Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabie 1.2 12V 47KW, nebo 1.4 16V 55KW

Od: boule® odpovědí: 13 změna:

Zdravim, rozhoduji se mezi těmito motory do fabie COMBI (starý model, cca. rv. 2003). Dnes jsem strávil poctivě 5 hodin brouzdáním po netu a různých recenzí a pořád nevím. Jezdím cca. 10 tisíc ročně a z 90% po okreskách, nad 120km/h se dostanu tak 5x do roka. Už nejsem žádnej divočák a jezdím spíš s rozumem. Vychází mi ta 1.2 12V 47 KW, ale po přečtení pár diskuzí jsem se dozvěděl, že tento motor je snad nějaká sprominutim nepovedená "sračka" a pod. Prosím Vás o zkušenosti, děkuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Bez velkého přemýšlení jděte do 1.4. Motor 1.2. se moc nepovedl.

 

pavka76*

1x

Určitě 1.4 .Těch pár ušetřených tisíc oproti 1.2 si budete vyčítat u každýho kopce. Sice píšete,že nejste divočák,ale když potřebujete předjet,nebo někde přidat,tak je to o život. Navíc ta 1.4 bude mít i lepší spotřebu.

 

ar*

0x

Tady v tom vlákně se to nedávno také probíralo poradte.cz/...


Jo, to jsem byl já ). Zkoušim ještě popíchnou nějakého Hatapkáře, aby se vyjádřil, nezlobte se

 

jarda2*

0x

Ja bych teda vzal 1.4, ale tu silnejsi (70 a neco kW?) S tim jsem jel a docela OK, do Belgie a z5 to jelo asi za 7.5 (a to jsem se s tim v D nemazal...) S HTP jsem tam s tim jel taky, sezralo to vic a fakt hnus, to je dobre na popojizdeni ve meste.

 

nu*

0x

Obě Fabie jsem používal několik let jako služební vozidla, pokud budete jezdit více městem , po okreskách a na dálnici vyjedete jen občas, lepší je 1.2 HTP. Ve městě má tříválec při rozjezdu na křižovatce lepší dynamiku než 4-válec 1.4, jezdil jsem s HTP-éčkem v Praze a neměl jsme při rozjezdu problém ujet i větším a silnějším autům, jezdil jsem však sám. Pokud naložíte do auta několik dospělých osob, budete muset motor více vytáčet.Výkonová charakteristika motoru 1.2 HTp je trochu jiná než u 4-válce 1.4, do rychlosti 70-80 km je dostatečně živá a zabírá i při relativně nízkých otáčkách, je to dáno i tím že má trochu jinak odstupňovány první dvě rychlosti, trojka je snad už zpřevodovaná stejně jako u 1.4. Spotřeba byla kolem 6 litrů,plus-mínus deci, lehkou nohou se dostanete i pod 6 litrů. Fabia 1.2 HTP má rozvody poháněny řetězem, který je v podstatě bezůdržbový. Motor je hlučnější než čtyřválec 1.4, možná i kvůli řetězu, ale zvyknete si. 1.2 HTP je původně koncernový motor 1.6 bez jednoho válce.

Čtyřválec 1.4 16V má plynulejší chod, lepší výkon, na dálnici nemá problém ani v táhlejším kopci, to 1.2 HTP začíná vadnout...ve městě budete mít s 1.4 16V o něco vyšší spotřebu, tak v průměru o půl litru - o litr, pokud budete jezdit s početnou rodinou, po dálnici a na delší trasy, lepší je 1.4 16V. Na popojíždění stačí HTP-čko. Není to žádná sračka, doporučuji několikakilometrovou zkušební jízdu a poznáte to sám.


Díky, asi tedy budu vybýrat tu 1.4 . ještě mě napdá, jsou mezi těmito motory rozdíly co se týče životnosti? Nebo je to jen o lidech a stylem jízdy. A taky asi servis bude dražší

odpověď laika. Motor 1.2ka v podstatě má jen 3 válce a je namáhán podobnou silou jako 1.4ka. Co myslíte že se "teoreticky" opotřebí dřív při stejné zátěži? Já typuji 1.2-ku i mj. proto, že má více otáček motoru (zákonitě). Čím menší - tím víc toček. I větší spotřeba. Je to podobný jako př. 1.9 sdi . . . jedná se o relativně velký objem s menším počtem koní . . . . 250 tisíc lze ujet bez závažnějších potíží. s 1.2 kou nevim nevim . . . :D. Berte jednoznačně těch 55kw, údajně byl v době výroby nejpovedenější. 1.4 74kw se musí více vytáčet-pro běž. průměr. řidiče je to zbytečnost (ve městě vyšší nároky na spotřebu). howgh

raadek*
Kup si posledni Svet motoru. V nem zrovna v bazaru srovnavaji Fabii s Peugeotem 206. Tam se doctes, co potrebujes. R.
nu*

za ty peníze si kup toyotu yaris s motorem 1.0 VVTi, má výkon 50kW, při pravidelném servisu vydrží 500 tis. km a jede i do kopce...spotřeba je rozhodně nižší než u HTP nebo 1.4 16V. Pojistka je také malá.

ar*

Pane nu tazatel se rozhoduje mezi 1.2 a 1.4 Fábií to znamená že nechce vzloženě mrňouse.

Ještě doplním informace k vámi proklamované Toyota Yaris 50Kw docílí až při 6000 ot. a kroutící moment je ubohých 90N.m při 4100 ot. a to nemluvím o nepřehledné digitální kapličce uprostřed palubovky, místo klasických budíků. Sedačkách bez bočního vedení ,hluku od kol v kabině a to že když v autě pojedou více jak dva lidé do kufru se už vejde tak akorát lékárnička a trojůhelník. 200 litrů jak fakt málo. Není to špatné auto to netvrdím ,ale jenom do města. Ujet v tomto tvrdém miniatíčku 1/2 milionu kilometrů to je snad zatrest.

a body dávám jen asi jen já, jak to tak vidím, no nic, snad příště.

 


OK. Díky všem za ochotu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]