Mám Felicii 1.3 BMM a záporný kabel z baterie jde nejdříve ke karoserii, kde je zbaven izolace a vodič přichycen ke karoserii a pak pokračuje dolů k motoru, kde někde naspodu pod řemenem alternátoru je k motoru přišroubován. Zeshora to vidět není. Jak se k té matce dostanu? Je nutné odšroubovat pravé přední kolo a předek auta zvednout? doplněno 01.01.20 07:53: Myslím, že to přerušení izolace a přichycení záporného kabelu ke karoserii není nejštastnější řešení. Odizolovaný vodič v tom místě oxiduje. Zjistil jsem, že záporný vodič se mi při intenzivním startování zahřívá zatímco kladný zůstává studený. Plánuji nový tlustý záporný vodič jdoucí bez přerušení přímo k uchycení motoru a druhý tenký záporný vodič od baterie ke karoserii. To uchycení ke karoserii je tam stejně jen pro elektriku uvnitř auta. Tlusté kabely ke svařování se dají koupit a mají i větší průřez, 50 nebo 75 mm2, tj. asi průměr 8mm a více. Ten originální kabel má průměr jenom asi 6mm.
Nevymejšlej a kup nový origo na feldu mínus kabel. Nebo očisti smirkem ten starý a očisti i kostřící body. Tlustý musí být i na skelet. Teče tam proud od alternátoru na skelet.
No jo on výrobce to udělal tak , aby to bylo složitější a dražší?!Pokud by to mělo být bez ukostření kastle ,tak by se toto nedělalo.To jsou zase nápady jak řešit jasně danou věc pitomostí.
Kabel vede od baterky na domek tlumiče a pokračuje půl metru na blok motoru zezadu, kde jsou 4 štefty nebo šroub na 13 klíč M8. Favority tam mají držák reakční vzpěry a používají 4 štefty. Felda tam má šroub. Nic se k vůli tomu nesundává.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.