Nejste přihlášen/a.
Nemůžu nastartovat Felicii 1.3 BMM. Baterka je nová, nabitá. Startér se točí. Po otočení klíčkem slyším palivové čerpadlo. Do zapalovací cívky jde po otočení klíčkem napětí 12V. Zapalovací cívka je nová, svíčky jsou nové, víčko rozdělovače je nové, hallův snímač otáček je nový. Všechny tyto věci jsem koupil, abych měl jistotu, že v nich nebude závada.
Při startování se motor normálně točí, ale nenaskočí. Kde může být problém? Závada se objevila zničehonic, když auto bylo přes noc v klidu v garáži. Předtím auto fungovalo bez jakýchkoli problémů.
Je po Vánocích a závada se startováním je zdá se vyřešena.
Ještě jednou napíšu, co tomu předcházelo, jak jsem nemohl nastartovat Felicii BMM a co jsem všechno vyzkoušel.
Zapomněl jsem 18. prosince přes noc klíček v zapalování otočený do první polohy, kdy je odemknutý volant. Druhý den auto přestalo startovat. Startér se při startování točí, motor ale nenaskočí. Po otočení klíčkem do polohy zapnutá elektrika slyším zvuk čerpadla paliva v nádrži.
Ta první poloha klíčku přeci nic elektricky nespíná, jenom mechanicky odemkne volant, tady se přeci nic nemohlo za tu noc spálit ani pokazit.
Imobilizér nemám. Asi před 14 dny jsem si nechal v zámečnictví udělat nový klíček za 70 korun a od té doby s ním bez problémů startoval a jezdil. Až do toho dne, kdy jsem v noci nechal klíček v první poloze odemknutý volant. Kdybych měl imobilizér, nemůžu s takovým klíčkem jezdit. Když se závada objevila, rozmontoval jsem spínací skříňku a žádný detekční kroužek (cívka) tam není. Takže imobilizér mít nemůžu. Zkoušel jsem startovat sepnutím kabelů a startovalo to stejně jako s klíčkem, čili nenastartovalo. Kdybych měl imobilizér, musel by motor nejprve nastartovat a pak chcípnout jak píšou v internetu.
Abych vyloučil závadu v jednotlivých částech zapalování, koupil jsem novou autobaterii, novou startovací cívku, nové víčko rozdělovače, nové svíčky, nový hallův snímač otáček a všechno to vyměnil. Zapalovací kabely jsou zapojeny 1,3,4,2.
Přesto s těmito novými součástkami motor nenastartuje. Zkoušel jsem jeden kabel se svíčkou odpojit z motoru a při startování klíčkem mne to koplo ač jsem měl dvoje rukavice a držel kabel se svíčkou v ruce za izolační gumu. Jiskru na svíčce jsem jasně viděl. Takže jiskra tam do motoru určitě jde. Když jsem svíčku vytáhl z motoru po předchozím pokusu o startování, byla vlhká.
Nová autobaterie je plně nabitá, kontakty baterie jsou dotažené. Jak píši dále, startér se točí, čili přívod elektriky od baterie nemůže být přerušen. Ale pozor. Píši na konci, že jakési znečištění uvnitř koncovek kabelů jsem ignoroval, protože startér se točil a mně se zdálo že to na nastartování stačit musí. Rovněž jsem nezkoušel pohnout kabely od baterie jestli nejsou nějak porušené.
Startér jsem zkoušel vyjmutý, naprázdno se točí pod napětím autobaterie v autě velmi rychle.
Palec rozdělovače se točí, vypadá zachovale, i ten hrot palce vypadá zachovale, neměnil jsem. Jiskru do svíčky, kterou jsem zkoušel, to dává, takže palec vadný být nemůže.
Pojistky v pojistkové skřínce jsem prohlédl. Ty, které se týkají vstřikování BMM byly v pořádku. Ostatní jsou také v pořádku.
Relé BMM tuším označené R5 (to je relé palivového čerpadla) ve spínací skřínce jsem zaměnil s relé světel. Světla předtím i nyní po přehození relé fungují.
Pod řídící jednotkou (ECU) v motorovém prostoru ani nikde kolem nejsou žádné pojistky ani další relé. Jenom tam jdou kabely do řídící jednotky. Jediné pojistky a relé jsou v pojistkové skřínce u sedadla spolujezdce, která je zachovalá, voda tam neteče.
Zástrčka na diagnostiku VAG je dole u nohou spolujezdce kousek od pojistkové skřínky. Nemám ten software, ale jak tu někdo píše, stejně to u tohoto starého auta velmi málo napíše.
Zkoušel jsem startovat s vytaženým hallovým snímačem a motor vydával zvuky, které byly mnohem vyšší než když jsem dal hallův snímač do převodovky zpátky tak zvuky z motoru byly při startování o poznání hlubší. Z toho usuzuji, že řídící jednotka hallův snímač otáček registruje a upravuje podle toho vstřikování.
Odpojil jsem přívodní hadici paliva u vstřikovací jednotky a zkoušel zapnout klíček v zapalování. Čerpadlo stříká palivo proudem, který teče z hadice pod úhlem asi 45 stupňů. To by mělo na nastartování stačit.
Palivový filtr jsem neměnil. Jestliže je proud paliva do vstřikovací jednotky dostatečně silný, nemůže to na nastartování mít vliv.
Celé mi ten problém připadá divný, protože si myslím, že auto je v pořádku, že ten problém bude nějaká hloupost a myslím i na tu možnost, že se někdo v noci do garáže podíval a provedl nějakou lumpárnu, třeba nalil vodu do nádrže? Klíček od nádrže je schovaný v autě a v noci bylo jistě dost času na to něco takového provést.
Kdysi před dvaceti lety se nám do garáže vloupal zloděj. Od té doby je tam pořád taková ta stará fabka, kterou je možné otevřít velmi snadno bez viditelného poškození zámku (ono kromě 30 let staré Felicie tam totiž v garáži nic cenného není).
Myslím na tuto možnost i proto, že když jsem ráno zjistil tu poruchu se startováním, tak na střeše auta byla v jednom místě na hromádce napadaná bílá omítka ze stropu. Ze stropu na auto mi ale nikdy omítka nepadá a když se podívám na strop nad autem, žádná opadaná omítka tam není. Takže ji tam někdo musel záměrně dát?
Nakonec jsem tedy provedl dvě věci. Odpojil jsem hadičku benzínu od motoru a odpustil do kanystru asi 3 litry.
Ihned potom ale auto pořád nestartovalo tak jsem se podíval na kontakt koncovek kabelů od baterie. Trochu jsem je zevnitř vyčistil smirkovým papírem, byla tam místy trochu taková černá špína. Také jsem zkoušel s kabely trochu hýbat.
No a pak světe div se, zkoušel jsem startovat a po asi deseti sekundách urputného startování motor naskočil.
Dnes jsem to zkoušel znovu a motor naskočil již normálně.
Takže, kde byl problém? Já to vlastně nevím. Mohla být nějaká voda na dně nádrže a mohlo to být zašpinění koncovek kabelů z baterie (taky mohl koncovky někdo záměrně zevnitř něčím natřít).
I když jak říkám, startér se vždy předtím rychle točil a nenastartovalo to. Možná to mělo kvůli těm koncovkám malý proud. Bez změření startovacího proudu se to nedá rozhodnout. Stejně tak nezjistím jestli benzín ze dna nádrže je nějaký vodnatý sajrajt. Na pohled je to jenom žlutá kapalina.
Jak Favorit (za nádobkou s uhlím pod stěrači je diag konektor, kde je K-line), tak Feldy (OBD), mají diagnostickou zástrčku. Bohužel diag je velice jednoduchý a je tam omezený počet závad.
Zkontroluj tři pojistky pod ECU a rovnou je vyměň nebo osmirkuj jim kontakty a prostříkej kontak sprejem.
Zkontroluj ukostření motoru (svazku). Odpoj od vstřikovací jednotky přívod paliva a sleduj, zda po sepnutí relé odstříkne palivo proudem (ona se těm čerpadlům může po čase protáčet vrtulka a i když vrčí, tak nedají tlak paliva).
Kabely jsou zapojeny správně (zapalovací VN kabely ke svíčkám).
Felicie od 95 roku mají immobilizér. Napojit na diag. Kanál 25 tuším a otestovat v bloku hodnot, zda klíček byl přijat ( 1 - 1 -1 - 1).
Zkontroluj pojistky v pojistkové skříni a projistotu prohoď relé předních světel nebo předních mlh z relém od palivového čerpadla. Pokud máš starší Felinu, tak je relé pod ECU, jinak je vše v pojistkovnici.
Zkontroluj vstřikovač, zda cvaká (sundej z něj tu čepičku s čidlem teploty vzduchu a připoj 12V).
Pokud chceš řešit, tak se dál optej, jinak servis.
Uveď přesný rok dle TP a výkon motoru. Termostat je hliníkový nebo plastový?
Zajímavé. Díky za zpětnou vazbu.
Ono taky lidi dost špatně montují svorky na baterie. Hlavně u Feld, kde jsou plechové. Nenasadí je zcela na celý pól baterky a bak dotáhnou na krev. Svorka se deformuje a je vymalováno.
Když ze svorky vymontujete ten dlouhý šroub a sikovkama svorku opět natvarujete do normálu a trochu roztáhnete, tak musí jít na celý pól baterky nasadit až na úplný doraz. Pól je totiž jehlan a né válec. Pak dotáhnout matku svěrného šroubu s citem tak, aby při chycení za kabel se svorka nehýbala do stran. Pak se už svorka dotahovat nemusí a nesmí. Jen se opět deformuje.
Hlavní je očistit to měděné oko s červeným kabelem, který na svorku vede. Je zajímavé, že to k vůli tomu nenaskočilo a chyba bude asi někde stále. Ona cívka startéru sežere velký proud a cívku startéru na vyskočení pastorku napájí onen červený kabel na baterce. Ty černé napájí motorek startéru. Takže závadu na baterce a připojení bych neviděl.
Prošel bych ještě kostry. Hlavně tu na levém předním tlumiči (hnědé dráty) a na volantovém sloupku z obou stran.
Setkal jsem se i s tím, že uvnitř ECU motoru byly studené spoje. Motor šel krásně za studena, ale za tepla zlobil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.