Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zajištujete své vozidlo?

Od: keebleek® odpovědí: 13 změna:

Při zastavení někde v kopci u obrubníku, natočím přední kola směrem k obrubníku a zatáhnu ruční brzdu. Je to takový další sichr systém. Když něco povolí, ta ruční brzda, zařazený kvalt, tak se odjištěné auto má možnost zastavit právě o ten obrubník. Děláte to také tak, nebo provozujete jiný způsob zajištování vozu? A v zimě za mrazů, parkujete na rovině jen na kvaltu, aby nezamrzl systém ruční brzdy?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Děláte to dobře, já to dělám stejně, jen u dodávek, nebo kamionů používám ještě klíny. Ale předpokládám, že se bavíme o osobáku. To, že někdo radí nepoužívat ručku - no já jsem jiného názoru, jednak proto, že zařazená rychlost bez ručky dokáže i odepsat motor - zažil kolega na Fábce s HTP, měla hydraulický napínák řetězu, ten pochopitelně bez chodu nenapínal, řetěz přeskočil a hotovo.

Krom toho u aut s dvojhmotou tento způsob docela s jistotou vymačká pružiny dvojhmoty - ani tato oprava není moc levná .

 


2x

Na rovině jen ruční brzda. Mám jistotu, že mi nezareznou lana, bude vždy funkční a při slábnutí účinku to obratem zjistím.

V kopci funkční ruční brzda a kola do obrubníku, popř. jistím rychlostí.

Nepoužívat ruční brzdu, jen 1. rychl. stupeň je značně krátkozraké. Nepoužívaná ruční brzda bude brzy nefunkční a jelikož se obvykle jedná zároveň i o brzdu nouzovou, připravujete se o možnost jejího využití. Rychl. stupeň není brzda, jelikož pak je auto brzděno jen kompresí motoru přes velký převod. Komprese motoru není nekonečná a není problém, aby se z kopce motor se zařazeným "kvaltem" otočil a klidně nejen jednou. Stejné je to i v případě použití zpátečky. Případné následky necht si každý domyslí sám.

V zimě zamrzne většinou jen neopečovávaná ruční bruzda. Ta denně používaná obvykle nezamrzá.

 


1x
Nikdy nedávám ruční brzdu vždy řadím první rychlostní stupeň
Proč nepoužíváš brzdu, když tam přesně k tomu je?
Parkrat se mi stalo že když sem s autem delší dobu nejel byl problém jí odbrzdit
Naučil sem se jí používat pouze v krizových situacích když auto nechce zatáčet nebo k otáčení vozu o 180 stuonú
Jinak ji nepotřebuju

Co třeba taky to že neparkujeme v kopci? na rovině není tzřeba ani brzda ani rychlost!

 


1x

Jak kdy jak které vozidlo.

Vloni na dušičkách mi ujelo auto od hřbitova do příkopu. Ale nic se nestalo.

 

asd1

1x

V kopci natáčim kola aby neujelo ale zarazilo se hned nebo zaklínuju. Ručku v mrazech nezatahuju - vlhkost někdy zkondenzuje na kotouči/ bubnu, nad ránem přimrzne a ráno klidně urveš obložení od pakny... Podobně popraskaný lanovody a zamrzne v nich voda co se do nich dostala.. Kdo bydlí na horách zná oboje.

Pokud je dvouhmota tak se nesmí viset na kvaltu, tj. nejdřív zaklínovat, povolením ručky spustit na klín a až pak zařadit kvalt (zatížení namáhá péra v dvouhmotě a tím se výrazně zkracuje její životnost...) Dále blbě navržený hydraulický napínák rozvodů = visením na kvaltu se povolí a při startu skočí rozvody (Typicky HTP, TSI - první verze se "lehce" nepovedly)

Pokud je možnost parkovat na rovině nebo kola opřít o "protisvah" tak využívám.

Natočení kol v užším průjezdu - nevytáčet moc, občas to hodně vyčuhující kolo někdo naboří a vyvráti ho

 

gumid

0x

Nikdy mi nezamrzla ručka na osobáku (Fav,Fel,Fab,Oct). Lana jsou v bowdenu schovaná.

Jen na Ducatu mi to zatuhlo. Tam jsou lana holá a ještě s takovým rozdělovacím táhlem.

Promon: Ano. Ničí se dvouhmota a i uložení motoru (silentbloky se vymačkávají)

 

jurajjuraj*

0x

nejdřív ruční pak rychlost, tak at to nevisi na rychlosti

juraji, prosím, co by se stalo, kdyby to viselo na rychlost?

Díky.

Juraj to bohužel napsal nejasně. Jinak nestane se nejspíš nic, jde jen o to, že se zlikvidují nežádoucí mechanická pnutí součástí.

jurajjuraj*

tak treba u super koncernovych motoru typu htp a tomu podobnych ti klidne preskoci retez, uz sem delal i htp kde preskocil retez pri zvedani auta se zarazenou rychlosti na zvedaku, teda skocilo to nejspis pri spousteni

jinak trpi dvouhmoty

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]