Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divný zvuk výfuku a další

Od: despocky odpovědí: 3 změna:

Dobrý Štědrý den :D

Nejsem moc znalý, co se týče problematiky aut, tak se zeptám. Na netu jsem našel docela rozporné odpovědi, každý říkal něco jiného.

Jen když stojím na volnoběh, tak se z výfuku ozývá takový zvuk, jak kdyby někdo flusal, je to OCT III 2.0TDI 2017 CR, má najeto 20tis, kupoval jsem ho z dealerství Škoda, má ještě 3 roky záruku, auto cca rok stálo venku za každého počasí. Mám jej 2 měsíce, dělalo to takový zvuk vždycky, ale celkem potichu, dneska to dělalo nějak víc nahlas, když jsem přijel domů. Po sešlápnutí plynu tento zvuk mizí. Tak nevím, jestli je to normální nebo ne. A poprvé jsem dnes slyšel, že autu hučí nějaký ventilátor u motoru, když jsem motor vypnul, asi 3 minuty svištěl. Dával jsem tomu kapky předtím, ale nevím, co to znamená, ještě jsem to nikdy neslyšel u tohoto auta. Motor vypínám vždy minutu až dvě po zaparkování. A taky otáčky se mění, vždy na neutrál jsou otáčky 900/min, když ale zastavím úplně, tak cca 600/min na neutrál. To je ale asi v pořádku bych řekl, že je to nějaký EKO výmysl. Další věc je, že auto je trochu hlučnější, když otáčím doleva v pomalé rychlosti (cca 30km/h). Další problém, že u letních pneumatik na litých kolech, které už tam byly, při malé rychlosti auto poskakuje, klepe, dělá rány synchronně. jako by kola nebyly kulatá :D :D Já je hned měnil za zimní na plechách, takže jsem to neřešil ještě, jen mě zajímá, co to znamená. A ještě mě zajímá, jestli někdo neví, jak propojit auto s Waze? Je tam dotykový displej, android auto/apple/mirror link. Dosud ani podle manuálu jsem nepřišel na to, jak Waze a navigaci v autě propojit.

Omlouvám se, jestli obtěžuji těmito otázkami, ale chtěl bych být chytřejší, než se půjdu ptát do autorizáku. Děkuji mnohokrát.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Na chladiči jsou vepředu 1 - 2 ventilátory (nejčastěji). Pokud auto jede, tak se chladí chladiče náporem nasátého vzduchu. Na vodním okruhu je termostatický kohout a ten reguluje teplotu vody a ta, pokud je moc horká a překročí danou mez, tak jí termostat pustí do hadic na chladič na předek auta, kde se voda náporem vzduchu do chladiče ochladí a putuje chladné zpět do motoru na jeho udržení na stálé provozní teplotě.

Pokud auto stojí na místě, tak chladiče nemá co chladit (vzduch neproudí, jako při jízdě) a tak jsou tam ventilátory, které se rozběhnou a chladič ofukem schladí podobně, jako když auto jede a chladiče chladí nápor vzduchu jízdou.

Tedy je to normální jev. Některá auta mají větráky hlučné a některá docela tiché, že když jste v kabině, tak nejsou vůbec slyšet.

Otáčky na neutrál se mění i v závislosti na zapnutá spotřebičů. Motor přes řemen zatěžuje alternátor a pokud je velký odběr proudu, tak ten alternátor funguje i jako brzda. Stejně tak klimakompresor funguje na řemenu jako brzda. Proto při zapnutí těchto věcí ECU motoru přizvedne elektronicky otáčky (u benzínů pohne servem na klapce, jako když přišlápnete nohou plyn). Je to tedy běžné a normální. Zastudena jsou také otáčky vyžší k vůli zahřátí motoru a jeho klidnějšímu chodu a obohacení směsy (takový sytič).

Poprcávání do výfuku může dělat i výpadky zapalování nebo příliš bohatá směs. Některé výfuky tlumí méně a některé více. Je to na výrobci výfuků a jejich stavu a těsnosti. Opět někdy normální stav. V motoru dochází k výbuchům. není to elektromotor a tak výfukové plyny pulzují,prdí.

Hluk auta na jednu stranu může dělat ložisko, kdy kolo se na jedné straně odlehčí a druhé zatíží při průjezdu zatáčkou. Stejně tak to může dělat i podhuštěná pneumatika.

 

tycoon*

0x

1) Ventilátor vám běžel, protože jste vypnul motor ve chvíli, kdy auto prodvádělo regeneraci filru pevných částic. 2) Rozdílné volnoběžné otáčky jsou u moderních aut normální. 3) Záleží, co máte za kola. Pokud máte letní 17" litá a zimní 16" plechová (což je častá kombinace) a dělají to jen ty letní, tak je to pravděpodobně tím, že ta 17" kola jsou na pérování auta příliš těžká a nízkoprofilové pneumatiky s tuhými bočnicemi nedokáží tlumit malé nerovnosti. Nejlevnější řešení je mít plechová 16" kola i na léto.

 

pave*

0x
Pokud auto rok stálo, mohly a nejspíš se udělali na pneu plošky.
Chce to sundat kolo a zkontrolovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]