Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Rapid 1,0 TSI

Od: tomas30 odpovědí: 2 změna:

Měl bych dotaz ohledně Škody Rapid 1,0 TSI 70 kW z roku 2017. Auto vlastní můj otec. Při jízdě má člověk pocit, jako kdyby byla nevhodně odstupňována převodovka, protože v porovnání s jinými auty je u tohoto Rapida potřeba častěji podřazovat a jezdit na nižší převodové stupně. Například při jízdě po městě musí člověk jezdit často na dvojku, jelikož při rychlosti 40-50 km/h na trojku je i při jízdě po rovině často cítit, že dochází k lehkému podtáčení motoru, přitom motor při této rychlosti točí zhruba 1800-2000 ot./min. Samozřejmě, že problémy s častým podřazováním se projevují i při jízdě mimo město, jiná auta vyjedou stejný úsek, kde je stoupání, při podobné rychlosti, bez problému např. na čtyřku nebo na pětku, u tohoto Rapida se musí podřadit na trojku nebo dvojku. Často se stává, že při jízdě mimo město nelze vůbec zařadit pětku, jelikož by bylo opět cítit, že dochází k podtáčení motoru, u jiných aut lze jezdit mimo město na pětku častěji než u tohoto Rapida. Člověk má pocit, jako kdyby se vrátil do minulosti, např. do doby Škody 120 nebo Favorita, kde se také muselo častěji podřazovat. Z výše uvedených důvodů bych toto auto pravděpodobně nechtěl ani zadarmo, navíc nemám rád downsizingové tříválcové motory, což je případ i tohoto motoru 1,0 TSI 70 kW. Auto má najeto jen 20 000 km. Zvuk motoru na volnoběh zvenku připomíná diesel, je slyšet takové klapání. Tento problém s častým podřazováním se týká i jiných aut s motorem 1,0 TSI? Čím může být popsaný problém způsoben? Jezdí se vám s tím Rapidem 1,0 TSI 70 kW nebo jiným autem se stejným motorem dobře nebo jste také nespokojeni? Tento Rapid mě vzhledem k pořizovací ceně spíše zklamal. Děkuji za odpověď

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nevím, nikdy jsem s Rapidem s tímto motorem nejel. Ale řekl bych, že chtít po litrovým tříhrnku, aby táhnul pod dva tisíce obratlí je nesmysl. Prostě čím menší motor, tím víc se musí točit, aby to alespoň trochu jelo.

asd1

Tak se s tim projeď Tyhle motory se blíží naftě a táhnou pěkně už od ca 2000 otáček. Druhá věc je že tím vzniká problém s LSPI (samozápaly od karbonů), tak je lepší jezdit ve vyšších otáčkách jako s klasickou atmosférou nebo aspoň občas "vyhnat pavouky z vejfuku" a je vhodné řidávat VIF (schopnost karbony čistit, jde hlavně o sací ventily).

Něco jsem najezdil s 1,0 TSI 81kW ve Fobii - 6 kvalt převody celkem OK, jede to hezky, spotřeba taky OK. Zvuk při rozjezdu příšernost ... Celkově bych to ale nechtěl mít doma, když už malý oturbený tříválec tak Ekobuřt 1,0 92 kW je lepší motor, i když taky má svoje mouchy - drahý servis a při poruše raketa (zlatá atmosféra), finančně to ale vyvažuje menší spotřeba.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]