Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výpočet spotřeby hybridního auta

Od: jirir odpovědí: 17 změna:

Zaujal mi tento článek o spotřebě hybridního auta automix.denik.cz/...

a jeho závěr - je dobře nebo špatně?

dle článku - Pokud to přepočítáme na peníze, tak při ceně za litr Naturalu 95 rovných 32 Kč činí náklady na palivo 182,4 Kč. Přijde to tedy skoro na dvojnásobek v porovnání s dobitým autem. Dobíjení se tedy rozhodně vyplatí!

Podle mě je závěr špatně. Pokud pojedete na nabítý elektro kompletní okruh - za elektro dáte 50 Kč a za benzín 3,2 l*32 Kč = 102 Kč celkem tedy 152 Kč - rozdíl pouze 15%. Průměr je totiž 3,2 l/100km - v tom už je započítaná ta elektřina, proto se nesmí dělit dvěma. Co myslíte?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Celá ta elektrovopičárna žije jen díky neoprávněnému zvýhodňování.

 


2x

No jo, ale když to spočítáte správně, tak to nebude tak bombastické.

A ještě jedno tajemství..S moderním dieselem mám kombinovanou spotřebu 5,4l/100km...a to je reálně tak o 1l menší spotřeba, než má benzínový hybrid. Když jezdín "na spotřebu", tak dokážu jezdit se spotřebou 4,2-4,6l/100km a to se jedná o "SUV".

Tudíž se pořád ptám, k čemu hybrid, když je jeho reálná spotřeba o 15-20% vyšší než u moderního auta na naftu.

jirir

Chápu benzínového hybrida po městě když si ho někde nabiju. Ale jako služební auto, které pojede rychle dlouhé trasy po dálnici na benzín a zaměstnanci budou líní ho nabíjet je docela mimo. Novináři to všude prezentují jako super náhrada.

Dle statistiky se drtivá většina plug in hybridů nikdy ze zásuvky nenabíjí...

Za mne hybrid proč ne, ale musí být udělaný tak, že baterie bude dělaná tak, že vystačí na dojezd cca 10km..a její dobíjení bude automatické přes rekuperaci.

Ale ty přínosy musí být REÁLNÉ a ne hypotetické.

007cz

že baterie bude dělaná tak, že vystačí na dojezd cca 10km..a její dobíjení bude automatické přes rekuperaci.

Ale takhle to funguje.

Ano, ale u plug in hybridů je v podstatě pro jejich plné využití (a udávanou spotřebu) nutné je dobíjet ze zásuvky..

007cz

plug in je hybrid s kabelem, obojí slepá ulička.

 


2x

Hybridy mají výhodu zejména ve městech a nejvíc jsou populární v Ptaze, kde mohou parkovat v modrých zónách. Mnoho firem pak jen z tohoto důvodu investuje do těchto aut, přičemž nabíjecí kabely jsou i po letech provozu nerozbalené - neboli se ty auta prakticky nikdy nenabíjí ze zásuvky.

Na delšch štrekách zejména po dálnici se výhoda hybridu zcela ztrácí, protože se palovací motor prakticky nikdy nevypíná.

Z druhé strany vzato - jezdil jsem s tím, není to špatné, zejména v kolonách je elektro příjemné. Takže pokud je nutné učinit jakousi úlitbu ekoterorismu, vidím hybridy jako určité řešení, které je v praxi i použitelné, na rozdíl od elektromobilů.

Jinak naprostý souhlas s Martincakl - pokud jezdí auto často dálky, je rozumné řešení diesel. Hybrid je dražší už při pořízení, rozdíl ve spotřebě není až tak omračující, takže návratnost investice je poměrně tristní.

 


2x
Hybridy jsou jen na to, aby si automobilky snížili celkové limity. Na papíře, v praxi to není pravda. Politici se chlubí, jak snížili podíl emisí, ale vzduch ve městech je čím dál horší.
ar

čau štíre, pamatuj,když je něco Eko, Bio a nebo multifunkční vždy to je na ho...

No jo a proč to tak je?Podívejte se někdy ve velkých městech co ráno blokuje provoz jednoválců!(jednoválec=auto s jedním pasažerem=řidičem) Pokud by tito nechalo auta doma,jeli busem (šalinou,tramvají, metrem, trolejbusem) to by se ulevilo-jak dopravě zak ovzduší.Jenže to je jen utopie a pro ekoteroristy jsou lepší nějaké hybridy nebo elektro!

Nazdar Are kde se tady bereš
Diesel to máš pravdu, je to tak. Na druhou stranu těch pár km po městě vyjde autem levněji než lístek do městské dopravy. Některé města mají výjimečně MHD zdarma a je o to zájem.

 

Ono s tou cenou záleží na okolnostech-pokud by se podařilo dosáhnout aby dejme tomu 100 lidí jelo hromadnou místo vlastními auty-tak by se mohla toto zlevnit, tedy čistě teoreticky, ale skutečně na to každý serýnkuje,nebo drtvá většina.Ale to jsme odbočili od hybridů a elektromobilů úplně jinam.

U nás ve městě pamatuju takové cedule, kde to ukazovalo podíl pevných prachových částic a nějakých těch oxidů. Je to už cca 20let a ty limity v té době byly neustále překročené, i když to bylo takových 20 metrů nad zemí mimo hlavní křižovatku. Snad jen když byl velký vítr to bylo v normě. A to v té době proti dnešku nebyla téměř žádná doprava. Dnes mimo přechod nemám šanci přejít přes cestu. Chtěl bych to vidět dnes, limity by musely být několikrát překročené s takovým provozem. A to ještě není opravený most před Holíčem, takže kamiony tudy teď nejezdí. Pak to tu bude stát v zácpách a start stop systém stejně každý vypíná. To je podobná lobby jako s těmi hybridy. Vlk se nežere a koza zůstane celá, nic to neřeší.
Srovnání je zde

youtu.be/...

 

jirir

auto ve skutečnosti ujelo 63 km na elektro, na benzín 37 km = 3,2 litru benzínu ( = 8,6 l/100km - to je nějak hodně)

nebo na benzín 37 km = 1,6 litru benzínu (= 4,3 l/100km - to je zase nějak málo na Superba v benzínu)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]