Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dneska jsem vyjížděl z kruháče v Hradci Králové a auto mi podjelo jak sáňky. Přitom silnice mokrá teploměr ukazoval 5°C. Pak mi to podjelo ještě v jedné zatáčce. Je možné aby to bylo namrzlé za těchto podmínek?
Je to možné - teplota vzduchu se mění rychleji, než teplota země a na mokré silnici ten kus "zrcadla" jednak nečekáte, jednak nemusíte rozeznat.
Je to možné, podle grafu byla teplota v 10:00 v HK 2,4°C. Já jsem jel asi ve 12:00, to už bylo asi 5°C, ale silnice mohla mít nižší teplotu.
Samozřejmě že může. Je zima, tak je třeba s podobnými místy počítat a nejezdit ,,na hraně´´. Podobná místa se vyskytují třeba v lese, nebo jiných zastíněných místech.
No a ne nepodstatné jsou taky pneumatiky, když jsem před cca 5lety vyfasoval služebák obutý do Barumek, měl jsem dojem, že jsem zapomněl jezdit v zimě - ujíždělo to docela fest. Vyřešila to promluva se zaměstnavatelem, od té doby se už Barumy nekupují a je vše OK
Ještě bych to upřesnil, není to smyk, že bych někam odlít, spíš to auto jakoby uplave pod zadkem. Docela by mě zajímalo, co to je. Zimáky mám nesjetý continentály.
Říká se tomu aquaplaning.Klouzání na vrstvě vody.Suchá silnice je zaprášená.V okamžiku,kdy začne pršet vznikne na povrchu blátíčko a než se ojezdí,je velmi nebezpečné.
JABRAKA
Ano, může to klouzat, ne nemůže to být při 5°C namrzlé. Teď ej na Vás, abyste si to zdůvodil sám, páč nikdo nevíme nic o podorbnostech. Třeba byla nižší teplota, jel jste rychleji, nežli to vydržela adheze a spoustu jiných možností.
Jako to přehnali v asi 18:25 v HK asi 4 auta a nabourali na křižovatce "trojúhelník", na výjezdu na Pardubice.
To by ses divil Tady je např. jedno místo kde bylo v 11hodin 15°C a slunečno (fakt) a o 100 m dál na začátku zatáčky námraza. Samozřejmě každou chvíli tam je auto ve škarpě, protože tohle cizinec tohle nečeká a má překvápko (místní to znají)...
Často je vzduch nad nulou, ale silnice promrzlá z noci a namrzá to, stačí jiné podloží nebo most a místo mokra je klozačka, jen se to trochu matněji leskne...
Pak jsou různá slizká blátíčka z prachu a ranní rosy, to taky umí klouzat fest... Příp. vylitá nafta/ olej.
Pak gumy "brusle" viz Promon s Barumkama (mám stejnou zkušenost, taky už mi na auto nesmí)
A spousta lidí to při podobném počasí kalí jak v létě na suchu
Led se tvoří při 0°C, ale když v metru (obvykle mají auta teplotní čidlo v zrcátku a to je tak cca metr vysoko) je 5°C, tak u země může být klidně mráz. Zváště nebezpečné je, když se po delších mrazech oteplí a začne pršet. Zem je promrzlá a déšt na ni dopadající mrzne. Pak může teplomět ukazovat klidně 10°C a přeto to klouže.
Kde jste viděl teploměr v zrcátku? Čidlo musí ofukovat vzduch. Většinou je na spodku nárazníku za mřížkou poblíž mlhovky. Opel, Škoda, VW, Audi, BMW to tak mají, ale v zrcátku?
Tak já ho třeba v zrcátku mám, ono zrcátko je taky ofukované . Pravda, že v létě ukazuje třeba 50°C a správně začne ukazovat až po určité době jízdy. Vše má své, pod nárazníkem to čidlo zase víc trpí (voda sůl..).
Jasně že může... není nutné, aby námraza byla jen na mostech...stačí prostě jiné podloží, okolní krajina pomůže...
Třeba včera jel soused v odpoledních hodinách na kole - 6°C, vjel do míst, kde slunce nesvítilo a ledovka zůstala od ranních hodin... no a dál už asi není třeba pokračovat
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.