Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výpadky elektroniky při rychlém přidání plynu

Od: mrsocker97 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, mám problém s autem Hyundai coupe GK II 2003 1.6 LPG 77 KW. Už delší dobu mám problém s výpadky budíků. Problém se oběví vždy, když jde motor z nízkých otáček do vyžších. Závada na LPG vyloučena autorizovaným servisem (dělá to i při jízdě na benzín) . Zkoušeli jsme s autotronikem různé kostřící body na autě, i u řícící jednotky a vše se zdá v pořádku. Zkoušeli jsme i natvrdo ukostřit motor kabelem z baterie přímo na motor (žádná změna). Přikládám i video, kde je vidět co se přesně děje, vypadává i osvětlení tachometru, ale na světle není vidět. Nemá někdo podobnou zkušenost? Předem děkuji za případné rady.


 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

autak

0x

Nemyslím,že je to baterkou,Vypadá to na nějaký okruh.Podíval bych se na pojistky (jestli správně sedí) a pokud máte možnost vyzkoušet zatahat za kabely za přístrojovkou . A sledovat jestli to něco dělá

 

mrsocker97

No baterkou to není, byl v ůvaze špatný kostřící bod. Ten to ale nebyl. Budíky jsem měl odpojené a podle zvuku to dělá i bez nich... Sehnal jsem dokumentaci a proměřil jsem vše podle ní a žádnou "závadu" jsem nenašel.. už jsem celkem bezradnej. Jinak pojistky zkontrolovány, všechny sedí podle schematu a žádná není spálená, jak u motoru tak pod palubkou. To samé relátka.

autak

A co svíčky? Nějaký rušení se zapalovacího okruhu

mrsocker97

Svíčky cca 2 měsíce zpátky spolu s olejem měněny. Dřív mi skákala chyba motoru (po přečtení v diagnostice), to bylo náhodné vynechávání 4 válce.. po výměně vše v pořádku.

 


0x

Kdyby vypadávala kostra, tak se ty budíky celé resetují (ztratí čas nebo km z denního počitadla).

Pokud ten šuntday používá serva na ručičkách, jako koncern VDO, tak při ztrátě kostry nebo svorky 30 ty ručičky zůstanou zmrazené stát tam, kde nastal výpadek.

Spíš to vidím, že je problém na svorce 15 někde na trase.

Kostra motoru? Co to je za mechanika?

Kostřících bodů je na autě několik a budíky se rozhodně nekostří na motoru, ale někde pod palubní deskou (za budíky nebo na volantovém sloupku je svorka 31).

Na toho mechanika s kostrou na motoru se vykašli.

mrsocker97

To byl jen takový test, kvůli tomu že při "pádu budíků" samozřejmě motor ztratí výkon (začne cukat) dokud nepodřadím. proto byl nápad ukostřit celej blok.. Ale samozřejmě jsme většinu kostřících bodů prošli, povolili a očistily. Kdyby vypadávaly "jen" budíky tak bych se na to asi vyprd. Přece jen je to už starší kousek. Jinak moje první auto, takže bych si hyundaie asi taky jinak nepořídil ale za ty prachy to bylo celkem fajn kup.. jen trochu začal zlobit. Mám v plánu ho opravit a poslat do světa.

15 kový okruh je + po zapnutí klíčku. Tedy i proud do řídící jednotky motoru a jiných systémů. Proto ta souvislost. O to spíš bych šel po hlavním relé, pokud je a po pojistkách.

mrsocker97

Omlouvám se za neznalost, jsem sice elektrikář, ale ne přez auta. Jaký typ poruchy na relátku bych měl hledat? špatnáý kontak? nebo se dá nějak efektivně proměřit?

asd1

To nebyl "jen takový test", ale ukázka že ten "autotronik" vůbec netuší která bije...

mrsocker97

:D Taky možnost. Já tomu taky nerozumím.. Tak jsem zkoušel co mi poradil :D

Autorelátkům se k vůli DC proudu přenáší materiál s jedné pecky na druhou. Nové relátko má kontakty pecka na pecku a staré má na jedné pecce díru a druhá pecka připomíná piramidu. Navíc se zničí u levných relátek poniklování a kontakt má i mimo jiné velký přechodový odpor a hřeje se tím víc, čím víc teče proud přes něj.

Taky relé trpí na přehřátí a zničí se jim cívka. Pak už nespínají vůbec.

Takže pokud je tam ještě od výroby, tak najít to relé, pokud tedy šuntdaj ho vůbec má a neblbne kontakt přímo ve spínací skříňce, kde bych pokračoval v hledání závady.

Taky může mít něco jako odlehčovací relé. Nemusí se jednat přímo o relé 15ky.

Pomohlo by i ošahat ta relé, která v autě nejvíc topí a ty proměřit či rozebrat a kouknout na kontakt, nejlépe vyměnit (pochopitelně za originální, trh je plný autorelé AQ z polska nebo číny a ty nic nevydrží).

Kvalitní relé jsou od Magnetonu nebo od MTA či nejlepší Bosch relé (třeba na pema-autodíly.cz).

Pokud tedy relé, nekupujte zbytečně VIKA nebo AQ či bez popisků. Pro test na autě místo relé dejte na spínací kontakt relé klemu s drátu a sledujte, zda už se to chová normálně.

mrsocker97

To bych mohl zítra zkusit, mrknu na to a uvidí se... popřípadě bych dal vědět. Zatím díky za tip.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]