Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podle čeho vybrat nové auto

Od: lalej* odpovědí: 8 změna:
Dobrý den, prosím o radu v oblasti výkonu/objemu motoru při výběru nového auta -> zvažuji Hyundai i20 s benzínovým motorem 1,25i 62 kW vs. i20 benzín 1,0 T-GDI 74 kW. Co je lepší varianta? V tuto chvíli mám i10 1,0i 49 kW .. a ve dvou lidech do kopce vypínám klimatizaci abych se rozjela. Hledám lehce výkonější auto (ne nutně Hyundai) v cenové hladině do 300tis, ideálně nové. Případně prosím o radu zda má tento "upgrade" s uvedenými objemy/výkony motoru vůbec smysl..nebo budu muset nadále pohánět auto více vůlí jak motorem.Předem díky za každý názor

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mak*

1x

Odpověď je velice snadná, ale moc Vám nepomůže. Vybírejte podle požadavků, jaké na auto máte. Někdo chce levné SUV, jiný chce drahý sporták, jednomu jde o spotřebu, jinému o výkon... Sepiště si požadavky, jaké na auto máte a pak vybírejte. Auto se 49kW není žádný divoch, ale Trabant měl 20kW a Němci se s ním dostali všude a to i s karavanem. Možná by bylo lepší místo vypínání klimatizace včas přeřadit.

 


0x

Vypínat klimatizaci do kopce? TO se mi nezdá, není v tom něco polámané?

Jinak já osobně bych kupoval jen vozidlo s plynem.

S výkonem 49kW, to je skoro reálné..Jezdil jsem v autě s výkonem 53kW (jak diesel, tak benzín) a do kopce se člověk odpichuje nohou..(ano, trošku jsem si zapřeháněl..ale jen trošku).
motak
i u cca 70kw poznate do kopce kdyz vypnete klimu
asd1

Klima si bere ca 5 kW a u slabýho auta to je znát hodně. Na druhou stranu třeba blbá Panda s 44 kW jede docela pěkně (ale to ještě neni moderní uškrcený motor)..

Nejlíp projet si to... Moderní motroy jsou složité s drahým servisem a opravama, takže brát ohled i na provozní náklady. A je nutné přizpůsobit styl jízdy (dochlazovat turbo, nejezdit v nízkých otáčkách kdy se tvoří karbony atd.)

Možná se s tim zkus naučit jezdit - slabý motor se musí točit (po ohřátí na provozní teplotu, tj. tak po 5 km) - neboj se při zrychlování vytočit dvojku až k max. otáčkám.

lalej*

Polámané to není. Při větším zatížení auta v kopci před křižovatkou opravdu vždy klimu vypínám, abych se v nějakém rozumném čase "odpíchla" a netrávila v křižovatce "mládí" než se rozjedu. Samozřejmě se rozjedu i s ní, ale rozdíl je při tomto výkonu citelně znát.

asd1

Ono 49 kW je maximální výkon. V nižších otáčkách bude mít třeba jen 30 a když se 5 kW ubere klimou tak je to o 20% míň - to je velký rozdíl..

Chytřejší auta umí při max. zátěži klimatizaci odpojit automaticky...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]