Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl v motorech Škoda 120 (užovka,emko)

Od: vlastimil1 odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

chci se zeptat jaký je rozdíl v motorech na Škodu 120 konkrétně mezi užovkou a emkem? Lze to nějak na první pohled poznat? Pak mám ještě dotaz jaký je rozdíl mezi rozdělovači na Škodu 105 a 120? Jsou záměnné? Je tam nějaká změna mezi užovkou a emkem? Hraje tam nějakou roli typové označení (L,LS,GLS atd.)?

Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Motor 1200ccm pro užovku má jinou (hlubší) olejovou vanu, další rozdíly tam nejsou. Rozdělovače jsou na první pohled stejné, mají však jinou regulaci předstihu podle toho, na který typ jsou určené. Ovšem ve skutečnosti fungují všechny stejně, jen ten motor nepojede přesně tak, jak má.


doplněno 04.01.20 19:57:

@milancukrar: A rozdělovače stejné nejsou. Viz můj příspěvek výše.

 

jabraka*

1x

Na motoru Š 100 mi praskla hlava.Vyměnil jsem celou garituru rozvodové hřídele,ventily,zdvihátka atd i rozdělovač ze 105 a motor pracoval jako divý.Jen se musely seřídit ventily,iodtrh na rozdělovači.Při stejné spotřebě získal motor na dynamice.

Myslím,že tyto motory jsou značněautentické

A kde jsi v hlavě Š-120 našel rozvodovou hřídel

A zdvihátka?

žeby vačková?

To byla výhoda těchhle strojů od Š 1000 po fabia 1.0 MPi stejný základ motoru a po 130 některé záměnné součástky

@nunici ale to byl motor s rozvodem OHV... takže vačka i zdvihátka jsou v bloku, ne v hlavě
hop®

 

obcan

1x

Rozdíly na první pohled tam jsou i z dálky viditelné. Motory pro užovku mají obtokovou filtraci oleje, filtrační vložka je v takové plechové baňce se středovým šroubem. Je to ničemnost, olej se mění po 5 000km. EMko má o kanál navíc pod plnoprůtokový filtr oleje, interval výměny 10 000km.

Další rozdíly jsou mezi provedením. LS, GLS, mají mimo jiné kompresní poměry, jiné vačky, tedy jiný výkon... atd. Chce ot zabřednout do literatury.

hop®

Rozdílný olejový filtr není viditelný z velké dálky, o dalších podrobnostech, které jsi zmínil...

 


0x

Laik nic nepozná, odborník vidí na vaně žebrování, což znamená, že je to 120. Ale pokud vyměníte jen vanu, což je možné, tak to taky nepoznáte.

Rozdělovač je schodný, zaměnitelný.

Milane, užovky měly hlubší vanu a tím pádem i delší sací koš na olej. Takže výměna vany mohla znamenat i výměnu sání oleje. Jezdil jsem to dost dlouho a dobře to znám! Pochopitelně vany Š-120 byly hliníkové, žebrované a vany Š-105 plechové, tedy bez žeber.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]