Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Může silnice klouzat v 5°C?

Od: houmer odpovědí: 33 změna:

Zdravím, dneska jsem vyjížděl z kruháče v Hradci Králové a auto mi podjelo jak sáňky. Přitom silnice mokrá teploměr ukazoval 5°C. Pak mi to podjelo ještě v jedné zatáčce. Je možné aby to bylo namrzlé za těchto podmínek?

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Je to možné - teplota vzduchu se mění rychleji, než teplota země a na mokré silnici ten kus "zrcadla" jednak nečekáte, jednak nemusíte rozeznat.

houmer

Je to možné, podle grafu byla teplota v 10:00 v HK 2,4°C. Já jsem jel asi ve 12:00, to už bylo asi 5°C, ale silnice mohla mít nižší teplotu.

72mona3*

Dnes ještě v osm ráno to tak bylo. Zem byla místy zmrzlá (povrch doslova jak zrcadlo) a místy pouze mokrá. Pohledově k nerozeznání. Teplota vzduchu už byla nad nulou. M.

 


3x

Samozřejmě že může. Je zima, tak je třeba s podobnými místy počítat a nejezdit ,,na hraně´´. Podobná místa se vyskytují třeba v lese, nebo jiných zastíněných místech.

No a ne nepodstatné jsou taky pneumatiky, když jsem před cca 5lety vyfasoval služebák obutý do Barumek, měl jsem dojem, že jsem zapomněl jezdit v zimě - ujíždělo to docela fest. Vyřešila to promluva se zaměstnavatelem, od té doby se už Barumy nekupují a je vše OK

 


1x
Možné příčiny jsou prakticky pouze 3: sjeté pneu, nesprávný tlak pneu, prasácká jízda(předpokládám pochopitelně zimní obutí). Bohužel spousta šoférů není schopna pochopit, že v zimě se nemůže jezdit stejným stylem, jako v létě na suchu - přilnavost pneu je úplně jinde i při pěti stupních... Svůj podíl na tom má i elektronika - lidi dnes nemají cit pro jízdu. Asistenční systémy posunují stabilitu auta na hranici fyzikálních zákonů. Ale ta hranice je pak velmi tenká a překročení je prakticky vždy trestáno naprosto neovladatelným vozem.
houmer

Ještě bych to upřesnil, není to smyk, že bych někam odlít, spíš to auto jakoby uplave pod zadkem. Docela by mě zajímalo, co to je. Zimáky mám nesjetý continentály.

jabraka*

Říká se tomu aquaplaning.Klouzání na vrstvě vody.Suchá silnice je zaprášená.V okamžiku,kdy začne pršet vznikne na povrchu blátíčko a než se ojezdí,je velmi nebezpečné.

JABRAKA

@jabraka Aqaplaning je snad něco jinšího,nemyslíš?

Jednak je to něco jiného, ale krom toho jsem si nevšiml, že by nad Hradcem dnes proběhla nějaká lokální průtr´ž mračen, že by hrozil aquaplaning i za relativně nízké rychlosti na kruháči

Třeba je to tento případ poradte.cz/...

Nechtěl jsem to tak napsat - ale jak vidno, trklo to nejen mě

 


0x
Mohou být místa, kde je nižší teplota, ale spíš vám to ppdjelo na nějakém mokrém listí nebo něčem takovém.
houmer

Kdepak, žádné listí. Podjelo mi to na hodně vytíženém kruháku, kde jede jedno auto za druhým. To je právě na tom to divný. Přitom silnice na pohled jenom vlhká. Nebo jestli mně nějak neplavou zimní pneumatiky, to by ale muselo dělat v každé zatáčce?

Nemohlo tam být něco vylité?

 


0x

V zatáčkách na silnici odpadávají z návěsů kamionů kusy ledu.

 


0x

Ano, může to klouzat, ne nemůže to být při 5°C namrzlé. Teď ej na Vás, abyste si to zdůvodil sám, páč nikdo nevíme nic o podorbnostech. Třeba byla nižší teplota, jel jste rychleji, nežli to vydržela adheze a spoustu jiných možností.

Jako to přehnali v asi 18:25 v HK asi 4 auta a nabourali na křižovatce "trojúhelník", na výjezdu na Pardubice.

asd1

To by ses divil Tady je např. jedno místo kde bylo v 11hodin 15°C a slunečno (fakt) a o 100 m dál na začátku zatáčky námraza. Samozřejmě každou chvíli tam je auto ve škarpě, protože tohle cizinec tohle nečeká a má překvápko (místní to znají)...

Často je vzduch nad nulou, ale silnice promrzlá z noci a namrzá to, stačí jiné podloží nebo most a místo mokra je klozačka, jen se to trochu matněji leskne...

Pak jsou různá slizká blátíčka z prachu a ranní rosy, to taky umí klouzat fest... Příp. vylitá nafta/ olej.

Pak gumy "brusle" viz Promon s Barumkama (mám stejnou zkušenost, taky už mi na auto nesmí)

A spousta lidí to při podobném počasí kalí jak v létě na suchu

asd, nedivil, ale Vy píšete o jiné situaci, páč já jen reagoval na dotaz tazatele.

Nejde být ledna vozovce, když je +5°C, skoro celý den. Je jasně, že to nebylo tak, jak píše. Ale co se stalo, to nikdo nevíme, páč jsme tam nebyli.

 


0x

Jaký teploměr to ukazoval?

 

libo

0x

Jeden známej mi říkal, že mu takto plavou zimáky v létě.

Zimáky v létě kloužou po roztátém asfaltu. Stejně jako letňáky.

 


0x

Nechte si udělat geometrii na autě. Pokud kola pluží, tak se při sebemenším skluzu kol utrhnou a sáňkujete.

 


0x

Dokud nenapíšeš, jaké máš pneu, neumím ti odpovědět. Podle typu pneu jsem schopen ti odpovědět s poměrně slušnou přesností.

 


0x
Je to možné. Minulý týden jsem takhle narazil na kolonu aut, kde se dolů sjíždělo po jednom a na jedničku. Je to tím, že teplota vzduchu je nad nulou, ale země je namrzlá, tak déšt hned na povrchu namrzá. Je to zrádné v tom, že člověk jede na mokru a o kus dál už na ledě a člověka to v zatáčce pořádně vystraší.

 

mak*

0x

Led se tvoří při 0°C, ale když v metru (obvykle mají auta teplotní čidlo v zrcátku a to je tak cca metr vysoko) je 5°C, tak u země může být klidně mráz. Zváště nebezpečné je, když se po delších mrazech oteplí a začne pršet. Zem je promrzlá a déšt na ni dopadající mrzne. Pak může teplomět ukazovat klidně 10°C a přeto to klouže.

Kde jste viděl teploměr v zrcátku? Čidlo musí ofukovat vzduch. Většinou je na spodku nárazníku za mřížkou poblíž mlhovky. Opel, Škoda, VW, Audi, BMW to tak mají, ale v zrcátku?

mak*

Tak já ho třeba v zrcátku mám, ono zrcátko je taky ofukované . Pravda, že v létě ukazuje třeba 50°C a správně začne ukazovat až po určité době jízdy. Vše má své, pod nárazníkem to čidlo zase víc trpí (voda sůl..).

mak: Jaké auto prosím, at si rozšířím obzory. V zrcátku znám jenom světlo a antény.

xx*

Například my ho máme také v levém zrcátku. Seat Ibiza.

 

gumítku, taky to nevím, ale již jsem našel více aut, že to mají jak v levém, nebo v pravém zrcátku.

FIATy v držáku levého zrcátka.

Aha, takže Fiat, Seat. Díky za info

 


0x

Jasně že může... není nutné, aby námraza byla jen na mostech...stačí prostě jiné podloží, okolní krajina pomůže...

Třeba včera jel soused v odpoledních hodinách na kole - 6°C, vjel do míst, kde slunce nesvítilo a ledovka zůstala od ranních hodin... no a dál už asi není třeba pokračovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]