Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie 1.3 BMM v zimě ráno nestartuje

Od: mates40* odpovědí: 25 změna:
Dobrý den,nevíte náhodou čím by to mohlo být když Felicie 1.3 BMM 95,nastartuje jenom pomoci start.spreje? Jakmile je ohřátý motor tak jede suprově.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Co snímač teploty?
mates40*

Jak poznám že je špatný?
mates40*

Podle všeho si myslím,že to vypadá něco na škrtící klapce,ale otázka co.

 


0x

Není tam škrtící klapka. Je tam vstřikovací jednotka (vstřik,klapka,potenciometry,motorek serva volnoběhu a spínač volnoběhu a čidlo teploty vzduchu na vstřiku).

Otestuj spínač volnoběhu a zda se pohybuje motorek na klapce. Nešahej na desku potenciometrů!

Změř odpor čidla teploty vody zezadu sání (modely 94-95).

Změř tlak paliva (1,1 bar a čepadlo dává max 3Bar).

Napoj diagnostiku na OBD. Je tam K-line a stačí obyč VAG-COM s KKL USB kabelem.

Taky může být netěsné sání nebo nefunkční AKF ventil u nádobky s aktivním uhlím.

Projdi všechno a čemu neporuzumíš, tak se ptej. Jinak servis.

mates40*

Ahoj gumidku,no právě nemám jak vyzkoušet,nemám ten ohmetr nebo co to je,ale na diagnostiku to asi dáme,jinak asi benz.čerpadlo můžu vyloučit i když ho neslyším v autě cvaknout?

Občas na hodně starých Feldách odejde relé palivového čerpadla. Prohoď ho s relém od tlumených světel nebo lépe vyhřívání zadního skla. Toto relé je většinou nepoužívané a jako nové. To palivové má díky protékajícímu proudu po x letech opálené kontakty. Monotronicku je jedno, zda benzín jde čerpadlem nebo ze spreje. Nemá zpětnou vazbu a tak motor nějak naskočí i na čistič brzd.

Po každém zapnutí klíčku musí relé cvaknout a načerpat palivo na asi 1 sekundu. Vyjímkou je systém Siemens na MPi, kdy to po každé nenasaje a je tam časová prodleva.

Zkus nejprve prohodit ta relé (R4 a R5) nebo pro sichr kup nové se 4 kontakty (5 kontaktové nezasuneš).

skoda.panda.cz/...

Diag má 95ka buď jako OBD u spolujezdce v rohu u dveří vedle pojistek a nebo jako u Favorita za nádobkou s aktivním uhlím před motorkem předních stěračů jako 5pin zásuvku s krytkou.

mates40*

Dobře rozumím,a to čerpadlo tlačí po celou dobu chodu motoru benzín,nebo jenom na start jak jinak si bere jednotka palivo když by čerpadlo bylo v háji,to s těmi relé zkusím,ještě mě napadlo co když je to tím že mám dírku pro vstřik z vrchu na ten onen sprej filtrboxu,to proto abych ho nemusel pořád sundávat ráno.

Dírka ve filtrboxu nevadí. Jen tudy prodí nefiltrovaný vzduch. Je před jednotkou, takže neovlivňuje mix směsy.

Čerpadlo po přívodu 15ky na ECU má za úkol běžet na 1s a pokud zjistí, že motor nemá pohyb (signál z HALL snímače), tak se opět vypne a zůstane vypnuté. Je to k vůli dopravní nehodě, aby při stojícím motoru neběželo čerpadlo a nestříkal všude benzín a nezapálil celé auto.

Pokud je na snímači HALL signál pohybu, tak po celou dobu je aktivováno relém to palivové čerpadlo, aby stále tlačilo 3bar. To je maximum, která je to VDO v originále schopno dávat (MPi tlačí 5-6bar).

Vstřikovací jednotka má vedle vstřiku redukční ventil a ten ty 3 bary zredukuje na 1,1bar.

Pokud by jsi stříkal sprejem po celou dobu správné množství, tak ten motor pojede i bez vstřikovače, čerpadla,benzínu v nádrži. Monotronicku je jedno, odkud benzín jde.

Spíš je zajímavé, že ho na start má nedostatek.

Stává se, že je v háji kontakt relé a čerpadlo nedá a nebo se čerpadlu protáčí vrtulka turbínky a nedá tlak i krdyž vrčí

Taky je klíčový předstih seřízený na 0 stupňu do základní polohy pro studený start. Netočil někdo s rozdělovačem? To se nesmí.

 

doctor

0x

Sice nejsem technik, ale Feldu mám taky. Startovat, dokud to nechytne klidně i 20x , pak stačí párkrát pořádně šlápnout na plyn, sice to dělá kravál, ale pak je motor zahřátý. Nebo, jet 50tkou na jedničku a motor je žhavý, že může vyskočit

mates40*

Vyždímáš baterku,pak už nenastartuješ.
Rada jak prase.
08.02.20 12:30

Fantazie! Jestli tento rádce je opravdu "doctor", jak naznačuje jeho nick, pak bych se mu nechtěl dostatdo spárů se svou tělesnou schránkou. Takový nesmysl může poradit jen naprostý neznalec v oboru.

Místo doktor bych spíš typoval zedník (vlastní zkušenost s jednou opravou)

hop®

Pán asi opravdu není technicky zaměřený...

doctor

satam: Nebojte se, z medicíny mě vyhodili, protože jsem na patologii chodil nalitý, takže se mi pod skalpel opravdu nedostanete V zimě tu Feldu takhle startuju, ale většinou to chytne tak na 3 pokus, těch 20 jsem přehnal Ale funguje to a Felda jezdí vesele dál

 

fik

0x

Možná než laborovat čím a kde...a může to být víc věcí,tak se otočit někam do servisu,za 2-3 stovky ti to napíchnou na diagnostiku a budeš chytřejší

Diag. u monotronicku změří jen teplotu sání vzduchu, teplotu vody (chlad.kapaliny), otáčky motoru a předstih co nastavuje aktuálně ECU. Umí akčnímy členy pohybovat klapkou a řekne, zda je sepnut spínač volnoběhu či ne. Taky ukáže hodnotu lambda a zda se mění.

Jinak je bezzubá a neumí nic víc.

mates40*

Tak gumidku,udělal jsem jak si říkal přehodil jsem ty relé,a kupodivu to asi pomohlo,akorát to naskocilo po druhém otočení kličku.Ješte jestli bys nevěděl proč někdy když dám blinkry tak neblikaji ale svítí.

Vyměň relé přerušovače nahoře vpravo v pojistkách.

AEV 3001 je normální 3 pinové

AEV 3002 je pro verze s tažným 4 pinové (umí měřit proud a rozblikat na budíkách feldy skrytou konttrolku vleku <-1->

Je jedno, které dáš, ale pro upgrade bych vždy volil 3002, pokud máš tažák a chceš sledovat, zda vozík bliká.

Pozn.: Při startování klíček otoč na kontrolky a nech je 1-2s svítit (nasaje čerpadlo a cvakne relé). Pak startuj. Zdravá Felda chytne do 3s

 

mates40*

Jako vyměnit myslíš za nové?,nebo opět přehodit mezi některým z nich.

Ano, kup si nový přerušovač a vyměň ho za ten problémový co máš v pojistkovce. Je to snadná operace jako výměna kteréhokoliv jiného relé do patice.

eshop.aev.cz/...

mates40*
08.02.20 20:26

Ok,děkuju

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]