Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nabít autobaterii, odpojit?

Od: petrlus odpovědí: 40 změna:
Dobrý den mám otázku potřebuji nabít baterku a bojím se jí odpojit prý se může zablokovat rádio poradí mi někdo jak to udělat? Děkuji
doplněno 29.11.19 07:25: Zapomel jsem účet typ auta je to nškoda roomster diesel dekuji

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x
Tak ji nech v autě a nabíjej

Třeba se jí bojí i neodpojit :D

Muže nabijet i neodpojenou taky to občas dělam neni problém

 


3x

Nevím co máte za nabíječku, ale normálně připojíte + na baterku kde je označeno +. Pak vezmete svorku - a připojíte jí na - kontakt baterky.

Není třeba baterku odpojovat, je to zbytečné.

007cz

Vždy to neplatí, viz. ekr

I když to asi nikdo nedělá, mínus by se údajně neměl připojovat na baterku ale někam na kostru. Tak to teda aspoň psali ve Světě motorů. neptejte se mě ale proč.

sosacek

Toto připojení se používá pouze při startování vozu přes startovací kabely. Při nabíjení odpovídající nabíječkou NE.

Samozřejmě se nabíječka může připojit přímo na póly baterky. Ale taky platí, že nejdříve se zapojí má baterku, pak se teprve zapne nabíječka. A při odpojování nejprve vypnout nabíječku, potom teprve odpojit z baterky. Kvůli možnému jiskření.

totak:

Aby případné jiskření nepodpálilo plyny u baterky. U startování přes kabely zase, aby se mimo jiné minimalizovaly přechodové odpory, tak je dobré kostřit na motoru.

 

ekr®

1x

Co kdyby si nám , ano ty, petrlus, místo změny otázky, v 17.04, raději napsal jaké že to máš auto. Já třeba příkladně vlastním nějaké generátory kódů k rádiu, Jen by to chtělo komunikovat a odpovídat, jak ti pak má někdo poradit,

Já mám příkladně baterii EFB a nabíječku z lidlu a kvůli tomu zas.anému start-stopu ji celkem často používám, neb mi ji auto udržuje těsně na hranici umření, už dávno neplatí že se baterie, dobíjí delší jizdou.

jenda2*

Např. u Ford Transit s inteligentním dobíjením stačí odpojit od akumulátoru tu malou krabičku. Kabel vede do počítače a díky nějakému chytrákovi je akumulátor stále na hranici vybití. Zkuste toto kurvítko odpojit a palubní napětí okamžitě zvýší hodnotu na 14 V.

auto.cz/...

ekr®

Napíšu to takhle mám 2 auta, s baterii EFB, jedno 4-leté, druhé mám půl roku nové.

U obou soft. vypnutý SS, rekuperaci nelze potlačit.Umí to jen pár lidí a to jen částečně.

Zkoušeno odpojit konektor na baterce který hlídá inteligentní dobíjení, pak se elektronika tváří že nabíjí klasicky, auto takhle provozováno 3 měsíce, pak jsem konektor zapojil z5.

Takže jak je vidno něco už jsem v této oblasti podnikl

Jen taková perlička, nedávno jsem byl s prvním autem na technické a emisích, víte co mi ten člověk co mi dělal ony emise nabídl, že mi SS vypne když už je napojené na diag.pak mi ale řekl že se tam nemůže dostat a já měl obavu že emisema kvůli mému nastavení v diag, mám to už od koupě vozu, čili SS deaaktivovaný, neprojdu emisema.Vidíte a prošel jsem.No a stejně musím sem tam dobít baterku klasicky.

 

ekr®

0x
Nenapsal jsi jaké máš auto, radio neřeš to problém není, spíš te bude zajímat kam máš dát minusovŷ kabel. U aut sd start stopem a rekuperaci se určitě nwdava na minus u baterky, ale na kostru. Ale nenapsal jsi co máš za plechovku, tak těžko radit.

akr, na minus u baterky, ale na kostru

ono to není spojené?

"...radio neřeš to problém není".

Jasně, a za pár dní tu budeme řešit dotaz "Jak odblokovat rádio?". Pokud totiž tazatel nezná kód k odblokování, je to docela problém, kterému chce předejít.

Naopak se tazatel ani slovem nezmínil, že by nevěděl, kam připojit kterou svorku. Podle čeho soudíte, že to neví?

007cz

ekr má pravdu, nepřipojovat přímo na kontakt ale na kostru. Mnozí si tak zbytečně ničí akumulátory.

Mohl bych poprosit o vysvětlení, v čem je takový rozdíl? Mezi mínusem a kostrou?
007cz

Budu citovat-

U vozidel vybavených systémem START-STOP
nesmí být pólové kleště nabíječky připojeny
přímo na záporný pól akumulátoru, ale pouze na
kostřicí bod motoru. Tím se zajistí, že nedojde
k přemostění snímače akumulátoru integrovaného
v řídicí jednotce kontroly akumulátoru J367.
Přímé nabíjení akumulátoru na záporném pólu by
mělo za následek přemostění snímače akumulátoru
a snímač by tak během nabíjení akumulátoru
neregistroval jeho data. Hodnoty akumulátoru,
uložené v diagnostickém rozhraní datové sběrnice
(Gateway) J533 by pak nesouhlasily s hodnotami
nabitého akumulátoru.

Jen upozorním že nechci popírat různé teorie o nefunkčnosti int. dobíjení a nutnosti dobíjet akum. ve voze s tímto systémem. Ale podle mého soudu 90% kutilů tuto baterii dobíjí nesprávně a pak se to svádí na ekokurvítka.

Děkuji za vysvětlení. Logiku to asi má.
Je otázkou, zdali je cesta vpřed, aby vše v autě mělo svoji řídící jednotku. To jí za chvilku asi bude mít i každá žárovka, každý spínač.
007cz

To je otázka na inženýry ve vývoji... Ten snimač je na - polu baterie a připojením nabíječky přímo na kontakt ho obejdeš.

asd1

Logiku to má.

Ale nic to nemění na tom, že start-stop je ekopííííííp kterou vymyslelo debilní sluníčko a je to jedno z největších kurvítek v autě. Chytrý dobíjení zase kurvítko baterky. A dohromady to je mnohem míň ekologický než klasika.. Větší baterka s poloviční životností = ekologická zátěž, aneb místo jedný malý baterky se musí vyrobit dvě velký... K tomu se musí vyrobit navíc i řídicí elektronika atd. A výsledek je k poblití

007cz

Sladká nevědomost.

asd1

Start stop považuješ za neškodný?

Inteligentní dobíjení kdy nedobíjí pořád ale střídá se furt nabíjení/ vybíjení nesnižuje životnost baterky?

Větší baterka neznamená větší ekologickou zátěž? (Jak výroba tak to že pořád vozíš v autě kila navíc..)

007cz

Start-Stop se nijak neprojeví. Za prvé používá oddělení akumulátoru od sítě vozidla před powerbox, protože pracuje s odlišným napětím než palubní sít. Za druhé Start-Stop je v provozu pouze, pokud je akumulátor plně nabitý. Za třetí používá odlišnou konstrukci akumulátoru, která je pro výraznější kolísání stavů nabito-vybíjení-nabíjení konstruována.Paradoxně auta se start-stop jsou na tom lépe, protože mají bohatě dimenzovaný alternátor, větší kapacitu akku, pracující s napětím až 18V a především výše zmíněný powerbox, který umí z akumulátoru dostat proud i při vyšší míře vybití, než při přímém připojení palubní sítě.

asd1

Větší aku = vozíš kila navíc = vyšší spotřeba.

A když to chcípne tak to je radost oproti klasice... Do mého auta je nový altík za 3k a baterka za 1,5k Auto se SS a chytrým nabíjením je na tom o dost jinde. Na aktuálním autě jsem první baterku měnil po 11 letech, teď je tam druhá. U novějších auto to bude spíš ne druhá baterka, ale druhý celý auto protože se to nevyplatí opravovat.. Přijde mi, že vývoj nejde směrem dopředu ale spíš do píííííp. Jediný co se zlepšuje je bezpečnost, to ostatní jsou změny k horšímu...

007cz

To je tvůj názor, já ti ho neberu. Jen k těm kilům navíc, doufám že netankuješ "do plné". To je pak spotřeba.

asd1

Nééé, jezdim s úplně prázdnou, po rovině tlačim a do kopce se zaháknu za elektormobil

007cz

Není potom lepší chodit pěšky? To by se mi nechtělo.

007, prosím, můžete dodat zdroj informace?

Děkuji

Tak jsem se nechal poučit od mladoboleslaváka a 007 má naprostou pravdu.

007, děkuji. Až to prostuduji, to budu chytrej...

007cz

Auta už nejsou co bývaly.

007, zlatá škodovka 1000MB až po 120M. Kde je méně elektroniky, lépe se opravuje. Kladívko, sikovky, šroubovák a drátek. Stačilo to.

milan: To bych mohl říct i o Fabii 1 nebo Octavii 1. V dnešní době notebooků,tabletů,smartphonů a většina má i ten diag . Auta jdou dopředu a nastupující generace také není zkušenostmi pozadu. Akorát ten fakt, že se už nedělá poctivě, ale na spotřebu.

gumidek, když já jsem skončil u 120M a 130R, pak již jen Fabia s elektronikou. Tam si na nic netroufám, páč mám hodnýho souseda, který se tím živí.

milan: Až mi bude 50, tak také budu vzpomínat a na elektromobil si netroufnu.

 

007cz

Za 63 000 Kčs byla škoda 120L moje první nové auto , elektromobil, také jsem myslel že mě se to týkat nebude, a dnes jich máme na dílně týdně několik

 


0x

Záleží jaká to je baterie, podle toho je potřeba zvolit nabíječku. Tady máš nějaké povídání. Nebo zde.

A ještě tady.

 


0x

Furt jsme nedostali odpověď co je to za auto. Jestli máš strach kvůli rádiu, tak dost značek už používá párování rádia s řídící jednotkou vozu. Takové rádio si pak bere kód z počítače a v jiném autě je prakticky nepoužitelné.

 

fik

0x

Jaké máš auto je zcela jedno,co pracuju u aut tak vždy nabíjíme baterii ve vozidle a připojenou. Za celé roky nevím že by s tím kdy byl sebemenší problém

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak nabít autobaterii

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]