Nejste přihlášen/a.
Při zastavení někde v kopci u obrubníku, natočím přední kola směrem k obrubníku a zatáhnu ruční brzdu. Je to takový další sichr systém. Když něco povolí, ta ruční brzda, zařazený kvalt, tak se odjištěné auto má možnost zastavit právě o ten obrubník. Děláte to také tak, nebo provozujete jiný způsob zajištování vozu? A v zimě za mrazů, parkujete na rovině jen na kvaltu, aby nezamrzl systém ruční brzdy?
Děláte to dobře, já to dělám stejně, jen u dodávek, nebo kamionů používám ještě klíny. Ale předpokládám, že se bavíme o osobáku. To, že někdo radí nepoužívat ručku - no já jsem jiného názoru, jednak proto, že zařazená rychlost bez ručky dokáže i odepsat motor - zažil kolega na Fábce s HTP, měla hydraulický napínák řetězu, ten pochopitelně bez chodu nenapínal, řetěz přeskočil a hotovo.
Krom toho u aut s dvojhmotou tento způsob docela s jistotou vymačká pružiny dvojhmoty - ani tato oprava není moc levná .
Na rovině jen ruční brzda. Mám jistotu, že mi nezareznou lana, bude vždy funkční a při slábnutí účinku to obratem zjistím.
V kopci funkční ruční brzda a kola do obrubníku, popř. jistím rychlostí.
Nepoužívat ruční brzdu, jen 1. rychl. stupeň je značně krátkozraké. Nepoužívaná ruční brzda bude brzy nefunkční a jelikož se obvykle jedná zároveň i o brzdu nouzovou, připravujete se o možnost jejího využití. Rychl. stupeň není brzda, jelikož pak je auto brzděno jen kompresí motoru přes velký převod. Komprese motoru není nekonečná a není problém, aby se z kopce motor se zařazeným "kvaltem" otočil a klidně nejen jednou. Stejné je to i v případě použití zpátečky. Případné následky necht si každý domyslí sám.
V zimě zamrzne většinou jen neopečovávaná ruční bruzda. Ta denně používaná obvykle nezamrzá.
V kopci natáčim kola aby neujelo ale zarazilo se hned nebo zaklínuju. Ručku v mrazech nezatahuju - vlhkost někdy zkondenzuje na kotouči/ bubnu, nad ránem přimrzne a ráno klidně urveš obložení od pakny... Podobně popraskaný lanovody a zamrzne v nich voda co se do nich dostala.. Kdo bydlí na horách zná oboje.
Pokud je dvouhmota tak se nesmí viset na kvaltu, tj. nejdřív zaklínovat, povolením ručky spustit na klín a až pak zařadit kvalt (zatížení namáhá péra v dvouhmotě a tím se výrazně zkracuje její životnost...) Dále blbě navržený hydraulický napínák rozvodů = visením na kvaltu se povolí a při startu skočí rozvody (Typicky HTP, TSI - první verze se "lehce" nepovedly)
Pokud je možnost parkovat na rovině nebo kola opřít o "protisvah" tak využívám.
Natočení kol v užším průjezdu - nevytáčet moc, občas to hodně vyčuhující kolo někdo naboří a vyvráti ho
Juraj to bohužel napsal nejasně. Jinak nestane se nejspíš nic, jde jen o to, že se zlikvidují nežádoucí mechanická pnutí součástí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.