Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Atmosférický versus přeplňovaný

Od: slavo® odpovědí: 18 změna:

Pokud pojedou dva tyto vozy vedle sebe počítejme stejného obsahu stejnou rychlostí a oba dva začnou současně prudce akcelerovat, tak předpokládám, že to přeplňnované se začne rozjíždět rychleji.

Ale jak je to při rozjezdu z místa po rovině nebo do stoupání?

Má to přeplňované hned větší zrychlení a nebo mu to atmosférické chvíli bude stačit?

Jezdím pouze s atmosférickým.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

S identickými motory nemohu sloužit XUD jsem měl ve dvou výkonových variantách (47 a 51kW v jedno stejném modelu ) ale jeho otrubenou variantu XUD 9TE jsem neměl tu čest. ale mám zkušenost se dvěma různými oturbenými dvoulitry od jiných výrobců-jeden přeplňovaný CR a druhý jen přeplňovaný přímovstřik ,bez CR!Ten první byl na zrychlení a zátah lepší-zátah od volnoběhu plynule až do max.Druhý pak ožívá až při cca2500ot.

 

fero*

2x

Akcelerace z klidu bude přibližně stejná.Až při náběhu určitých otáček motoru začne více zrychlovat auto s přeplňovaným

motorem(stoupne podstatně výkon).To v případě,že k přeplňování je použito turbodmychadlo,které je poháněno výfukovými

plyny motoru. Někteří výrobci ( Mercedes,BMW ,atd.) však mimo to používají k přeplňování kompresor(poháněný elektr.),

což má tu výhodu,že motor je přeplňován již při nízkých otáčkách.V tomto případě bude mít auto s takovýmto přeplňováním

většší akceleraci při rozjezdu, než s atmosferickým motorem.Odpadá i již zmiňovaná "díra" ve výkonu motoru.

 

 


1x
Teoreticky bude mít atmosféra v první chvíli po stisknutí plynového pedálu navrch. Až začne tlačit turbo, bude to naopak.

To bych neřekl, ze zkušenosti (nemůžu porovnat dva obdobné motory) je ze začátku náběh asi stejný...

Měl jsem 2.0 HDi 88kW a ten měl hroznou turbou díru. Když jsem v nižších otáčkách sešlápl plyn, nedělo se skoro nic. Až se roztočilo turbo, tak to zarazilo do sedačky a najednou krásně jelo. Než začalo turbo točit, tak pocitově líp akceleroval z nízkých otáček i 40 kW Favorit.
Teď mám 2.0 HDi 110 kW a je to o poznání lepší, ale stejně tam ta díra je.

Miki-máš tam chybu-HDi 88 neexistuje je (bylo) HDi90 = 66kW,pak HDi110 = 80kW k tomu pak nové a výkonější jako třeba 110kW . Jinak já měl právě ten slabší v xantii, tedy s 66 kW a žádnou "díru" neměl,plynule táhnul od volnoběhu po max.viz můj předchozí příspěvek (Včera 21:15) a zkoušel jsem v P406 ten silnější HDi 110 a zase to bylo o něčem jiném.Ono je to možná jen nájezdem,péčí a stylem jízdy?!

@diesel tak snad vím, čím jsem jezdil, ne?
aaaauto.cz/...

Jasně spousta lidí bere vše co je kde psáno za bernou minci, prostě PSA 2,0HDI-s 88kw nikdy nevyráběl.

majklchris

Tak sorry p.Miki. beru zpět a omlouvám se,Diesel.Vyráběli, ale s označením HDI 120 a pravděpodobně jen do větších (C8,Jumpy a Jumper)

 


1x

Nějak mi tam chybí podmínky "testu". Zdvihové objemy stejné? Výkony stejné? Kroutáky stejné? Automobily stejné? Takže bych srovnával alespoň motory o stejném výkonu ve stejném automobilu, pak lze porovnat. Jinak se snažíte srovnat nesrovnatelné.

 


0x

přeplňovat se začne až se roztočí turbo, což samozřejmě chvilku trvá...


já jsem se domníval, že se turbo točí i při volnoběhu.

Ano, otáčí se, ale rozhodně ne takovými otáčkami, aby bylo schopno vyvinout nějaký tlak. Spíše naopak, v sání má opačný efekt, funguje jako překážka. A ve výfuku jako druhá.

Ono trochu točí a nedává patřičné množství vzduchu jeko při vyšších otáčkách,prostě úměrně dle otáček,nastavení lopatek,motoru atd.Jak jsem psal výše jeden od volnoběhu a druhý ža od vyšších otáček

Řekl bych to jednoduše: Turbo se při volnoběhu točí, ale pouze volnoběžně, tedy netlačí!

Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.

Motor TSI ...

 

asd1

0x

Obecně ano, oproti obsahově stejné atmosféře má turbomotor vyšší výkon i kroutící moment a tak bude stejné auto akcelerovat rychleji ve všech situacích.

"Turboefekt" než se roztočí turbo na to nemá vliv, i v nízkých otáčkách se turbo točí a tlak zvyšuje tj. oproti atmosféře má vyšší výkon už z volnoběhu.

vernon
Turbodmychadlo nemá na motor při volnoběhu ŽÁDNÝ vliv a motor má v tu chvíli STEJNÝ točivý moment jako atmosféra.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma atmosférický motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]