Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
trošku asi pitomá otázka, ale jak poznám jestli má auto haldex, nebo sálou 4x4? Mám O1 1.9 TDI 4x4 2003.. jezdím s autem normálně v kopcích, na sněhu, na štěrku.. i dálky.. ale jak poznám, jestli auto má haldex nebo stálou čtyřkolku. Někdo mi říkal, že škodovka nikdy stálou čtyřkolku nevyráběla, což se mi nezdá, protože haldex s 98% jede na předek, tím pádem, když jsem na suché silnici a dám plný plyn.. tak necejtim jak mi zabírají zadní kola? Ale já to citim, takže mám stalou čtyřkolku? :D Že halde se spustí, když jde system vyhodnotí, že jde o prokluz některých z kol.. Já nevím.. Díky moc za rady :D
Které modely měly Haldex se dozvíš tady: cs.wikipedia.org/... Stálý náhon 4x4 mi připadá pro běžná osobní auta jako nesmysl, protože značně zvyšuje spotřebu. Většinou ho nepotřebuješ, ale pro pravé teréňáky je to nutností. Jako ideální se mi zdá ručně připínatelný zadní pohon. Jinak by ses měl dozvědět jestli máš Haldex nebo ne z technické dokumentace vozidla.
Také trošku pitomá otázka...domníváte se, že v našich běžných podmínkách je nutné jakékoliv quattro? Pokud budu chtít picnout potkana v chlívku, také si nepořídím Falcon. Leč vaše volba a vaše peníze za citelně vyšší spotřebu.
Pokud čtyřkolku používáte jen na cestě,může se stát že se občas nedostanete v zimě domů. A víte jak je příjemné v deset večer shánět po dědině někoho s traktorem ...
Já nevím co berete za ještě umyslněne vyznačené "běžné podminky" :D Pokud berete bežné podminky jako 70% našeho státu, kde jezdíte města, roviny, nížiny.. tak ano tam je čtyřkolka k ničemu. Jsem z Krkonoš, takže jop.. není uplně fajn pocit pak shánet nekoho at vás vyveze rolbou domu. To auto si nekupuji, ale vlastním.. a jen se mi nezdálo jak to je s tím haldexem.. Ale jak tady psali výše, jakmile je 10% prokluz předních, zapojí se zadní, proto mi to přišlo.
Tedka žádná zima není a nebude ani to co bylo.. už si myslím, dnešní zimy jsou spíš o tom, že jen stále prší. Zkuste vzít předokolku na cestu na louku, kde bude mirný kopeček a povíme si :D Čtyřkolka má problem, ale vyjede.. předokolka stojí na místě... takže tak.
Boha, to je nějaka předvánoční nadílka inteligence? :D V krkonoších nemají vyasfaltováno, tak to mě bavíte.. To si opravdu myslíte, že jsou cesty jenom po silnicich? To si opravdu myslíte, že každý bydli hned u silnice nebo tam má přijezdovou cestu, ktera je asfalt? Někdy prostě musíte jet na chatu po ceste, kde je šterkovita cesta, rozmočená trava, bahno.. achjo proč já to tu vubec vysvětluji. Ale asi tady vaše předokolka obstojí lepe a 4x4 je pro vás jen pro ty co jezdí offroad.. jinak to je asi zbytečnej modní um.
Pozná se to jednoduše pohledem na spodek auta. U zadních kol musí být mechanický diferenciál. Pokud je tam haldex, vedou k němu téměř určitě dráty. Nebo taky jinak. Auta s motory napříč jsou haldexy. Skutečné 4x4 mají motor podélně. Škodovky jsou haldex.
Ač se to obvykle opmýjí, význam skutečné 4x4 oceníte nikoliv při jízdě do kopce, ale naopak při jjízdě z kopce, popřípadě na jakémkoliv povrchu s různou přilnavostí pro pravou a levou stranu vozu. Typicky situace, kdy předjíždíte pomalu se vlečící předokolky na tlustě zasněžené silnici. Nebo (ač na to nejsem pyšný), když na sjetých gumách najedete na mokrou vozovku ve vysoké rychlosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.