Nejste přihlášen/a.
Pokud pojedou dva tyto vozy vedle sebe počítejme stejného obsahu stejnou rychlostí a oba dva začnou současně prudce akcelerovat, tak předpokládám, že to přeplňnované se začne rozjíždět rychleji.
Ale jak je to při rozjezdu z místa po rovině nebo do stoupání?
Má to přeplňované hned větší zrychlení a nebo mu to atmosférické chvíli bude stačit?
Jezdím pouze s atmosférickým.
S identickými motory nemohu sloužit XUD jsem měl ve dvou výkonových variantách (47 a 51kW v jedno stejném modelu ) ale jeho otrubenou variantu XUD 9TE jsem neměl tu čest. ale mám zkušenost se dvěma různými oturbenými dvoulitry od jiných výrobců-jeden přeplňovaný CR a druhý jen přeplňovaný přímovstřik ,bez CR!Ten první byl na zrychlení a zátah lepší-zátah od volnoběhu plynule až do max.Druhý pak ožívá až při cca2500ot.
Akcelerace z klidu bude přibližně stejná.Až při náběhu určitých otáček motoru začne více zrychlovat auto s přeplňovaným
motorem(stoupne podstatně výkon).To v případě,že k přeplňování je použito turbodmychadlo,které je poháněno výfukovými
plyny motoru. Někteří výrobci ( Mercedes,BMW ,atd.) však mimo to používají k přeplňování kompresor(poháněný elektr.),
což má tu výhodu,že motor je přeplňován již při nízkých otáčkách.V tomto případě bude mít auto s takovýmto přeplňováním
většší akceleraci při rozjezdu, než s atmosferickým motorem.Odpadá i již zmiňovaná "díra" ve výkonu motoru.
To bych neřekl, ze zkušenosti (nemůžu porovnat dva obdobné motory) je ze začátku náběh asi stejný...
Miki-máš tam chybu-HDi 88 neexistuje je (bylo) HDi90 = 66kW,pak HDi110 = 80kW k tomu pak nové a výkonější jako třeba 110kW . Jinak já měl právě ten slabší v xantii, tedy s 66 kW a žádnou "díru" neměl,plynule táhnul od volnoběhu po max.viz můj předchozí příspěvek (Včera 21:15) a zkoušel jsem v P406 ten silnější HDi 110 a zase to bylo o něčem jiném.Ono je to možná jen nájezdem,péčí a stylem jízdy?!
Jasně spousta lidí bere vše co je kde psáno za bernou minci, prostě PSA 2,0HDI-s 88kw nikdy nevyráběl.
Ano, otáčí se, ale rozhodně ne takovými otáčkami, aby bylo schopno vyvinout nějaký tlak. Spíše naopak, v sání má opačný efekt, funguje jako překážka. A ve výfuku jako druhá.
Ono trochu točí a nedává patřičné množství vzduchu jeko při vyšších otáčkách,prostě úměrně dle otáček,nastavení lopatek,motoru atd.Jak jsem psal výše jeden od volnoběhu a druhý ža od vyšších otáček
Úsporné jízdy lze docílit při pomalejší jízdě v rozpětí otáček 1 500 - 2 200, přičemž turbodmychadlo zabírá u hranice 1 800 otáček za minutu. Pohonný agregát pak můžete točit přibližně do 3 500 otáček za minutu, turbo zde ale značně povadá. Ideální rozsah otáček je tak 1 800 - 2 800. I s malým motorem můžete jezdit v rychlostech kolem 150 km/h za přijatelnou spotřebu.
Motor TSI ...
Obecně ano, oproti obsahově stejné atmosféře má turbomotor vyšší výkon i kroutící moment a tak bude stejné auto akcelerovat rychleji ve všech situacích.
"Turboefekt" než se roztočí turbo na to nemá vliv, i v nízkých otáčkách se turbo točí a tlak zvyšuje tj. oproti atmosféře má vyšší výkon už z volnoběhu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.