Nejste přihlášen/a.
Opravitelné samozřejmě je,to jsou auta zbořená daleko horším způsobem. Je tu pro tebe otázka jestli máš auto tak ráda že do něj ty peníze narveš nebo koupíš třeba stejný za pár kaček.
Ta oprava se kolem 20 určitě vyleze,jen nový okno kolik stojí,teď jestli to není zkroucený. Dveře,blatník,zrcátka,kapota,chladičovka,světla...i když to vezmeš z vrakoviště,něco si vezme přelakování.něco si vezme oprava střechy...podle mě spíš otázka citu než otázka peněz
Opel patří do šrotu už nový . Přiznávám, že jsem zaujatý ale mám zkušenost s několika Oply a vše docela hrůza (poruchovost). Obecně jsem naopak proti tomu zbytečně vyhazovat staré auto do šrotu jen proto, že je staré. Podle mě je to mnohem ekologičtější, než neustále vyrábět nová a nová auta, jenže automobilové lobby se to nehodí do krámu, tak se snaží z desetiletého auta dělat ekologickou katastrofu. Nic méně v tomto případě se asi nevyplatí auto opravovat (ale funkční agregáty mohou posloužit jako náhradní díly).
Autíčka je mi líto. Ale hlavně, že Vy jste z toho vyvázla v pořádku. Myslím, že když auto udělá podobný kotrmelec, byla by oprava velice nákladná. To je opravdu lepší podívat se po nějakém jiném ojetém autě a dávat si příště větší pozor. Už by to nemusely odnést jen plechy. Tak buďte ráda, že to takhle dopadlo. Když už se stalo.
Jinak - ke věcem si za léta vybuduji vztah. Když jsme kdysi prodávali naši Š 100, v autobazaru jsem bulila a personál na mě divně koukal, jako na blázna. A já říkala: vezlo nás z naší svatby, přivezlo domů obě naše děti z porodnice... prostě bylo to pro mě víc, než obyčejné auto. Bylo to kus nás, našeho života.
Takže Vás úplně chápu. Ale opravdu - auto jiné a příště větší opatrnost. Jaga.
Jinak při Vašem dotazu se mi vybavilo říkadlo: Nesu nesu koledu, upad jsem s ní na ledu...
Nevím-vidět to na své oči tak je to něcou úplně jiného než takhle na foto. Záleží na ceně-já takle podobně před několika roky skonči ve škarpě,specialisti co mne vytáhli a odvezli že je to totálka takových 30 000.nakonec mne to stálo v sumáru jen500kč za novou (z vrakáče) páčku světel (sdružený přepínač-dálky potkávačky mlhy přední a zadní+ klakson)Nový přes 2500kč.Čelní sklo-bratru od 5000 do 10 000kč .mne stálo jen sumu nad pojištění (připojištění skel k PR) -necelých 400kč.Pak mne to stálo litr oleje ,litr LHM a něco chladicí kapaliny-cca300kč+ nový vzd.filtr .100kč + práce= rozebrání a vyčistění sání ... a výměna LZ kola skrz opravu průrazu pneu který nebyl=cca25kč zas zjištění nezávady v pneuservise..
U Vás vidím -rozbité okno-cca odhad 5000, upětné zrcátko-nové cca1500 x 2 k tomu lampa a blikač 2500 nové?-jste na cca10 000 kč + vyčistění sání dle toho jak dlouho bylo auto koly nahoru=pokud nebylo tak toto lze vynechat a jen preventivní kontrolu množství náplní a přítomnosti olej v sání.=to vše je víc než zůstatková cena auta a pokud by to dělal servis= do šrotu vyjde levněji.Jinak je na některých místech vidět koroze a pže je to -bez urážky opel-takže si myslím /pokud nemáte osobu jež by orpavila zadarmo-manžel přítel,bratr otec.../nemá cenu nechat opravovta a dát šrotu!
PS při použití dílů z vrakáče mimo skla cena poklesne a bral jsem odhad dle svého auta-neznám ceny na oplíky!Ještě záleží jak je stará technicka a možnost udělání další technické .To je nutno vzít v také v úvahu.
Osobně bych to dle sumy ND (malá) opravil bych to ale...
Viz foto mé nehody.
Okno světla zrcátka, plechařina aspoň vybouchat zpátky a natřít = i svépomocí minimálně desítka... A je otázka jestli není hnutý rám okna = riziko že okno brzy rupne znova... Navíc shnilá plečka.. = oprava je nesmysl, podobný auto seženeš za desítku.. Pokud máš čas a prostor, tak můžeš prodat použitelný díly tj. motor, řídicí jednotky, čidla, altík, dveře, nárazníky atd. atd. stylem měnit tvoje za vadné abys měla pro vrakáč pořád kompletní auto...
Můžeš i za odvoz sehnat stejné auto se chcíplým motorem a dobrou kastlí, přehodit si svůj motor a poslat to na vrakáč.. Pozor typ motoru musí být stejný..
Záleží na tom, jak to bylo pojištěné.
Já mám auto pojištěné tak, že když ho nabourám tak dostanu s největší pravděpodobností hodnotu auta a mohu se rozhodnout zda opravit nebo ne. Už dvakrát jsem to raději opravil, protože vím že mám v pořádku motor, převody, spojku, nápravy. U "nového" by byl risk že to budu muset dávat znovu do pořádku.
To mě zajímá. Opel Astra,r.v. 1999,měla ho tři roky. Pokud by měla Vaše dobré havarijko,kolik by za ty tři roky stálo a kolik by teď asi od pojištovny dostala? Pokud by to bylo zajímavé,pojistím havarijně mé tři dvacetileté vraky...
berger, ale to je od případu, páč já koupil Š120 za 5000Kč, do synka dvakrát nabourali a dostal jsem 7000 + 3000Kč. Doma opravil a synek to dojezdil.
Pane Milane,ano,ze zákoného,povinného pojištění viníka. Ale to není tento případ,Arne1 myslí havarijko,asi.
berger: VIN nebo RZ? Nechce se mi vymýšlet všechny parametry aby se mnou kalkulačky mluvily. U některé pojištovny to může být nepojistitelné, ale klidně je projedu všechny
Píšete,že záleží na tom,jak to měla pojištěné,takže předpokládáte,že by mohla mít havarijko. Tak se té Astry držme,OCN 07-04. Kolik by ji ročně stálo havarijko a kolik by teď dostala,pokud by to byla totálka. Jde mi o to,že si myslím - 20 let staré auto v hodnotě 15 tkč havarijně jistit je finanční nesmysl...
Počítá se to blbě... Uvažoval jsem hodnotu auta 20000 (Tipcars). Jen havarijní mi vycházelo od 1150Kč ! do asi 4200Kč. Ale problém byl, že jsem to počítal na sebe a já měl v posledním roce nehodu a tak nemám úplně čistý štít. Nicméně - pro mne vycházelo kompletní pojištění u jedné levné pojištovny za 4900, pro partnerku to kleslo na 2645 - oboje s havarijním se spoluúčastí 5%. Bohužel, u pojištovny ČSOB kde je nízká spoluúčast je toto auto ve výluce. U Generali to nechtělo nabídnout levnější Retro, takže se nabízelo jen klasické havarijní. U ČPP bych měl havarijní za 3200 (spol 3%). Nezkoumal jsem všechny pojištovny, protože u některých bych musel potvrdit nestandardní stáří vozidla
Takže průměrně jsme někde kolem trojky ročně,souhlasíte? Za ty tři roky by tam nalila devítku. Kolik by teď dostala zpět? Deset? Pokud by to nerozbila,příští rok by byla v mínusu? Přítulkyně má rencka clio,2004. Koupil jsem ho za 5tkč,jezdí tím už třetím rokem. I při pojistce za 1200 by to,dle mého názoru bylo nerentabilní. No nic,furt si myslím,že u takto starých aut je havarijko na nic.
Kuchá to někdo jako ty, když si takovou plečku chce nechat a potřebuje díly za levno
Na to rovnání si jde pomoct hupcukem, panenkou, palicí, beranidlem, pákou z desetimetrový klády apod...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.