Nejste přihlášen/a.
Není tam škrtící klapka. Je tam vstřikovací jednotka (vstřik,klapka,potenciometry,motorek serva volnoběhu a spínač volnoběhu a čidlo teploty vzduchu na vstřiku).
Otestuj spínač volnoběhu a zda se pohybuje motorek na klapce. Nešahej na desku potenciometrů!
Změř odpor čidla teploty vody zezadu sání (modely 94-95).
Změř tlak paliva (1,1 bar a čepadlo dává max 3Bar).
Napoj diagnostiku na OBD. Je tam K-line a stačí obyč VAG-COM s KKL USB kabelem.
Taky může být netěsné sání nebo nefunkční AKF ventil u nádobky s aktivním uhlím.
Projdi všechno a čemu neporuzumíš, tak se ptej. Jinak servis.
Občas na hodně starých Feldách odejde relé palivového čerpadla. Prohoď ho s relém od tlumených světel nebo lépe vyhřívání zadního skla. Toto relé je většinou nepoužívané a jako nové. To palivové má díky protékajícímu proudu po x letech opálené kontakty. Monotronicku je jedno, zda benzín jde čerpadlem nebo ze spreje. Nemá zpětnou vazbu a tak motor nějak naskočí i na čistič brzd.
Po každém zapnutí klíčku musí relé cvaknout a načerpat palivo na asi 1 sekundu. Vyjímkou je systém Siemens na MPi, kdy to po každé nenasaje a je tam časová prodleva.
Zkus nejprve prohodit ta relé (R4 a R5) nebo pro sichr kup nové se 4 kontakty (5 kontaktové nezasuneš).
Diag má 95ka buď jako OBD u spolujezdce v rohu u dveří vedle pojistek a nebo jako u Favorita za nádobkou s aktivním uhlím před motorkem předních stěračů jako 5pin zásuvku s krytkou.
Dírka ve filtrboxu nevadí. Jen tudy prodí nefiltrovaný vzduch. Je před jednotkou, takže neovlivňuje mix směsy.
Čerpadlo po přívodu 15ky na ECU má za úkol běžet na 1s a pokud zjistí, že motor nemá pohyb (signál z HALL snímače), tak se opět vypne a zůstane vypnuté. Je to k vůli dopravní nehodě, aby při stojícím motoru neběželo čerpadlo a nestříkal všude benzín a nezapálil celé auto.
Pokud je na snímači HALL signál pohybu, tak po celou dobu je aktivováno relém to palivové čerpadlo, aby stále tlačilo 3bar. To je maximum, která je to VDO v originále schopno dávat (MPi tlačí 5-6bar).
Vstřikovací jednotka má vedle vstřiku redukční ventil a ten ty 3 bary zredukuje na 1,1bar.
Pokud by jsi stříkal sprejem po celou dobu správné množství, tak ten motor pojede i bez vstřikovače, čerpadla,benzínu v nádrži. Monotronicku je jedno, odkud benzín jde.
Spíš je zajímavé, že ho na start má nedostatek.
Stává se, že je v háji kontakt relé a čerpadlo nedá a nebo se čerpadlu protáčí vrtulka turbínky a nedá tlak i krdyž vrčí
Sice nejsem technik, ale Feldu mám taky. Startovat, dokud to nechytne klidně i 20x , pak stačí párkrát pořádně šlápnout na plyn, sice to dělá kravál, ale pak je motor zahřátý. Nebo, jet 50tkou na jedničku a motor je žhavý, že může vyskočit
Fantazie! Jestli tento rádce je opravdu "doctor", jak naznačuje jeho nick, pak bych se mu nechtěl dostatdo spárů se svou tělesnou schránkou. Takový nesmysl může poradit jen naprostý neznalec v oboru.
Možná než laborovat čím a kde...a může to být víc věcí,tak se otočit někam do servisu,za 2-3 stovky ti to napíchnou na diagnostiku a budeš chytřejší
Diag. u monotronicku změří jen teplotu sání vzduchu, teplotu vody (chlad.kapaliny), otáčky motoru a předstih co nastavuje aktuálně ECU. Umí akčnímy členy pohybovat klapkou a řekne, zda je sepnut spínač volnoběhu či ne. Taky ukáže hodnotu lambda a zda se mění.
Jinak je bezzubá a neumí nic víc.
Vyměň relé přerušovače nahoře vpravo v pojistkách.
AEV 3001 je normální 3 pinové
AEV 3002 je pro verze s tažným 4 pinové (umí měřit proud a rozblikat na budíkách feldy skrytou konttrolku vleku <-1->
Je jedno, které dáš, ale pro upgrade bych vždy volil 3002, pokud máš tažák a chceš sledovat, zda vozík bliká.
Pozn.: Při startování klíček otoč na kontrolky a nech je 1-2s svítit (nasaje čerpadlo a cvakne relé). Pak startuj. Zdravá Felda chytne do 3s
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.