Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou žhavící svíčku doporučíte?

Od: bohumil® odpovědí: 8 změna:

Mám několik otázek na majitele automobilů s dieslovými motory a odborníky. Na "starý kolena"se na naftáky, z důvodů potřeby, zaučuji. Mám zřejmě problém se žhavením u Jeep Grand Cherokee 2,7 CTD, motor MB (za studena nechce startovat).

Konkrétně mé otázky:

1. Má, při sepnutí klíče do polohy žhavení a žhavení žhavících svíček (při zkoušce jedna napojena na kabel a přiložena na kostru), tyto žhavit i dál, i po zhasnutí kontrolky žhavení? Kontrolka zhasne, ale svíčka se žhaví dál a nažhaví se a stále žhaví "fest", celá činná tyčinka na jejím konci. Vzhledem k tomu, že šlo o svíčku vyjmutou z hlavy motoru a otvor po ní nebyl uzavřen, vlastní start nebyl zkoušen. Takže nevím, zda nedojde k vypnutí případně při připojení startéru a startu motoru. Nemělo by relé žhavení, po jejich nažhavení, přívod proudu odpojit? Jde o to, že vlastně při startu (pokud by tedy nebyly odpojeny v poloze startování) je odběr startovacího proudu navýšen o jejich proud, který činí cca 70-80 A (podle typu svíček).

2. Budu kupovat a měnit žhavící svíčky a je jich poměrně velký výběr. Viz odkaz. Rozměrove jsou tedy shodné, ale liší se odporem a tím i jmenovitými proudy při žhavení. Máte někdo s konkrétními svíčkami zkušenosti a doporučíte případně, které by byly nejvhodnější? V současnosti mám Bosch. Při kontrole. První dvě, od předu, se zdají OK (zkoušeno na samostatné baterii i na přívodním kabelu přímo u motoru), třetí nejde vytáhnout a čtvrtou a pátou jsem se zatím vyšroubovat nesnažil, vzhledem ke špatnému přístupu a potřebě auta k provozu. Budu řešit až budu mít svíčky náhradní. Já zatím uvažuji o těch BERU.

motora.cz/...

3. Při demontáži třetí svíčky jsem ji sice vyšrouboval ze závitu, protáčí se, ale nejde vytáhnout z hlavy motoru. Zřejmě se "tře"dlouhý silněší dřík svíčky v otvoru hlavy ( ozývá se takové "vrzání). Máte - znáte, někdo nějaký "fígl", jak jí bezpečně vytáhnout? Vím že na to existují nějaké "soupravy", ale zatím se mi za ně nechce těch cca 2000,- Kč dávat. Ale asi by to bylo levnější i koupit, než si to nechat provést v servisu nebo i u soukromníka. Tam dnes dá člověk tuto sumu koliktrát jenom "za pozdrav".

Zkusím ještě asi položit tuto otázku na "fóru"Jeep-ařů, ale třeba mi poradí i někdo zde, kdo na tot fórum nechodí. Předem dík za reakce a rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Ano, žhaví dál... Podle venkovní teploty... Při -20°C dokonce třeba i déle než minutu... V jednom manuálu byla k Jeepu dokonce taková tabulka, jak má trvat dlouho žhavení... On ten žhavící proud je průměrně na svíčku cca 16A a po minutě už vychází na 3-4A. Zkoušel jsem to s několika standardníma svíčkama na 12V a chování je obdobné...

Nevím, jaká je na to vytahování souprava, ale v každém případě je na konci žhaviče kulička a chce to opatrně vykrucovat sem a tam, aby se hlavně kulička neulomila ve válci... Při troše štěstí se to povede. Není to až taková zvláštnost, že to nejde...To už pak by bylo na delší dobu a bylo by to i dražší řešení...

A značku Bosch, Beru...


Dík za radu a zkušenosti. Na konci mých vymontovaných žhavičů (Bosch) je pouze zeslabená činná tyčinka o délce cca 28 mm a průměru 4 mm a žádná kulička tam není (pokud by možná nedošlo k nějaké deformaci). A mě se zdá, že jde spíše o napečení úsad na tom dlouhém dříku v otvoru hlavy (to "vrzání"). No, uvidím až se do toho pustím. Ten typ svíček asi beru doporučené i Tebou - BERU .

Tak to bylo myšleno jako právě, že je to napečená kulička...

Nenapadlo mě, že ji nikdo neviděl, to je skoro tak na každém pátém vozidlu kde se mění žhaviče...

 

tomas11*

0x

Používám Bosch . u JEEP xj , a žádné kuličky na konci jsem nikdy u nich neviděl jak píše nade mnou hiawata a ani u jiných , když jsem dříve měnil kámošům , (25 let zkušeností) a nikdy nebyl problém je (rovně) vytáhnout .

A ano i když žhavení kontrolka zhasne , tak ještě žhaví dále - potvrzeno mechanikem , jakou dobu přesně nevím.

autokseft.cz/...


Rovněž děkuji a i za odkaz. A neměl jsi, při Tvých zkušenostech a i těch kamarádů, někdy tyhle problémy (špatné zimní starty)? A nemohou to dělat i žhaviče, které se venku jeví jako OK?

tomas11*

pokud byl problém tak výměna vždy zafungovala , projeví se to hlavně když je méně něž + 10 °C , (chvilku to koktá a chytne až na druhé převalení +dým a smrad nafty a pod. ) záleží jaká je zima , ale vždy to chytne .

Můj poslední problém ale byl (kromě prdlé hlavy - známá bolest 2,5L td) v kabelu k žhavičkám . blbý dotek a skoro se upálila ta koncovka na nasazení (zřejmě delší dobu přechoďák. Jinak u posledního měněny žhavičky 3x za 18 let z toho možná jednou zbytečně , ale servisák tvrdil že prý né .

Tak přeji zdar.

tomas11*

Ještě tedy jednu poznámku - nejvíc toho o těhle autákách věděj kluci z vrakáče v Praze , jsou už delší dobu přestěhovaný někde v Lysolajích (Praha) nebo někde okolo.A dřív to s nima šlo i cenově , teď už nevím ,odstěhoval jsem se.

 


0x
Zhavici svíčky prihrivaji motor i po startu a i při vypalování filtru pevných částic. Taky mě to překvapilo.
Já měl špatné 4 ze 6 ti a kupodivu i při nízkých teplotách a i když auto stálo týden tak startovalo dobře.
Obecně pokud mrzne a nejsou v pořádku zhavicky tak auto při startu dlouho kašle a pak se vyvali z výfuku bílý kouř ze špatně spálené nafty.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]