Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zadní kolo

Od: mulanko* odpovědí: 13 změna:
Zdravím. Při jízdě mi píská zadní kolo a když zastavím tak je kolo úplně horké. Asi bude něco z brzdama nebo s kotoučem. Setkal se s tím někdo? . Diky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumid

1x

Setkal jsem se se seklým plovoucím třmenem brzdy (čepy ve třmenu vyrezlé a brzda stále brzdila).

Setkal jsem se s vadným přidřeným ložiskem, které se vyhřálo a přenášelo teplo do celého disku.

mulanko*
21.10.19 14:52

Díky diky

 


1x
Většinou zatuhlá brzda zareznou desky a nevrací se
Nebo tuhý plovoucí šrouby
Schod kolo rozeber to vyčisti rozhejbej a udělej obě strany

 


0x

V každém případě se jedná o přidřené součásti zadní brzdy. Pokud je kotoučová, pak jedině rozebrat (obě strany), kotouče přerovnat na soustruhu (pokud to ještě vyhoví), uvolnit všechny třecí plochy a zkontrolovat brzdová lana. Po obnově funkčnosti by mělo být vše v pořádku.


doplněno 21.10.19 18:27:

@asd1: Děkuji za konstruktivní kritiku, která je ve výsledku k ničemu. Zřejmě ti chybí praktické zkušenosti s opravami zadních kotoučových brzd. Víc nemám co dodat.


doplněno 21.10.19 18:51:

@asd1: Prosím nevkládej mi do úst své nesmysly. K soustružníkovi mám jak VŠ technik hodně daleko a o tvých názorech si myslím i nadále své. I když ty názory nejsou úplně nejhorší

asd1

Nepiš blbosti.. V dnešní době kdy kotouč stojí pár stovek je stáčení nemysl.. Navíc u kotoučovky obvykle zatuhne mechanismus samostavu ručky a pístek se nevrací, často vyrezne hřídelka páky = oprava je problém, rozhýbání pomůže jen na chvilku. Nejlepší je nový třmen, než se s tim babrat s nejistým výsledkem...

Ad stáčení - kotouč je obvykle vyrezlý od kraje tak, že po stočení nevyhoví min. tlouštka. Obložení je od rzi taky vymleté, když ho necháš tak i na novém kotouči opět bude reznout kraj.. Tj. orezlý kotouč = nové kotouče i desky.

Mmch. zapomněl jsi na ložisko, takže žádné "v každém případě brzda"

Brzda - je třeba zkontrolovat lanovody ručka - vrací se? Páka na třmenu - vrací se? Pak píst třmenu pod prachovkou - jde snadno zatlačit? (pozor zasouvá se po spirále), kluzné plochy na třmenu + vodicí čepy - hladký chod bez vůlí?

asd1

Právě že zadní brzdy vídám a vidim že stáčet to reálně nejde. Jednoduše pokud stočíš rez v celé ploše tak jsi pod min. tlouštkou. A stáčet do menší hloubky znamená nechat rez po krajích. Ale tak v tramtárii se ubastlí všelicos...

Nejsi náhodou soustružník co si přivydělává stáčením kotoučů? (Resp. soustružník prase, který s úsměvem jde pod min. tlouštku jakože v pohodě).

Kritiku at hodnotí ostatní...

Mmch. pokud brzda hřeje, tak to neni orezlým kotoučem = stočení nepomůže.

007cz

+ brzdová hadička.

asd1

jj hadička taky. Pozná se tak, že při povolení odvzdušňováku se kolo odbrzdí.

007cz
21.10.19 18:43

gumid

asd1:

Je i brzda kotoučová, která ma uvnitř bubnovou brzdu na ručku (X-Trail,...)

Souhlasím s tím, že nemá cenu stáčet a je lepší koupit kvalitní nový díl.

007cz

A Citroen má ručku na předních kolech, a už ted má z toho tazatel hokej.

gumide pravda Hyundaje maji takhle resene zadni brzy.Z meho pohledu vyborne na udrzbu .Kotouc + buben v jednom

gumid

paboz: Taky mi to příjde velice dobré řešení. Bohužel malá auta mají ten systém s pístkem na závitu a pákou zezadu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]