Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyjmutí spodního dílu palubní desky u Felicie

Od: zdenek2® odpovědí: 13 změna:
Felicia 1.3 z roku 95 má palubní desku ze tří dílů: spodní, horní a panel s budíky.
Potřebuji vyjmout jenom ten spodní díl.
Panel s budíky mám venku.
Na spodním dílu palubní desky jsou šrouby naspodu, ty jsou vyšroubované.
Pak jsou šrouby, které spojují spodní a horní díl uprostřed palubní desky. Tyto šrouby jsou také vyšroubované.
Spodní díl je dole úplně volný a můžu za něj tahat směrem nahoru.
Horní okraj spodního dílu je také volný, uprostřed palubní desky ho dokážu odtlačit od horního dílu. Nicméně ten spodní díl je v krajích zacvaknutý do horního dílu anebo je tam ještě někde skrytě přišroubovaný. Prostě nemůžu ten spodní díl dostat ven. Kryty volantu mám také pryč a volant je sklopený, takže tomu spodnímu dílu nebrání.
Poraďte, co mám udělat, abych ten spodní díl palubní desky dostal ven? Proč v krajích pořád drží v horním dílu?
doplněno 18.02.20 13:05: Palubní desku u vozu Felicia 1.3 BMM z roku 1995 jsem sundal. Zde je postup:
Vyjmout rádio.
Odstranit středový panel pokud je ve vozu a sahá až k palubní desce.
Odstranit krytku ovladačů topení.
Vyjmout zásuvku zapalovače.
Vyjmout skříňku spolujezdce.
Vyjmout panel s přístroji (budíky). Na to je samostatný postup.
Odmontovat volant a páčky u volantu. Na to je opět samostatný postup.
Odstranit víčko a knoflík nastavení výšky světlometů.
Dole u nohou odšroubovat z palubní desky tři šrouby na straně řidiče a dva šrouby na straně spolujezdce.
Odšroubovat dva šrouby pod sejmutým víčkem nastavení výšky světlometů.
Odšroubovat tři šrouby v prostoru pod panelem přístrojů, které upevňují palubní desku ke kovovým částem karoserie.
Odšroubovat jeden šroub v prostoru pod skříňkou spolujezdce, který upevňuje palubní desku ke kovovým částem karoserie.
Celkem musí být odšroubováno 11 šroubů z palubní desky uvnitř kabiny vozu, které přichycují palubní desku ke kovovým částem karoserie.
V motorovém prostoru odšroubovat dva šrouby vpravo a dva šrouby vlevo nahoře na stěně karoserie, která sousedí s palubní deskou uvnitř vozu. Pod těmito šrouby jsou vytvarované kovové příchytky, které sejmout.
Na stejné stěně karoserie v motorovém prostoru odšroubovat jeden šroub vlevo a jeden vpravo.
Všechny tyto šrouby v motorovém prostoru jsou překryty izolační pěnou. Pokud v pěně již není vyříznutý otvor, je nutné ho v místě šroubů vyříznout.
Celkem se v motorovém prostoru odšroubuje šest šroubů.
Pak už jen v kabině vozu palubní desku vyjmout tahem šikmo k sobě a nahoru.
Hotovo.
doplněno 18.02.20 13:14: Doplňuji svoji otázku, proč se nedá sundat jen spodní díl palubní desky, ale je nutné popsaným způsobem vyjmout celou palubní desku.
Spodní díl palubní desky drží jedním šroubem v horním dílu, který je schovaný v místě, kde palubní deska dosedá na plastový panel sloupku karoserie, čili v místě, kam se není možné žádným způsobem dostat aniž předtím vyjmeme celou palubní desku. Pokud by se tyto dva šrouby (jeden u pravého sloupku a jeden u levého sloupku tam zpátky nezašroubovaly, teoreticky by bylo příště možné vyjmout jen spodní díl palubní desky nebot ostatní šrouby, které drží horní a dolní díl palubní desky dohromady, jsou volně přístupné.
Je to svým způsobem konstrukční vada tohoto vozu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Správný a jednoduchý postup je následovný. Oba šedé díly se setavují mimo auto a jinak to ani nejde. Uvnitř je jejich součást ještě šedý díl vzduchovodů topení větrání.

Zespodu je 5x křížový šroub a v motorovém prostoru jsou 4 + 2 matice M6 na 10 klíč.

Navíc musí volant dolů a páčky taky. Rádio pryč a středový panel taky.

Černý ovál s budíky a vypínači se musí vyjmout komplet a spousta prasat to rve zvlášt a pak jsou budíky všude možně ulámaná (hlavně spodní uchytky). Takže přesky musíš nechat a demontovat to na černém oválu komplet i s vypínači. Předtím je potřeba ještě vytáhnout náhon tachometru s převodovky. Je to na 9 klíč šroubek a pozor na rozpadnutí náhonu a zapadnutí kolečka do vnitra převodovky. Je potřeba povolit tu plechovou přídržku a pak jí rozhýbat do stran a současně táhnout nahoru (promaž wd-40 a půjde to líp.

No a celou desku vyjmeš ven a je to. Nerozebírá se na šroubky, protože stejně se na většinu nedostaneš (jak jsem uvedl, díly se sestavují mimo auto.


Tohle vypadá jako opravdu přesný návod, který na internetu chyběl. I když mě nepotěšilo, že kvůli tomu spodnímu dílu musí vše pryč.
Zítra se podívám by ty šrouby z motorového prostoru a dám vědět.
Ten spodní díl ale drží už jen v krajích jinak jde po celé délce volně oddělit od horního.
Opravdu se to v těch krajích nedá někde vy vycvaknout? Tam v těch krajích je někde uvnitř šroub nebo na čem to tam drží?

Pokud jde o ten panel s budíky, s tím jsem problém neměl. Komplet jsem ho odpojil a vytáhl. Jenom ta spodní středová páčka se mi minule ulomila, ale jak jsem koukal na internetu, tak to dělá kde komu. Ono to tam drží i bez ní. Vlastně nevím jakou tam má ta packa funkci. (aby se ulomila?)

Ta zadní opěrná páčka je jen asi proti vrzání. Důležité jsou na budíkách ty spodní bílé hříbky/čepy. Já je mám jemně mázlé silikonovou vazelínou, aby šly krásně ven.

Palubka je jeden velký hlavní kus. Pochází s Favorita, akorát je šedá. Na ní je ta horní čepyce Feldí.

Ta horní čepice zakrývá šrouby, které ten velký Favorití díl drží na ventilačních vzduchovodech. Vzduchovody drží na těch 6 matek přístupných z motorového prostoru.

Akorát něco jiným postupem urveš. A je to rychlejší a bez drbání. Sundáš to celé komplet a hned bez problémů. Pak to na kousky rozebereš mimo s krásným přístupem.

U Favorita byl přístup daleko lepší. Šrouby se odkryly ihned po sundání kapličky budíků. Tady místo kapličky je ta šedá čepice horního dílu, ve které je černý ovál, takže šrouby jsou do poslední chvíle nepřístupné.

Pozn.: Pasuje tam pochopitelně i černá palubní deska s Favoritů 93-94 (ten velký hlavní díl) a na něj ty Feldí horní čepice. Sám tuto kombinaci mám k vůli dřevodekoru, který jsem na Fávu měl.


Pokud jde o náhon tachometru z převodovky, já jsem ho odpojil zezadu od budíku ještě než jsem budíky vyndal. Dělám to tak vždy. Pokud tedy nechci palubní desku dát úplně z auta pryč, ale jen pozvednout, můžu ten druhý konec v převodovce ponechat.
Teď jsem se byl dívat na šrouby v motorovém prostoru a čtyři nahoře v pohodě vidím, sic přístup je k nim docela hrozný, zvláště ty za motorkem stěračů, ale ty dva šrouby dole, to jsou ty co jdou těsně vedle bloku topení? Nejspíš ho i drží?
Pokud to nejsou ony, tak musí být schované někde pod tou izolační vyplní v motorovém prostoru.
Ta izolace je tam jen přiložená nebo je přilepená?

Tak palubní desku jsem sundal. Aktualizuji otázku, aby všichni věděli, kde a kolik šroubů odšroubovat.

 


1x

Tenhle odkaz je jenom jak vyjmout panel s budíky, nic víc. Před chvílí jsem na něj koukal.
Já ale potřebuji sundat ten spodní díl palubní desky, který jde od dveří ke dveřím.
Ten navod je moje prace
Ten zbytek ti bohužel takhle z hlavy nepovim musel bych to mit před sebou a koukat kde to drží
Zkus projít Felicia klub
Nebo vyčkej jestli ti neodpoví Gumidek ten má feldy v malíku

Internet jsem prohledával než jsem zde položil dotaz. Nic užitečného jsem nenašel. Potřebuji vědět jakým způsobem vyjmout spodní díl palubní desky když ten horní zůstane přichycen. Ten horní díl je nejspíš přichycen i z motorového prostoru.
Ten spodní by ale měl jít samostatně vyjmout. Drží už jenom kdesi v krajích.

dabel: Kde jsou ty časy, kdy tu bylo dotazů každý týden na toto téma hafo

 


Ještě doplňuji, že jsem v postupu zapomněl na dva šrouby, které jsou přístupné po vyjmutí panelu přístrojů a drží ovladače topení přišroubované k palubní desce. Čili v kabině vozu je nutné odstranit celkem třináct šroubů. To platí pro vůz bez airbagu. Kdo má airbag, musí odstranit ještě další šrouby.

Kdo má airbag, tak má černou kovovou konzolu (podobná té za budíky co vyztuží palubku) přichycenou na 4 matice M8 (ve skeletu mají pod hlukovou pěnou všichni 4 štefty) a na samotné konzole je pytel.

Krásný návod, tak jsi to zvládl na 1*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]