Nejste přihlášen/a.
Zdravím, uvažuju o koupi Superbu 2.5 TDi V6 manual, najeto má ale něco málo přes 300 000km. V autech se příliš nevyznám, ale slyšel jsem, že u nafty drží motor dýl než u benzínu a stejně tak, čím větší objem, tím délé vydrží. Co je na tom pravdy? Stačilo by mi kdyby auto jezdilo alespoň ještě 100k, nejlépe 200k. Ke koupi určitě přizvu mechanika.
Bohužel nevíte, o kolik stovek tisíc ho stočili.
Ale motor 2.5 TDI není zrovna etalonem spolehlivosti, i kdyby měl najeto jen 100 tisíc.
Většina motorů sama o sobě hravě najede milion. Nevydrží ale díly okolo - turbo, vstřiky, EGR, setrvačník, DPF, chladič, hadice, atd. Číslo na budíku je proto nicneříkající, potřebujete vědět, jestli už ten neštastník před vámi tyhle věci měnil. A to stejně s jistotou nezjistíte.
U těchto aut a motorů je číslo na tachometru opravdu jen orientační číslo (pokud to auto nemáte od příbuzného či z podniku, prostě s absolutně jistou historií). A i tak nejvíc záleží, jak se mu měnil olej, jak dlouhé se jezdily trasy, jak se k němu majitel choval a jestli ho nevyrobili v pátek, či prostě v blbé sérii.
Takže urřitě někoho, kdo má s těmito motory zkušenost, projet, prohlédnout, poslechnout. ale vždy to bude zajíc v pytli, jen ten pytel můžete trochu prohmatat.
Já kupoval auto (Passat B5.5, 1.9 TDi PD, r.v. 2004) které mělo najeto cca. 360 000 km. S mechanikem, který auto prohlédl, projel a řekl co bude potřeba udělat. Nyní má najeto přes 410 000 km a šlape jak hodiny. Ke koupi si sežeňte mechanika nebo si domluvte prohlídku v servisu. To, že má auto např. 150 000 km neznamená, že nemůže být v horším stavu než udržované s 300 000 km na tachometru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.