Nejste přihlášen/a.
BMW 530 XD, r. v. 2006, alternátor Valeo: Na regulátoru je zásuvka která má dva drátky. Myslím, že jeden vede na kontrolku dobíjení, tím se alternátor budí. Na co je ten druhý drátek, kam vede? Chci alternátor vyzkoušek mimo auto, připojit plus a mínus na baterii, roztočit ho a měřit napětí a proud. Při tom ho musím nabudit přes žárovičku jako kontrolka. Nevim který drátek na té zásuvce je na kontrolku, který konektor mám nabudit. Pokud připojím kontrolku na nesprávný konektor, nemůžu regulátor poškodit? Myslím. že regulátor je ukostřen šroubkem kterým je připevněn na víko alternátoru.
Děkuji Vám za odpovědi.
Takže na regulátoru je dvojpinová zásuvka, jeden pin je L na žárovičku, druhý pin je DF nebo DFM na ECU. Tyto piny nejsou označené, nevím který je L a který DF. Při testu musím připojit žárovičku abych zjistil jestli po roztočení zhasne. Můžu poškodit regulátor, když nevím který pin je L, a připojím žárovičku na druhý pin DF?
Svorka B+ patří na svorku 30 (+ AKB baterie).
Kostra alternátoru patří na svorku 31 (kostra, mínus pol AKB baterie).
L svorka je vyvedena na žárovičku 1,2W/12V a z žárovičky pokračuje na svorku 30.
DFM, DF svorka vedle L svorky v dvojpinovém konektoru používá dále ECU jednotka k regulaci a diagnostice dobíjení. Na test není potřeba zapojovat. ECU dlo provozního stavu motoru alternátor dokáže odlehčit, aby nekladl tolik odpor na řemenu třeba při volnoběhu nebo k vůli emisím studeného motoru.
K poškození nedojde. Neboj. Uveď číslo dílu toho alternátoru. Na internetu se dá dohledat i zapojení. Viz. příklad s citroením: autodily-rt.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.