Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úvahá o koupi prvního auta

Od: vznetzazeh odpovědí: 41 změna:

Nemám žádný zkušenosti s autama, řídil jsem jen VZV 10 minut a myslím si že je pravej čas dělat řidičák. Je mi čerstvě 20 a konečně sem si našel dobrou práci. Jde mi o to, kolik si mám připravit peněz na autoškolu a auto se vším možným, nejhorší je že fakt nevím ani základy o autech, v práci všichni mluvěj jak si uměj opravit tamto a já ani nevím jak otevřít kapotu. Nejradeji bych vzal neco malyho z duvodu aby to mělo nizkou spotřebu co se v servisu levneji da opravit, protoze zatim mi staci aby me to povozilo 250km měsíčně. Kazdopadne bych byl rad za jakykoliv rady na co si mam dat na zacatku pozor, predpokladam ze nejvetsi investice ohledne aut jsou opravy.

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Rada č. 1 - ne každý musí mít auto. Kolega ve 35 letech má ŘP od svých 18ti, ale od té doby nikdy neřídil a nepotřebuje to. Další má auto už 4 roky před domem, jezdí MHD, protože v Brně není kde zaparkovat. Mít auto jen kvůli tomu, že ostatní ho mají... to je hloupost!

Až na výjimky s veterány není nikdy koupě auta dobrou investicí. Pokud nepotřebujete auto k práci, buďte rád, že nemusíte platit pojistku, servis atd.

Pokud ale vůz potřebujete - každý by si měl spočítat a naplánovat, co s ním bude dělat, co vozit, kde parkovat, ... Podle toho se zařídíte. Ideálně po absolvování autoškoly - protože až poté budete vědět, jestli vůz uřídíte i v kombíku či sedanu. Někdo prostě dokáže parkovat jen malou Pandou, někdo zacouvá tahačem s návěsem na první pokus. ...

 

rorschach*

1x

Otázka před výběrem konkrétního typu auta by měla znít: A kolik korunek jsi na to ochoten (na koupi) dát? Osobně bych sháněl třeba první Fabii s 1,4 mpi 50kw (nebo je tam už oškubali?). Motor vycházející ze starých tisícovek, ale nemá na výměnu žádný rozvodový řemen a díky nízkému obsahu budeš platit míň za povinné ručení než za nějakého dvoulitra

olinl

Souhlas s Fábií 1,4 MPI, jsou to motorově držáky a zručnější člověk si opraví dost věcí sám. Jinak pomalejší a levnější variantu "neschnilou" Felicii 1,3 MPI. S tou se dá dobře naučit jezdit a opravy umí každý servis na vesnici za pár korun. Feldy budou za pár let veteráni, tak jestli máš kde parkovat..

motak
Tahle ceska posedlost feliciema...tazatel je mlady, predpokladam, ze nechce umrit pri prvni drobne nehode..

motak: Posedlost? Tak chce umřít v Saxu nebo P106? Felicie má alespoň 4 šrouby na disku kola (oproti Saxu, kde je nesmyslné uchycení kola na 3 šrouby) a neshnije tomu podvozek jako na Puntu.

Když nemá prachy a začíná, tak co doporučíš?

než (pokud) si udělá ŘP, budou levné i dvojkové octávie v RS

motak
on pise, ze nema prachy? proc nekomu, kdo neumi ridit, takze riziko nehody je velke doporucujete pojizdnou rakev za cenu mobilu stredni tridy?

Řidič VZV ve skladu, 20let, obává se největších investic za opravy, nemá autoškolu (bude platit cca 10 000), bude platit roční pojistku cca 6000kč jako nováček za 1400ccm, atd...

Není to snad jasné? Pochybuji, že tatínek je právník nebo doktor a koupí mladému uchu Fabii III za 300 000kč nebo něco dražšího. A nepředpokládám takové rodiče, když dělá ve skladu i když manuální nezručnost tomu napovídá (píše, že autům nerozumí).

Trochu se zamyslet. Co není pojízdná rakev za auto do 80 000 - 100 000kč pro nezkušeného řidiče?

motak
jako jestli domyslite vsecho podobne, jako ze je ridic vzv, tak potes
Prd vite kolik vydelava, kolik utraci, ale 25 let stare auto s nulovou bezpecnost je pro nej ideal.
feka
@Gumidek, je to trochu mimo téma, ale kde bude mít pojistku za 6000 na rok? Tohle jsem řešil cca dva měsíce zpátky s jedním známým, že pro mladý je auto skoro nepojistitelný. Nešlo tedy zrovna o 1.4 Fabii, ale budoucí majitel má zase trochu víc než 20 let a i tak pojistka byla v úplně jiných cifrách, 6000 by nestačilo ani na půl roku.

Psal, že řídil VZV 10 minut, tak asi moc nevydělal . V tomhle třeba prd vím, ale vím, ve kterých rakvích se nejlíp naučí jezdit. Doporučíte mu někdo snad Teslu model 3?

já se učil řídit na traktoru - bylo mi asi 9 let...

feka: Tak to čumím, kam se ceny posunuly. Před 15 lety a dnes.

asd1

To se řešilo nedávno vedle - např. Mareu která stojí stejně jako Filcka a je řádově bezpečnější. I shnilý Focus MK1 prodejný max. za desítku je řádově bezpečnější.. A spousta obdobných aut které seženeš kolem 20k - různý Pažouti, citróni...

Mmch. Fobie se sype možná i víc než to Punto a halvně F. za 30k je na 99% šrot, Punto za 30k najdeš v opravdu dobrým stavu..

Taky se dá za levno sehnat spousta aut s větším benzínem, hodně lidí to dává pryč kvůli spotřebě skoro zadarmo... A pokud najezdí 250 km měsíčně tak je palivo minimální položka.. Takový Mondeo v dvoulitru - porovnej s Filckou bezpečnost a jízdní vlastnosti..

Proč se útočí na rádce, který má jiný názor? Sdělím svůj a nechám toho druhého napokoji.

Jasně, jízdní vlastnosti a komfort je jinde. Zapomněl jsem na fakt, že tazatel si nic neopraví a tak výhody Filcky, kdy díly jsou všude za hubičku nebo na vrakáči jsou ty tam. A tím pádem i montážní postupy, kdy na Mondeu je něco opravit skoro jako Lakatoš (ani očko nenasadíš) a na Feldě si vystačíš se základním vercajkem pomalu s jízdního kola nebo povinné výbavy.

..Lakatoš (ani očko nenasadíš..

1* a

asd1

Projdi si ceníky dílů - on ten názor "Škodovka nejlevnější" často až tak pravda neni (tim nemyslim Mondeo )

A u stylu "větší porucha = vrakáč, stačilo mi za 20k chvíli si zajezdit" ty díly vůbec řešit nemusíš... a např. ta Marea v 1,9 JTD - pokud při koupi všechno funguje, tak při nájezdu 250 km měsíčně je velká pravděpodobnost, že mu to vydrží hodně dlouho, tenhle motor je držák který se moc nesype...

Milan, nemyslíš že ty tvoje 1* jsou mnohem víc mimo téma než ty "útoky na škodovkáře"?

A co Opel Corsa, Vectra?

Nechci do vás rýpat... jenom nerozumím jedné věci.

Tazatel uvádí, že nezná ani základy o autech. Vy jako radu uvádíte, že si má koupit felicii, kterou si sám opraví sadou na kolo.

Kde není znalost, nepomůžou možnosti ... Proto - když se už něco pokazí, zajede (nechá se odtáhnout) do servisu. Aby se to nekazilo často, chce něco spolehlivého.

Mé zkušenosti s fabií - olej s vodou, těsnění pod hlavou, startovací lišta, rupání stahovaček oken, ... mnoho zkušeností s jedním vozem - negativní!

Felicie bývaly jednoduché - ale koupil bych jen tu s posilovačem a pro jízdu k rybníku - ne na denní ježdění. Těch dobrých je opravdu málo - takže doporučit hledat v jiných vodách.

Zamyslete se ale stejně nad otázkou - připomínkou, kterou píšu níže. Hledáme tu dnes ideální auto pro člověka, který přemýšlí, že by si mohl udělat ŘP. Je to opravdu porcování medvěda, který běhá po horách.

jmlc: Tak opraví kamarád. U jiných značek to končí většinou nutností servisu (buď k vůli rozebrání půlky auta nebo k vůli speciálnímu nářadí (negativní torxy nebo klíče Mxx na VW).

Obecně by se dalo i říct dle toho, jaká auta používají dnes autoškoly k výuce? Fabia 1 Renaul Megane, VW Polo, ... Která autoškola jezdí Fordy?

Řešíme první auto na naučení, ale zároveň levné na servis (tazatel naznačil že bude nejvíc peněz investovat do oprav - nepředpokládám dobrovolně).

Pokud je vyloženě z velkoměsta, tak bych se nebránil Citigu nebo Upa

asd1

Gumid - projeď se v Citigu, projeď se v Pandě a porovnej. pak se podívej kolik stojí oboje ojeté v slušným stavu... Punto je technicky stejný jako Panda, ale je o něco levnější, rozměrama srovnatelný s Fabkou, výhled atd. je lepší - ostatně projeď se v Puntu a ve Fabii a porovnej... Porovnej i motor HTP a FIRE...

Ten zažraný názor jak je škodovka super mi ale nevadí, aspoň ten cenový rozdíl zůstane jaký je a taky se Fiaty nezačnou krást

break
Gumidek:u nás jezdí jezdna s Fordy , druhá s fiaty, viděl jsem i BMW, Korejce a samozřejmě i koncern...
Že je třeba u mondea něco složitější nedělá z Feldy něco víc. Kde nic není, ani smrt nebere.Ale to je spíš rukama. Pokud má někdo zkušenosti jen 120, favorit, Felda, Fabie, tak to chápu. Třeba ten Duratec v Mondeu má taky řetěz, co fakt výdrží..
Za mě je Felda vyslouzilej krám, fabia neurazí, nenadchne. Má pověst überauta, ale třeba ten řetízek od kola nazyvanej rozvodový řetěz se často tak vytaha a musí se měnit.

Panda s Fire je nezkutečněj držák, to uznávám. Ale stále je tu faktor na naučení a sžití člověka s autem, ne? Však tu Fabku nebo Felinu nemusí mít 10 let. Stačí se v křápu vozit půl roku do práce a člověk se naučí víc. Když bude mít od začátku BMW, kde bude sedět jak v inkubátoru s posilovačema a ABS,ASR,ESP,EDS,atd... tak z největší pravděpodobností to někde pošle.

Když pojede ve Felině na dálnici 120km/h, tak pocitově poletí, jako kdyby jel 300km/h, ale u BMW nwbo Audi či Mercedesu to nepozná a bude si připadat, že ve 120km/h jede pocitově 50km/h městem.

Takže se naučí trošku víc vnímat, což moderní auta k vůli únavě řidiče a komfortu tento fakt oddalují.

A pokud dostane nehodu, tak ve 100km/h ve Felině umře hned a v BMW po cestě do nemocnice, takže dle mého názoru je teorie o pojízdných rakvích zcestná.

Jak píšu. Nemusí se do plečky zamilovat a držet jí naživu 8let. Stačí jí za pár šušňů koupit a jezdit,jezdít a zahodit. Jde o zkušenosti, které velice rychle získá.

Ale někdo se může stydět, preferovat jinou značku nebo jiný názor. Vše beru.

Když vidím na parkovištích lidi, kteří točí volantem sem a tam do plných rejdů a přitom pořád stojí na brzdě, tak zde vidím problém nevyježdění. Když to totiž uděláš ve Felině bez serva, tak se nadřeš a nadáváš. Pokud nějakou dobu s ní jezdíš, tak se naučíš dát při takovém manévrování současně auto do pohybu a pneu o vozovku neklade takový odpor.

Po takové zkušenosti s přesednutím do BMW si nebudeš špatnými návyky tolik ničit pneumatiky na předný nápravě a ogumovávat je při každodením parkování.

A na tohle třeba stačí Felina na půl roku nebo Fabia Junior bez serva.

asd1

Jo to souhlas, hlavně s posilovačem.. jinak Punto/ Panda slabý jednoduchý auto bez asistentů je a bezpečnost je srovnatelna s Fabií. Felda je fakt tragická, i drobné drcnutí ca 40 kmh je velký průšvih, Panda/ Punto/ Felda/ Corsa/ Fiesta atd. jsou na tom řádově líp, to je fakt který je prostě daný konstrukcí kastle... Je rozdíl když drcneš a napudrovanej jdeš shánět jiný auto nebo když tě musí vystříhat hasiči a budeš shánět kriplkáru...

Fabia Junior - to snad ani nepříteli

Tak já beru první auto spíš jako auto na "vyblbnutí", klidně tedy i Junior a zaposilovat si

Souhlas s gumidkem co se týče tý fábie nebo slušný felicie
Co se tyče těch oplú mam náký zkušenosti a opla fakt neeee

 

 

asd1

1x

Za mne výborný poměr cena/ výkon má Punto 2FL s motorem 1,2 8V. Víc info jde snadno dohledat.. (Panda 2 je technicky skoro stejná, ale dražší - do města je víc ceněná...

 

mathew

0x

Nejdřív bych udělal autoškolu a pak sháněl auto obzvlášt pokud ani neumíš otevřít kapotu... Navíc by to chtělo trochu upřesnit požadavky, i když podle dotazu to spíš vypadá na Pandu než Porsche, ale jestli spíš Pandu nebo Oktávku v kombíku už z toho dotazu nikdo nevyčte. Kromě toho pokud o tom nic nevíš tak si stejně musíš sehnat někoho, kdo o tom něco ví, protože jinak ten nákup dopadne dost špatně

 


0x

Já bych na to šel odjinud. Zavzpomínej, jestli nemáš mezi bývalými spolužáky, kamarády, kamarády kamarůdů nějakého automechanika (pokud možno ne ze značkových servisů). Toho se pak zeptej, co ti doporučí, eventuelně jestli něco zajímavého nemůže zprostředkovat. Vůbec se neboj, že by ti navrhoval něco co se kazí aby měl práci - autoservisy jsou tak vytížené, že si dělají pořadníky na opravy.

 

mak*

0x

Jestli na autě neumíš udělat vůbec nic, pak je nejlepší nové či zánovní auto, případně operativní leasing. Auto za 20tis je na krátké cesty dobrá a levná varianta, ale musíš si umět sám aspoň vyměnit výfuk, brzdové destičky, nějaký ten čep a pod. V opačném případě necháš v servisu za chvíli stejně peněz, jak za nové auto.

asd1
Nebo pečlivě vyzkoušíš jestli všechno funguje (nefunguje = sleva v ceně opravy nebo nebrat) a k tomu necháš udělat celou technickou (neprojde = platí prodávající; cuká se = tuší problém = nebrat). Servis řešit nebudeš, jak to zdechne tak to hodíš na vrakáč a vezmeš další. Tenhle systém může vyjít levněji než to udržovat, obzvlášt ve srovnání kdy vezmeš ojetinu kolem 100k + její údržbu - jen nákupku máš rozdíl jedno auto nebo 5 kousků...

 

vznetzazeh

0x

Jelikoz se fakt v autech nevyznam, a nedokazu si predstavit koupi auta ojeteho napadlo me si koupit Škodu Citigo novou, s tím nejvýkonějším motorem, ma to to co chci, spotřeba, velikost, cena. Myslite ze to je blaznivy napad? Mam opravdu strach z koupi z druhe ruky, tajto si aspon ohmatam a nebudu muset se nervovat a plasit, ze mi to za rohem exploduje

gumide
Jsou i auta 2 roky nova(stara) z kooperacnich leasingu.
Koukni na skoda plus
dusger*

Citigo určitě ne. Je to fakt malé auto, určené pro ty, kdo ví proč chtějí tak malé auto. Raději už třeba roční Fabii, ta se dá, s přimhouřením obou očí, považovat za univerzální auto na všestranné využití. A podle peněženky a předpokládaných jízd si už vybereš vhodný motor.

vznetzazeh

koukal sem na škoda plus, no a jaky je rozdil mezi bazarem a tajtou strankou? Ja teda vidim jen jednu společnou věc, všude - AUTO V PERFEKTNÍM STAVU

Najdeš tam vozy s kooperativních leasingů nebo vozy majitelů v různých stavech, kteří je nechali protiúčtem k vůli koupi nové škodovky.

Nebudou jako AAA, aby maskovali a dělali leštěnky pleček. Ale stavy aut jsou různorodé, takže hledej spíše ty voňavky.

A nebo bez rizika úplně nové.

vznetzazeh,

osobní zkušenost s hledáním vozidla pro mne. Zkracoval jsem při nákupu stáří vozu z pěti let až na maximálně dva roky. Nakonec jsem koupil ze Škoda plus auto staré 16 měsíců, najeto 10560km. Chtěl jsem mít jistotu, že to bude poslední auto, bez poruch a hádání s prodejcem. Byl to bazar, jako každý jiný, jen měl tyto vozidla.

Staré jsem prodal do AAA auto.

 

krtek*

0x

jestli ti jde vyloženě o přemistovadlo a neřešíš velikost, tak třeba obyčejný POLO

 

vznetzazeh

0x

Ja si proste vezmu z bazaru nejakou fabii nebo octavii z 2010 do 100k, ted na ne koukam po bazarech, jde si zaskrtnout overene vozy s VIN kodem, to přece nejde přechcat když znam kod a neni to z jiné země chapu dobře? Takže si zkontroluju pres VIN jestli to neni stoceny, vezmu neco do 150k najeto, auto prevezmu s tim ze se na tom projedu, a pujdu na nejakou kontrolu do servisu zni to silene? Proc nekteri prodejci maji jen část VIN kodu, a nebo maji jen čast a od toho Cebia tam je certifikat 5/5 hvezd, to jako znamena ze z neznamyho duvodu taji vin kod, ale ten certifikat znamena ze to neni ztoceny kdyz ma 5/5 hvezd?


doplněno 10.03.20 23:02:

když je auto ze škodaplus dá se tomu víc věřit že to má nějakou servisni kontrolu, nebo to je jen blba nalepka abych si to koupil protože to je "certifikované"?


doplněno 11.03.20 22:28:

poradi mi nekdo prosim

A s čím?

Auta ze škoda plus jsou dle mého lepší než AAA. A i bezpečnější. K autům s kooperáků jsou brožurky, kde se uvádí jakékoliv vady laku, opotřebení interiéru, atd... Pokud jsou nad normou, tak si je tuším majitelé firem musejí odkoupit a nemohou tedy principiálně auta měnit co 2 roky jak ponožky.

Takže jsou vesměs zajetá a v lepším stavu, než auta z AAA a jiných bazarů, kde to jsou přeleštěné plečky se závadami motorů, převodovek, atd...

Poradit jedině tak, že se zvedneš a půjdeš navštívit nejbližší pobočky škody nebo AAA a jiných bazarů a omrkneš to na vlastní oči.

Poradit laikovi je nanejvíš vhodný i fakt, aby si vzal mechanika či člověka znalého, který zajistí, aby jsi nekoupil krám, nebo svařenku ze dvou kůsů či větší bouračku nebo zmanipulované vinko.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]