Nejste přihlášen/a.
Jak mám poznat,jestli už mi nevaří motor? Mám pocit,že se přehřívá,nemám v autě osazen teploměr na přístrojové desce.
No a ta může být spálená,tak musím hledat která to je?Stalo se mi totiž již před asi 4 mi lety ,že mi a autodílně dělali rozvody a já vyjel Jihlava-Pelhřimov a začal jsem vařit tak že se rotekl plast na klínovém řemeni,málem jsem vyhořel a nic nesvítilo! Potom mi to opravili vyměnili i termostat a já už to nesleduji ,jezdím jenom ve městě.Občas se ale stane,že motor jerozpálený až to smrdí do auta.
Žádná kontrolka ale nesvítí.Preventivně spouštím topení.Může být také špatně čidlo snímající teplotu?Je to blbý ,že tenhle typ nemá teploměr.Já mám ještš TK na rok ,tak už to dojezdím.Jenom se bojím jet meziměsto,abych to neuvařil.
A proto se před startem rozsvěcují všechny kontrolky, aby řidič viděl, že některá neukazuje, určitě by sis všimnul prázdného místečka i za tu krátkou chvilku.
Při zapnutí klíčku se rozsvítí všechny kontrolky = zkontroluj jestli svítí i ta pro přehřátí motoru.
Mmch. rozteklý kryt rozvodů = nejspíš nevařil motor ale dřelo něco na řemeni až se tavil kryt = asi mizerná práce mechanika (vyjímečně... ) A vysoká spotřeba co furt řešíš klidně může být blbě nastaveným rozvodem (přestože na tomhle motoru je nastavení naprosto primitivní záležitost...)
Ověř jestli jde sahara (větrák pro chladič)
U Punta-předpokládám,že benzínového-není vůbec problém absence teploměru.Je to naprosto spolehlivý motor,u kterého přehřívání nehrozí ani v parném létě či v kolonách,pokud je vše v pořádku-tedy funkční ventilátor chlazení,dobrý termostat,funkční a průchozí chladič a motor v dobrém stavu.To ale nebude tvůj případ,tam bych se podíval minimálně na těsnění pod hlavou,možná i na ucpaný chladič.A kontrolku přehřátí vyzkoušíš i sám-vedle čtvrtého válce je na bloku snímač teploty,z něj sundej konektor,přilož ho na motor a při zapnutém klíčku se musí rozsvítit červená kontrolka v palivoměru.Ale nejlépe bude,když si najdeš nějaký malý,nejlépe rodinný servis,kde se na to podívá někdo,kdo autům rozumí.K těm umělcům,co ti měnili rozvody,už nejezdi.
Tak nějak.. Mmch. když čtu jak s tim jezdí, tak to je důkaz že tenhle motor je skoro nezničitelný Ještě může být na vodní pumpě protočená vrtule (hřídel se točí, ale vrtule ne)
V každém případě kontrolka přehřátí tam je, svítí vždy po zapnutí klíčku, pak zhasne.. Ověřit funkci čidla, větráku sahary, termostatu.. Až pak bych řešil něco víc.. Možná nastavení rozvodu a kontrolu deklu jestli o něco nedře řemen/ kladky..
A už si konečně kup Punto 2FL v dobrém stavu at máš 5 let klid.. Za 40 seženeš novější ve výborném stavu skoro kdykoliv... Tohle jsi měl dávno poslat z domu, rozhodně už místo vyvařování kastle za 20k...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.