Nejste přihlášen/a.
Zdravim, rozhoduji se mezi těmito motory do fabie COMBI (starý model, cca. rv. 2003). Dnes jsem strávil poctivě 5 hodin brouzdáním po netu a různých recenzí a pořád nevím. Jezdím cca. 10 tisíc ročně a z 90% po okreskách, nad 120km/h se dostanu tak 5x do roka. Už nejsem žádnej divočák a jezdím spíš s rozumem. Vychází mi ta 1.2 12V 47 KW, ale po přečtení pár diskuzí jsem se dozvěděl, že tento motor je snad nějaká sprominutim nepovedená "sračka" a pod. Prosím Vás o zkušenosti, děkuji
Obě Fabie jsem používal několik let jako služební vozidla, pokud budete jezdit více městem , po okreskách a na dálnici vyjedete jen občas, lepší je 1.2 HTP. Ve městě má tříválec při rozjezdu na křižovatce lepší dynamiku než 4-válec 1.4, jezdil jsem s HTP-éčkem v Praze a neměl jsme při rozjezdu problém ujet i větším a silnějším autům, jezdil jsem však sám. Pokud naložíte do auta několik dospělých osob, budete muset motor více vytáčet.Výkonová charakteristika motoru 1.2 HTp je trochu jiná než u 4-válce 1.4, do rychlosti 70-80 km je dostatečně živá a zabírá i při relativně nízkých otáčkách, je to dáno i tím že má trochu jinak odstupňovány první dvě rychlosti, trojka je snad už zpřevodovaná stejně jako u 1.4. Spotřeba byla kolem 6 litrů,plus-mínus deci, lehkou nohou se dostanete i pod 6 litrů. Fabia 1.2 HTP má rozvody poháněny řetězem, který je v podstatě bezůdržbový. Motor je hlučnější než čtyřválec 1.4, možná i kvůli řetězu, ale zvyknete si. 1.2 HTP je původně koncernový motor 1.6 bez jednoho válce.
Čtyřválec 1.4 16V má plynulejší chod, lepší výkon, na dálnici nemá problém ani v táhlejším kopci, to 1.2 HTP začíná vadnout...ve městě budete mít s 1.4 16V o něco vyšší spotřebu, tak v průměru o půl litru - o litr, pokud budete jezdit s početnou rodinou, po dálnici a na delší trasy, lepší je 1.4 16V. Na popojíždění stačí HTP-čko. Není to žádná sračka, doporučuji několikakilometrovou zkušební jízdu a poznáte to sám.
Díky, asi tedy budu vybýrat tu 1.4 . ještě mě napdá, jsou mezi těmito motory rozdíly co se týče životnosti? Nebo je to jen o lidech a stylem jízdy. A taky asi servis bude dražší
odpověď laika. Motor 1.2ka v podstatě má jen 3 válce a je namáhán podobnou silou jako 1.4ka. Co myslíte že se "teoreticky" opotřebí dřív při stejné zátěži? Já typuji 1.2-ku i mj. proto, že má více otáček motoru (zákonitě). Čím menší - tím víc toček. I větší spotřeba. Je to podobný jako př. 1.9 sdi . . . jedná se o relativně velký objem s menším počtem koní . . . . 250 tisíc lze ujet bez závažnějších potíží. s 1.2 kou nevim nevim . . . :D. Berte jednoznačně těch 55kw, údajně byl v době výroby nejpovedenější. 1.4 74kw se musí více vytáčet-pro běž. průměr. řidiče je to zbytečnost (ve městě vyšší nároky na spotřebu). howgh
za ty peníze si kup toyotu yaris s motorem 1.0 VVTi, má výkon 50kW, při pravidelném servisu vydrží 500 tis. km a jede i do kopce...spotřeba je rozhodně nižší než u HTP nebo 1.4 16V. Pojistka je také malá.
Pane nu tazatel se rozhoduje mezi 1.2 a 1.4 Fábií to znamená že nechce vzloženě mrňouse.
Ještě doplním informace k vámi proklamované Toyota Yaris 50Kw docílí až při 6000 ot. a kroutící moment je ubohých 90N.m při 4100 ot. a to nemluvím o nepřehledné digitální kapličce uprostřed palubovky, místo klasických budíků. Sedačkách bez bočního vedení ,hluku od kol v kabině a to že když v autě pojedou více jak dva lidé do kufru se už vejde tak akorát lékárnička a trojůhelník. 200 litrů jak fakt málo. Není to špatné auto to netvrdím ,ale jenom do města. Ujet v tomto tvrdém miniatíčku 1/2 milionu kilometrů to je snad zatrest.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.