Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
byl jsem v srpnu v autorizovaném servise přehrát nový software do řídící jednotky v rámci svolávání a tam mně i řekli nebo doporučili vyměnit rozvody, že se jim nezdají. Výměna přitom měla být až za několik let v rámci najetí celkových kilometrů. Ty jsem na konec vyměnil u starého mechanika (nikoliv v autorizovaném servise) a po měsíci jsem auto prodal. Zhruba po 1,5 měsíci od prodeje se mně ozval majitel, že se z motora ozvala rána, auto odvezl do autorizovaného servisu, kde mu řekli, že někdo neodborně vyměnil rozvody (nebyla řádně utažena napínací kladka, řemen sjel) a motor se potkal. Starý mechanik mně řádně neutáhl napínací kladku a nyní po mně kupující chce vrátit celou částku z kupní ceny.
Má na tohle vůbec právo nebo mám hold smůlu, peníze mu musím vrátit a soudit se s tím mechanikem? Teď si i říkám, že já vůl to neudělal u autorizovaného servisu a měl bych klid.
Poradíte co s tím?
Někdo musí vypracovat znalecký posudek, aby se určilo, že je Vámi uváděná závada pravda a jediná příčina poruchy. Páč pak můžete na základě tohoto posudku požadovat náhradu na zhotoviteli opravy. Jinak Vám řekne" stovky motorů jsem takto dělal a nikdy nebyl problém. Já udělal vše, co jsem měl. Oni kecají a svádí to na mne".
Říkal, že má svědky. První týden řešil olej, filtry, že chtěl zrovna hned udělat rozvody nové, protože mně asi nevěřil. Jenže než ho servis vzal, trvalo to týden. Pak to auto tam měl týden, olej mu vyměnili, fitry taky, ale rozvody nikoliv. žeprý na takové auto nemá přípravek, aby vyměnil rozvody. Že tohle dělají jedině v autorizovaném, což i docela má pravdu.
Pak mně ukazoval email, jak si psal s autorizovaným. Tam byl objednán až za 3 týdny. No a pár dnů před objednaným termínem se mu to žeprý stalo.
Tak že je to v podstatě skrytá vada z mé strany? Jinak kupní smlouva nelze vypovědět, než když jde o skrytou vadu.
Ne není to skrytá vada z Vaší strany! Věděl jste o tom, že to mechoš "PRÝ" udělal špatně?Skrytá vada by se asi dalo brát,že se měli měnit rozvod před x km nebo X roky a vy jste toto nesdělil nebo neprovedl výměnu!
Je to jeho boj, on prodal auto, on ručí 6 měsíců za skryté vady. Pokud tam byla neodborně provedena oprava, v důsledku které tato vada vznikla, pak to auto mělo při prodeji skrytou vadu (je jedno, zda o tom prodávající věděl, skryrtá neznamená, že ji úmyslně skryl.).
Druhou věcí je, že kupující je pochopitelně ve špatné pozici, protože k důkazu toho, že se jednalo o skrytou vadu, potřebuje znalecký podsudek, který dokáže, že tam byla neodporně provedena oprava a ještě k tomu musí dokázat, že k tomu došlo před prodejem. Jen málo lidí do toho jde, takže pravděpodobně u kupujícího skončí "černý Petr",
Jediné, z čeho musí mít prodávající obavy je, že kupující
1. Má známost v médiích, to se pak v TV objeví reportáž, jak redaktor zvoní na prodávajícího, ten se vykrucuje, zabouchává dveře, nechává se zapírat a nakonec raději škodu zaplatí, aby měl klid.
2. Domluví návštěvu pár Ukrajinců.
Jinak, pokud nemá problém se svědomím, může samzřejmě dělat mrtvého brouka a má velkou šanci, že to tím skončí.
Ano přesně tohle je skrytá vada... Mechanik tě samozřejmě nejspíš pošle do háje že bla bla bla. Ovšem pro kupujícího - tohle uplatnit v reálu není vůbec jednoduché, tak ho s klidem můžeš poslat do háje a zůstane to na něm... Ledaže by měl prostředky na znalecký posudek a vymáhání právní cestou, tj. na několik let a to auto nebude jezdit (ovšem v tomhle případě s velkou pravděpodobností uspěje)
Dobrý den.
Klidně tu kladku mohli povolit v jeho servisu, aby měli zakázku. Pána bych poslal do PR.ELE. Pokud by to chtěl vrátit tak jedině s novým motorem v ruksaku, protože vy jste mu to auto prodal funkční a za to, co si ON S TÍM BĚHEM TÉ DOBY UDĚLAL VY NEMŮŽETE. Mohl zařadit klidně místo 5 na dálnici zařadit omylem 3.
Navíc bych si naůčtoval PŮJČOVNÉ. Klidně 1000.-Kč /den = ode dne prodeje do dne, kdy mi to přistavil k domu.
Každý kupec staré vrány je vyčůraný. Vždy je to válka nervů. On to prostě zkusí, protože každá koruna dobrá, svezl se zamachřil ... kdo ví jak to všechno bylo.
Jednou jsem prodal Favorita (před 20 lety). Kupující dojel druhý den, že auto nestarutje a že chce peníze zpět. Auto bylo na repasi startétu před rokem, tak jsme sedli do auta dojeli za mechošem (starý pán - poctivec) a on mi řekl, že každý startér označí raznicí - a toto číslo poté napíše dolů na účet. Na startéru nic nebylo byl navíc velmi hnusný. Pán si vyloženě startér vyměnil a dělal ze mě vola. Tak je to vždy.
Mám s tím ty nejhorší zušenosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.