Nejste přihlášen/a.
Buď je místo oleje v převodovce spíš mazut , nebo podobně táhla řazení... Začal bych výměnou oleje v převodovce (ohřát, možná i nejdřív nalít trochu oleje na "naředění" aby to vůbec vyteklo
tak jsem byl v servise kde se zabývají především Fiaty, řekl jsem příběh s (ne)zařazením rychlosti a jejich odpověď byla na 99% vlhkost v lanovodu, která "zamrzne", ale po pár minutkách prostě povolí
skoro neřešitelný problém a mají zkušenost se dvěmy Idey v okolí, které to tak mají, já jsem bohužel už třetí
"cituji"
- ano, jak chcete můžeme měnit olej,lanovody a vše kolem, cena kolem 3000.- ale bude to s největší pravděpodobnosti to stejné, víme o tom
dělají to také Punta, bohužel je to nešvar "taliánů"
buď nechat po dojezdu a vypnutí motoru zařazený 1,rychl. stupeň na další mrazivé ráno a po startu jet s 1.rychl a po pár desítkach metrech určo povolí
anebo před odjezdem nechat malinko rozehřát na volnoběh
Pro zjištění, jestli je to olej, zkuste otvorem pro nalévání oleje do převodovky nalít 1-2 dl benzínu. Ten se po delší jízdě odpaří ale naředěním zjistíte, jak je to s olejem v převodovce v mrazu. Jestli se to zlepší, tak vyměňte olej v převodovce za lepší ale pouze v rámci doporučení výrobce. Pokud máte uveden olej API-GL4, nedávejte API-GL5. Může být třeba 80W-90. To znamená zimní pro -26 a číslo 90 znamená kinamatickou viskozitu 13,5 při 100°C. Číslo 85 má při 100°C 11 .
minulý týden jak byly ty mrazy, tak první mrazivý den něco přes 30minut žena čekala než zařadila(ještě že byl neutral)
odjela do práce, jenže si nezaparkovala tak, at může pak odjet, tak stála cca 10minut na spojce s 1.rychlostí
druhý den parkovala už s 1rychosti at muže vyjet, ano vyjela, ale jela cca 3km s 1.rychl stupněm než vše povolilo
3. den to stejné a v tu nedeli jak bylo těch -20°C, tak i při jízdě večer rychlostka tuhla, že šlo velmi těžce řadit.
teď jak je do těch -5°C, tak je to OK, ale jakmile klesne pod -5°C, tak prostě parkujeme at můžeme startovat přes spojku a hned jet
blíží se opět mrazivý týden , takže bude muset žena opět startovat přes spojku a hned vyrazit a minmalně 2-3km jet na jedničku, než se zahřeje rychlostka a povolí a bude moci řadit
napadla mě možnost, (nevím jestli to není kravina a zda se něco nepokazí) kdyby startovala se spojkou a 2 rychl stupňem jela třeba i ty 2-3km, pořád bude lepší jet aspoň na tu "2" než krokem na tu "1"
Pravda, spojka bude asi více trpět,i více plynu při rozjezdu bude nutné, no nevím
co myslíte, děkuji za názory
Jestli jsi doteď nic neudělal a opět se ptáš, tak neočekávej zázraky.
Vyměnil jsi ten olej v převodovce? Nebo nové lanovody?
gumidek
no neudělal, ponevadž mi mechanik tenkrát řekl, klidně jak chceš vyněníme promažeme a bůhví co ještě, zaplatíš mi minimalně 3 000kč a stejně to bude dělat zas
"poradil" mi, parkujte v mrazech tak at můžeš pak vyrazit a ono to po pár metrech povolí!
Nepovolí ani po 1 ani po 2 km, tak auto garážujeme v zapujčené garáži asi 1,5km od bydliště
Tak nevím, buď se mu do té vyměny nechce, nebo je jiný problém
Nakonec se do toho budu muset "pustit" já. Jen ještě zjistit kudy se dostat do převodovky?
Spíš se mu nechce u starého auta.
S novýma lanovodama a olejem to musí řadit i na sibiři. To by si hodně majitelů stěžovalo ihned po koupi. Je to běžná závada po čase opotřebení a díly odcházejí. Bowdeny se prodřou a vlhkost zamrzá.
Starý auto. Na podvozku zarezlý šrouby, pravděpodobně něco urve a bude muset shánět nebo vyrobit, odvrtávat zalomený šroub, ... může mu to zkončit na dlouho na dílně a moc si výměnou lan nevydělá, když to tam bude mít celý den. A za 5000kč mu asi nikdo práci neocení, tak raději řekne, že to neudělá.
Klasika.
Vyměň mechanika, opravit to neumí nebo nechce..
Zamrzá voda v lanovodech - popraskaná izolace a dostává se tam vlhkost..
Zdravím,
po týdnu mrazu a stání vozu v garáži, jsem dnes potřeboval vycestovat. Teploměr v garáži ukazoval -3°C, venku -9°C takže pohoda, Pravda šlo malinko ztuha, ale šlo. Jenže co mě zarazilo, po cca 2 km zatuhla řadicí páka během jizdy tak, že šlo velmi těžce s ní hýbat, ale šla, prostě musel jsem řadit. Při stání na semaforu žel.přejezdu, jsem se pokusil o "něco co mě tak napadlo" a to, že jsem přepnul na vnitřní okruh topení a foukání na nohy a zdálo se mi že prostě ten vnitřní okruh pouští do kabiny více teplejšího vzduchu než když je přepnuto na vnější. A od té doby řadička šla hýbat tak jak v létě.
Jenže musel jsem si něco zařídit a po cca 30minutách co byl vypnutý motor, opět zatuhla.
Už aby ta skončila zima a doufat, že problém bude budou lanovody nebo tím čepem a nebude tato vada něco jiného
Nevim proč si děláš pakárnu a jezdíš furt bez opravy...
Popraskaný lanovody = voda v nich, když zamrzne tak se lanko nehne. Ohřívaj se od výfuku, proto se to rozhýbe. Ovšem když jedeš, tak průvan pod autem to zase zamrazí.
Oprava jednoduchá... Ale tipuju tě že teď to překlepeš do jara a na podzim se tu objeví "zase nemůžu řadit"
A vyměň mechanika, je to vůl...
na "jutub"jsem našel video stejného problémum jenže je to Grande punto, možná taliani maji podobný system u většiny svých Fiatu
jestli můžete prosím koukněte -
Kubinec, když na to koukáš, tak to musíš zvládnout vyměnit i sám. Sám vidíš, že se toho mechanik zbytečně bál.
Děsná práce, proto taky mechanik chtěl 3k
Akorát nastavit délku podle původních... A může i stačit vysušit, rozhýbat a namazat...
asd1
prý to tenkrát namazal, prostříkal použil celý sprej, ale že to bude dělat furt, prostě nejsem jediný kdo má Ideu komu to zamrzava, nevím divné
já už jen počkam na jaro a mrknu na to
To vypadá že orezne tyčka a vydře těsnění na začátku bovdenu, pak se tam dostává voda...
Pokud nedával nový, tak by musel sundat konec, vytáhnout vnitřek, vysušit, přeleštit tu tyčku a dát nový těsnění... Zvenku tam nastříkat sprej nic neřeší, to byla zbytečná práce... Jak se dovnitř dostane voda tak to zamrzne a pokud už tam je tak prostříknutím to uvnitř nevysuší
Nebo tam teď na překlepání posledních mrazů jen foukni chladicí kapalinu (nemrznoucí).. A před zimou to uděláš pořádně.. A na podobný mechniky se vybodni, jen vyhazuješ prachy... Pokud nejsi úplná lama tak to zvládneš líp.. A poloviční/ třetinová cena je už jen bonus..
asd1
jj, do příští zimy bych to snad mohl stihnout
až sleze uplně sníh, mrknu a zjistim co je třeba přesně sehnat
nové lana za 2100kč, levnější jsem nenašel ani v Polsku, použité nemá smysl
Kelly je drahý, mám pocit že ten odkaz z Motory jsou taky obě lana..Za 1100,- Polsko jsem koukal podobná cena ca do 1500,-
Co koupit je jasný - ty dvě lana komplet.. Nebo to tvoje rozhodit, vysušit a namazat pořádně, fungovat to může, stačí když se tam nedostane voda...
Jen je potřeba správně nastavit délku tak jak byla = před vyšroubováním toho oka si změřit délku
Řešil bych to buď hned (zima ještě neskončila) nebo nechal na léto a teplo, další zamrznutí bude nejdřív až tak až v říjnu (pokud nepojedeš do Tramtárie)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.