Nejste přihlášen/a.
Mám novou Fabii, která už má poměrně dost elektroniky. Chystám se na operaci a nebudu v zimě jezdit. Možnost garážování nemám. U starších aut jsem odstávku řešil vyndáním baterie, ale nevím, jestli když tuto drahou (start-stop system) baterii po 2-3 měsících vrátím, nebude třeba něco znovu nakodovat, nastartovat (infoteinment Swing, alarm atd.)?
Díky za odpověď.
Baterii jsem vyndal, v pohodě doma nabil, vrátil a jediné co nešlo, byly hodiny. Pokud je tedy vrácena stejná baterie, jaká tam byla, není žádný problém. Jediné na co dát pozor před zapojením, aby byly všechny dveře ve stejném stavu zamčeno/odemčeno..
Na to bacha. Kurvítko v podobě start/stop drží napětí baterie hodně nízko i u aut, které hodně jezdí. Pokud tu baterku chcete nechat v autě, určitě bych ji dobil nějakou chytronabíječkou - třeba za pětikilo z Lidlu. Já dostal podobný strojek od Filsonu
a ač denně jezdím, jednou týdně baterku důkladně dobiju. Pak jí mráz nevadí.,
Jo, to chápu, že je tam inteligentní dobíjení, kdy ze z altu netahá plný proud a je to řízeno mnoha faktory a s ohledem na emise (zatížení řemenového rozvodu od altu na motor).
Ale ve standby přímí vliv startstopu na vybíjení? Řekl bych, že se baterka vybíjí stejně u aut s i bez a
startstopu. Navíc je kvalitnější (AGM). A jednotky se vždy uspí do půl hodinky a klesnou na cca 0.03A.
Pro tazatele: Baterku bych dobil inteligentní nabíječkou (CTEK,Lidl,...) a nechal v autě na parkingu ty 3 měsíce vklidu.
Promon,Miky: Díky za odkaz a vysvětlení. Měl jsem v tom trochu guláš. Článek jsem dočetl a čumím jak blázen, co to všechno dělá (respektive nedělá). dík
promon, šíříš tu nepravdy,Kurvítko v podobě start/stop drží napětí baterie hodně nízko i u aut, které hodně jezdí.
Jedno ze základních kriterií pro fungování ss systému je baterie dobitá na min. 75%. Intelig. dobíjení funguje uplně jinak než tvoje teorie a teorie pisálka "článku".
A jeje - agent googlista zase něco zgooglil
Mohu se otázat, kolik aut s S/S provozujete? Já to nemám vycucané z prstu, bohužel jednak já sám jezdím už třetím autem s S/S (a tudíž inteligentním nabíjením) a pochopitelně tento problém řešíme u celé firemní flotily. Takže zkušenosti s ním - bohužel- mám. A díky tomu, že máme v autě GPS, jsem schopen i doložit grafy, kde je jasně vidět, že běžně se napětí na baterii motá 12,1 - 12,4V, s tím, že jsou tam občasné špičky okolo 15-17V, zeména při jízdě z delších kopců - zpočátku jsem nevěřil, ,myslel jsem, že kecá GPS bonzák, ale přeměření přesným voltmetrem prokázalo minimální rozdíl oproti GPS. . Auto je poměrně nové, má něco přes rok, najeto 130tkm, pravidelně servisováno v autorizáku, stejně jako všechny předešlé, které fungovaly naprosto stejně.
Kolega takhle už přišel o baterii ve Sharanu, prostě spoléhal na to, že jezdí a auto si samo nabije, co potřebuje. Bohužel, byl zvyklý vyřazovat.
Ale má pravdu - to není o S/S, ale o inteligentním dobíjení kdy dobíjí jen občas a i po dlouhé jízdě to klidně nechá baterku na 50% (A pokud pak chvíli stojí tak jde ještě níž a baterka jde do háje protože sulfatace). U S/S je k tomu navíc výrazně dražší baterka.
Provozní stavy kolem 12,xxV = altík nedobíjí tj. celou zátěž elektroniky táhne baterka; špičky 17 V = dobíjí a zátěž táhne altík... Prostě sluníčkové ekokurvítko a je dobré ho odbastlit...
s/s systém přestává fungovat, pokud baterie klesne pod 75%, dobíjení dobíjí na 50%. Tady něco nehraje.
promon věřím že máš grafy ale nevíš co ukazují. Zjednodušeně- Dobíjení řídí ecu, která se samozřejmě snaží tzv. rekuperovat, ale je nastavena tak, že pokud klesne kapacita baterie pod 70% začne alternátor dobíjet v jakémkoliv jízdním režimu i třeba 17v. To je asi všechno k té vaší mylné teorii.
Jen ještě malá douška - dnes jsem náhodou narazil na celkem zajímavý článek na téma inteligence nabíjecích systémů současných aut- přesněji koncernovek, ale třeba s Pažouty mám totožnou zkušenost. doporučuji přečíst.
A jen malý praktický poznatek - přes víkend jsem dobíjel auta na zimu - Santa Fe 10 let staré, provozováno spíše o víkendech na delší štreky - nabíječka jen zkontrolovala, Fiesta 15 let stará provozována na poskakování po městě - dobito za 20 minut, P Partner 2 roky starý (můj služebák, dobíjím baterku každý víkend) dobíjel 4,5hodiny, - a protože auto jde na periodický servis, mám u baráku ještě druhý P Partner 1 rok starý, ale nejel cca 20 dní, poté, co jsem jej dovezl k baráku z firmy (cca 90km svižně po okreskách) jsem jej dobíjel celou neděli - tedy 11,5h a to celé touto nabíječkou
A jaké z toho plyne poučení - myslím, že je to vcelku nabíledni. Pokud máte auto postižené tímto eurokurvítkem, doporučuji dobít akumulátor aspoň 1x za měsíc - v souladu s autorem výše uvedeného článku. Já to činím častěji, protože auto profesně potřebuji a to ve spolehlivém stavu.
Když nic jiného - nabíjením automatickou procesorovou nabíječkou akumulátoru rozhodně nemůžete ublížit, nabíječka je za pár kaček - v Lidlu ji mívaji za pětibábu, ale zničený akumulátor je už pořádná řacha. Ale ani to není pro mě až tak palčivé - auto je služebák, servis nejde z mé kapsy. Ale pro mě je velký problém, když auto nedojede.
Test, při kterém se porovnává délka nabíjení klasické staré olověné bateri a nové baterie typu AGM či EFB je naprosto zbytečný. Je to jen další "teorie všeho".
V pohodě - nejsem ve sporu. Rozhodně nemíním nabourávat komukoliv jakékoliv teorie. Jakožto servisák jsem jednak asertivní a hlavně se zásadně nehádám s lidmi typu Brouk Pytlík. Takoví jsou pro mě totiž zásadním zdrojem výdělku protože zjištení, že jejich teoretické konstrukce se tak zcela neshodují s tím, co pak neodvratně nastane bývá pro ně velice drahé. Aspoň v mém oboru, je pravda, že baterka za desítku je řádově levnější.
Nicméně k věci - nešlo o žádný test - na to nemám čas. Šlo jen a pouze o to, že AGM se svorkovým napětím 12 V je nabitá na cca 25%, což mě činilo lehce nervózním a proto jsem ji dobil. Tot vše. Asi jsem staromilský, ale když se něco nazývá akumulátor, tak mám rád, když to taky akumuluje. Pokud je akumulátor prázdný, nebo takřka prázdný, je to už spíše těžítko. Těžítko nepotřebuji, auto mám zatížené až dost, ale jak jsem už psal, mám rád, když auto funguje, čemuž určitě prospěje funkční a nabitý akumulátor. A ano, už jsem zažil několik AGM odepsaných právě výše uvedeným inteligentním nabíjením po relativně krátkém fungování.
Tot vše. Proto doporučuji majitelům podobných kurvítek nabíjet. Všimněte si - DOPORUČUJI - ne nařizuji, nebo trvám na.tom. Proč? Každýho věc, i prodejci aku si chtějí přijít na své, že...
No vidíš a já mám ze své profese zkušenost, že každý brouk pytlík rozumí autům,politice a někteří i fotbalu. K věci. Dobíjej si třeba každý den, nikdo ti nezakazuje, jen agm baterie se v automobilu dobíjejí trošku jinak než olova. A právě tím si spousta lidí tyhle baterie ničí, a není to o nabíječce. Takže je to kontraproduktivní a pak se to svádí na "ekokurvítka." Bez kterých by se dnes nemohl vyrobit jediný spalovák. Jinak int. dobíjení funguje spolehlivě, měsíčně mi projdou pod rukama desítky vozů z běžného provozu na G.P., u kterých je povinnost dělat zátěžový test aku. Nevzpomínám si že by po dobu garance vozu byl problém s jedinou agm baterií na rozdíl od olova. Tot moje zkušenost.
Většina kodovani je v eeprom řídících jednotkách. Infotaiment si osahá hlavní jednotku a jak pozná, že je ve svém autě a ne v cizím, tak se sám odemkne a nebude žádat kody. Měli to tak 1. generace škodovek i druhé (Fabia 1,2 2000 - 2010).
Dle mě by to start.stopu nevadilo. Spíš, dá se otevřít klíčem? U madla dveří řidiče je pod krytkou vložka zámku?
Píšete, že máte nové auto. V tom případě už máte baterii, která se dobíjí "chytrou"nabíječkou. Např. velmi doporučovanou (také jsem si ji koupil) CTEK batttery Charger MXS 5.0. Nepoužívejte klasickou nabíječku, která je pro staré typy baterií. Před odstavením auta tedy stačí baterii nabít a nemusíte mít obavu, že bude něco špatně. Pokud si chcete něco na toto téma přečíst, tak zde.
Všem rádcům děkuji. Někteří ovšem radí postupy, platné na stará auta. Se všemi bateriemi ve starých autech jsem si poradil když potřebovaly nabít, což bylo až ke konci jejich životnosti, protože je alternátor při jízdě dobíjel. Nový "inteligentní" system dobíjení se chová zcela opačně. Jízdou se baterie vybíjí a nabíjí se pouze při brzdění motorem. Člověk ale nejezdí jenom s kopce že?
Plánoval jsem, že elektroniku zazálohuji připojením druhé baterie a tu orig. odnesu domů nabít. Dozvěděl jsem se, že jiná baterie (na př. při výměně) se musí v servisu načíst. Přečetl jsem několik článků a výsledek je, že pokud nemám možnost baterii pravidelně externě dobíjet, za rok max. za dva je po ní, pokud dřív v zimě nezmrzne. NA sídlišti v paneláku možnost dobíjení prostě není. Opravdu geniální vynález.
Holt musíš při odstavení hned nabít nabíječkou a až pak nechat stát.. Nabiješ někde u zásuvky a pak přejedeš odstavit.. Nejlíp ale sehnat kryté stání - neoreznou ti brzdy apod. Při dlouhodobém stání i postavit na špalky aby nestálo na pneu apod.
Dá se to řešit i solární nabíječkou, jen jí hodíš za okno.. Dobíjet klidvý odběr zvládne i malá za pár dolarů, spíš aby to nějaká trubka nepovažovala za dobré k ukradení (= vysklení okna), přes zapalovač musí být zapalovač připojený při vyplém klíčku (někdy to jde změnit, např. já mám podle pozice pojistky zásuvku zapalovače buď spínanou nebo trvale zapnutou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.