu plnou moc. U mě je větší problém to, že je to ve stavu, kdy to bez úprav technickou nedostane..

pepon

Pan diesel to napsal přesně. Jde tam i o odhlášení pojistky, pokuty a další věci, takže jen tak někomu dát plnou moc..to že může dát plnou moc i ten druhý, je taky dobré řešení..

Pepone-ono to lze i jinak-oba mohou napsat PM na třetí osobu! takto jsem si přede dvěma a půl rokukupoval auto-on "tirák"-dal auto na opravu a přípravu na prodej "našemu mechanikovi" ten mi o tom dal vědět, projel jsem se zhlédl,řekl mi k autu další, =dostal i ode mne PM a bylo to-zařídil i PR takže pak mi přivezl auto s dokladyx na mé jméno a ZK taktéž.I když přes jinou ,třetí osobu bych to asi nebral.tomuto věřím a je to jeden z pár mechaniků na hydrocitroeny ,jezdím k němu nejen na opravy už řadu let-respektive od doby kdy jsem přesedlal na citroena BX a po době pak na Xantii

 

feka

diesel, že bych se trefil do černého? Samozřejmě jsem to četl, proto chápu, proč nechce dát prodávající plnou moc mně. Ale to nevysvětluje další možnosti. Když dám plnou moc já jemu, jak se potom s takovým člověkem domluvím na platbě? On nejspíš nebude chtít přepis bez peněz, já mu zase nedám peníze bez přepisu. Na nějaké potvrzení o převzetí a smlouvy si nehraju. A nic jsem nepsal, kdo by komu dával plnou moc, i s možností dát plnou moc prodávajícímu jsem počítal, i když v tom vidím problém s placením. Jenže prodávající nechtěl žádnou plnou moc.

Ptám se tak obecně, jak si tu vaši teorii vlastně představujete, protože moje zkušenost hovoří jinak. Auto se mi docela líbilo, jenže s prodávajícím žádná domluva. Když se budu ptát už předem v telefonu, budu znít jako ksindl, který už dopředu plánuje nějakou levárnu. Jak totiž píše pepon, v mém případě to byl buď blbec nebo někdo, kdo se už v minulosti krutě spálil. Copak přepis, ale už s tou pojistkou mě dostal, že se*e strachy, že auto někde nabořím a bude mít malus. Ale jak a hlavně proč se mám přizpůsobovat někomu, pro koho jsou nepřijatelné všechny varianty kromě osobního přepisu v jím určeném místě a čase? Přesně tak, když něco chci, musím pro to něco udělat, jenže to neplatí jenom pro kupujícího. Možností bylo dost - plná moc (ideálně na mě, případně na něj), přepis na menší polovině cesty (pro něj 32 km, pro mě z domova asi 50), přepis v jeho městě jindy než tuhle středu ve dvě hodiny, přepis v mém městě. Cestu bych mu klidně zaplatil. Když to ale musí být zrovna teď ve středu ve dvě hodiny u něj, ne jinde nebo jindy, tak holt smůla. O nepostradatelnosti v práci vím svoje, ne všechno jde měnit za pochodu.

Znal jsem jednoho, prodaval opla za sto tisíc. Přišli dva kluci, udělali zkušební jízdu. Při ní se k autu chovali nešetrně. Auto pred servisem... Prdly rozvody. Kluci jen odevzdali klíč od vraku a tradá domů...
No a jinde zase přepis s plnou mocí obešel 3 majitele, než se auto ztratilo. Po patnácti letech stále visí na původního vlastníka v registrech.
pepon

I takové průsery se stávají. Já mam taky zkušenost, že mi v bazaru dali jen malý techničák a pak mi na STK nechtěli udělat evidenčku. Slíbili mi také z bazaru, že mi pošlou plnou moc poštou na přepis a trvalo to asi měsíc, než jsem ho z nich dostal, což je z mého pohledu nepochopitelné a obrácené. Auto bylo stále psané na předchozího majitele a bylo jim jedno, že to tak bude i dál, když už s tím jezdím já. Dnes je možné všechno..

 

asd1

0x

Potřebuješ evidenčku a na tu musíš (měl bys ) odtahovkou, tj. neměl by být problém cestou to vzít přes místo mimo komunikaci kde si to může projet. Příp. legálně si může zajezdit i v areálu STK.

Pokud ti podepíše že si uvědomuje že nesmí jezdit po komunikaci tak mu to půjčit na projetí můžeš a příp. problémy půjdou za ním, příp. může mít i svoje povinné ručení...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma evidenční kontrola

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]