Nejste přihlášen/a.
Co kje prosím BA 96 B? Který je to druh benzínu? U stojanu vidím 95 a pak 98, ještě jsem neviděla nic mezi.
To bude tím, že nic "mezi" se nevyrábí. Takže BA 96 B nikde nenajdete. Za doby "olovnatých" benzínů se vyráběl 96oktanový Speciál, nahradil ho v současnosti 95oktanový Natural. Super měl a má 98 oktanů, starý olovnatý Normal měl 92 oktanů.
Názvosloví viz gumid.
Milane, to se mi nezdá. Kolik oktanů měl pak NORMAL?
Mno ono kdo si má vše přesně pamatovat? Jen tolik do pístu jsem tankoval benzín speciál mix 91.Když olovnatý skončil-tak jsem jej (než jsem ho prodal )krmil N95 a mám za to ,že když jsem koupil poláka (F125p -1300) že prodejce jej krmil právě speciálem , dával jsem mu (po přeseřízení) Super 95 (dle TP BA 94), Normal nevím 88?89?
Ale je docela možné,že jiné země měli mají benzínym jinak nebo s jiným OČ viz třeba "prémiové" paliva-98 nebo 100 oktanové!
Oktanové čísla se malinko změnily, na vojně jsme jezdili na BA 90 (90 oktanů) -normal , special byl 96, SUPER 98 .
Special byl vždy 91 a super 95 nebo 96! JNinak nwn kde ale u nás na benál jezdil jen UAZ 469 a 452 zdrav a "kvíčala-T-805 radiovůz-jinak vše nafta. U soousedů pak ještě -škoda 105 .
V České republice se vývoj z pohledu oktanového čísla dostal od 80oktanového a olovnatého Normalu (zrušen 1980) přes Speciál 91 (ukončení v roce 2010) a olovnatý Super 96 (zrušen 2000) až k současné struktuře pouze bezolovnatých benzinů v oktanových hladinách 95 (např. Natural) a benziny v oktanové hladině 98 a více (např. Super plus, ale i Verva 100).
zdroj:
Historie oktanového čísla už je 90 let stará. Poprvé se začalo udávat v roce 1927. Tehdy byl standardem benzin s číslem 60, případně 70. Více na: autorevue.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.