Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velký odklon předního kola

Od: dominique odpovědí: 9 změna:
Ahojte. Čím by mohlo být že mám velký odklon kola? Napadá mě že by to mohlo být od doby kdy jsem měnil pružinu protože praskla. Neměl jsem možnost porovnat s druhou. Mohla by být delší a tím vychýlit kolo? A za další. Měnil jsem i ramena protože jsem myslel že je to špatnými silentbloky ale zlepšilo se to jen malinko. Štve me to hlavně proto že při zatáčení doleva to hučí jak blázen. Odklon na mém vozidle asi nejde měnit. Mám Fiat Stilo kombi.
Děkuji za rady. Dávám i obrázek

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Jakmile cokoliv tvoříš na přední nápravě - silenty ramena čepy tyčky řízení tak musíš zajet do servisu kde ti seřídí geometrii přední nápravy
dominique

Jasný sbíhavost jo. Ale co ten odklon? To neseřídí.
gumid

Nesprávná montáž nebo jiné díly. Přeměřte vše metrem (díly na L a P straně).

Uložení tlumiče, délka ramene,sbíhavost

Píšeš měnil sem ramena
Neni možný žes poplet levou a pravou stranu?
Pružina ti to takhle neodkloní

 


1x

Pružiny by se měly měnit obě. Při výměně jen té poškozené, hrozí Váš problém. Každá je jinak "vymačkaná".

 

asd1

1x

Péra se mění vždy v páru = obě strany, tím bych začal.. Zkus to vyheverovat do stejné výšky obě strany a podívat se jestli je odklon OK.. Pak záměna dílů nebo chybná montáž - jiné rameno apod.

 

smutnyklaun*

0x

Není možné,že by ta pružina praskla po velkém nárazu kola-kanál,obrubník,nebo někdo nacouval do kola třeba koulí od závěsu na parkovišti?Jestli ano,může být ohnutý tlumič.Jedině ten anebo hnutý podběh po nehodě dokáže takhle rozhodit odklon.Je potřeba změřit vzdálenost vrchní části tlumičů od sebe-klobouků někde na vrakáči nebo na zdravém autě.Pokud bude míra v pořádku,mrknul bych na tlumič.Pokud je OK může být ohnutá těhlice kola.Špatný odklon způsobí nejen hluk od pneu,ale rozhází celou geometrii,navíc na sněhu to bude velmi těžko ovladatelné.Pokud to bude tlumičem,po výměně nastav sbíhavost provizorně metrem na cca minus1cm.Stačí k tomu obyčejný dvoumetr a ochotný pomocník.Změříš vzdálenost u předních pneu zhruba v polovině výšky kola nad zemí,uděláš si křídou rysku na plášti,popojedeš o půl otáčky dopředu a znovu změříš tam,kde je ryska od křídy.Rozdíl v měření je sbíhavost-rozbíhavost.Přední pohon se dělá do mínusu,při záběru kol se srovná na nulu.

gumid

Pokud bude v háji tlumič, musí měnit oba, jinak se bude auto chovat blbě v zatáčkách a při brždění bude mít tendenci uskakovat do strany.

asd1

Sbíhavost mínus 1 cm? To snad ne... A takhle jí měřit je hodně nepřesné, to je tak na dojetí do nejbližšího servisu na geo... Mmch. jak chceš měřit v polovině výšky, když to je skrz kastli?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]