Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě auta do 350k

Od: kedlubnacom odpovědí: 86 změna:
Ahojte, celé roky jezdím rezavým Renaultem a nyní jsem v situaci kdy potřebuju novou káru. Našetřeno mám 350 tis a původně jsem si chtěla koupit novou daciu logan, ale dnes mi bylo řečeno v práci, že je to plečka co za chvílu shnije. No tak zas nevím... 5 dní v týdnu dojíždim do práce 65km, potřebuji něco spolehlivé. Asi benzín? Asi jo. Diesel je prej nákladný na opravy. Pročetla jsem cely net, fóra, ale jsem z toho jelen. Když ne dacia tak Volkswagen Golf, Toyota Yaris nebo nějaká fabka? Prosím poraďte. Aspoň aby to mělo 70kw minimálně a co nejnižší spotřebu :D to je úplně nejdůležitější požadavek. Díky za radu, hezký zbytek večera.
doplněno 26.09.19 21:03: A prej je ještě dobrý Kia ceed, tak asi taky dobrej tip.

 

 

86 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6

3x

GOLF VII 1,4TSI ...nic lepšího nenajdete...kolegové v práci vám poradili dobře...Dacie je plečka...samozřejmě teď se tu najde nějakej odborník co to tu zas bude obhajovat kolik s tím má nalitaný a jak dlouho to má v pohodě...

 


2x
Krtku to by ses divil, kolik živnostníků má dacie na práci. Každý ti řekne, že tohle auto je nesmrtelné a každý ho bere kvůli nízkým nákladům. No jasně, nejlepší je golf i když má stoceny tachometr a je viditelně jetý, pořád bude nejlepší Ach jo.
Pro tazatelku - za cca 300tis se dá koupit první generace Nissan leaf, pokud tedy chcete jezdit velice levně a mít i téměř nulové náklady na servis. Sto km vás vyjde orientačně na nějakých 30-40korun.

Potvrzuji - v okolí znám 2 lidi, co měli Dacii před 10ti lety a po nějakém tom odjetí příslušných km si koupili opět a zase novou Dacii. Také obec si koupila pro rozvoz obědů ze školní jídelny Dacii.

Naopak, soused s živností na čištění vozů má každý týden něco na způsob mercedes, ford, opel ... a nadává jak špaček. Vozí mu to někdo čistit před prodejem a stav těch aut je děsný. Plasty, sedačky, koberce - všechno už za pár desítek tis.km v hrozném stavu - nedá se pořádně vyčistit, nedá se opravit, drolí se volant, sedačky, plasty vybledlé a vržou atd.

Dacia jako jedna z mála kašle na vychvalovaný start-stop systém..., takže i kolega z práce, který hledá nový vůz, čeká už jen na akci výprodeje Dacia.

To auto má dobrý motor i kvalitní interiér. Při lepších výbavách vlastně vše, co mají ty vychvalované VW - jen je to za polovinu ceny.

Pro rádce jmlc: asi tak...jen bohužel teď už start stop mají všechny Dacie.

 


1x

Pokud vezmete skladovku, můžete mít třeba Peugeot 308.

 

xenofob

1x

na golfa 1.4 TSi tato částka nestačí

na fórech se často píší nesmysly, každý vychvaluje auto, kterým zrovna jezdí, nebo auto, které nikdy neřídil ale někde o tom něco četl... ale kdyby se měl opět rozhodovat tak si koupí něco úplně jiného, navíc dnes jsou úplně všude PLACENÉ články a PLACENÉ názory a recenze...koncerny si prostě platí lidi co v médiích nebo na sociálníchj sítích různými formami propagují jejich výrobky...nebo se auta evidenčně přesouvají mezi členskými státy, prostě se nové auto zaregistruje na dealera v Praze, pak se přeregistruje na dealera ve Francii, přitom celou dobu stálo va francii na parkovišti...vykazuje se to jako prodeje v ČR a jako prodeje v Francii, přitom jde jen o registrační úkon a auto pořád nemá majitele ...přitom tady to auto nikdo nekoupil...pak se z toho dělají tabulky která se cpou do všech automotomagazinů a sílem oblbovat lidi

pokud KIA, tak klidně i Hyundai, například I30 hatchbck 1.4 by se za to dal pořídit a dostanete dlouhou záruku, kterou na předražené koncernové výrobky nikdy nikde nezískáte

jezdím v Passatech ale moje další auto bude Hyundai Fastback N

krtek*

že 350 nestačí na 1,4tsi golfa? ale prosím tě...nechtěj, abych vlezl na bazary a vysypal tady min. 10 inzerátů...

No nevím. Raději koupím nový Citroën C3 nebo Hyundai IX 20, pro ženskou navíc hezké auto než jeteho golfa z bazaru. A tyhle auta začínají na částce cca 270 tisíc. Taky zmiňovaný Peugeot 308

A P2008 už je od 298tis Kč--a za 350tis už ve velmi slušné výbavě.

Tu mánii s ojetinami opravdu nechápu.

 

mak*

1x

Co člověk, to názor. Já bych doporučoval nějaké auto nižší střední třídy spíše s nižší výbavou (co tam není se neporouchá) a rozhodně benzín. Takže klidně tu Fabii, VW Polo, Renault Clio, Mazda 2, Fiat, Peugeot... v podstatě co se Vám líbí.

 

 

smutnyklaun*

1x

Vůbec bych se nebál nové Dacie,když nic jiného,je to funglovka se zárukou.Logan nebo Sandero-v pohodě.Budeš jezdit 5 let bez starostí.A když už ojetinu,tak japonskou.Toyota Yaris,nebo větší a bezpečnější Corolla,Honda Jazz,vše s benzinovým motorem.Vždy je to ale ojetina i když spolehlivá.A na hloupé řeči kolegů se vykašli.Oni se také nechlubí,kolik peněz za rok do svých Golfů,Fabií či Passatů nasypou.

 


1x

Korejce nebo japonce, jinak já bych se za sebe dnes vyhnul koncernu VW.

 

wil

0x

Nové auto není až tak nej nápad brát. Jen co koupíte a vyjedete, rázem jste tak 30 % dole s cenou. Lehce ojeté se vyplatí víc. Občas se dá pěkné autíčko najít i v exekučních dražbách a to za velmi zajímavé ceny. Neštěstí pro jednoho, štestí pro druhého, že ano.

 


0x
Ještě bych popřemýšlel nad nějakým vyšším autem.
Třeba Ford C-MAX.
krtek*

a do servisu si může napsat trvalé bydliště...fordy vždy trpí na elektroniku...už to aj samotní manažeři přiznali

Nějaká osobní zkušenost? Či klasický hospodský plk?
Krtku mám c max 2008 1.6tdci s filtrem. Auto jezdí denně po městě. Jediné co jsem měnil, byla skoro 11ti letá baterie.
krtek*

na firmě jsme se už jednoho "Pokusu" zbavili, druhého Cmaxu se drží jednatel jak klíště prdele...třetího C-maxe má jeho manželka...pro jistotu už to nejezdí ani k nám do servisu bo chlapi to nechou ani spravovat...dalšího forda se zbavit zet mojeho kámoša...

asd1

Zato škodofka s elektronikou problém nemá vůbec. Nikdy u ní nepotkáš studeňák na tištáku, nehnijou kabelový svazky, nelámou se dráty ve dveřích ani neuhnívaj kostry. Prostě pohoda. Ford potká všechno tohle 3x do roka.

V okolí s Fordama problém s elektronikou moc neni, tak to asi máme štestí na těch 10 kousků z milionu co se nesypou. Nebo to jsou jen kecy škodovkářů aby měli co pomlouvat u piva...

Tazatel - klidně Focus s litrovým ekobuřtem 92 kW. Jede slušně a z moderních motorů to je ten z lepších, spotřeba v poho..

krtek*

asd1: ale škodovku ti opraví kdejakej Lojza v hospodě a náhradní díly seženeš aj v masně za hubičku...u fordu musí svolat celostátní meeting, aby našly problém

asd1

Tak to je další mýtus...

break
Krtku, meles kraviny...navíc na Fordy jsou levný díly a pokud má někdo problém s opravou, tak je lempl, co skončil zkušenostmi u feldy...

 


0x
Je to jako se vším každá liška chválí svůj ocas, na ojetinu je to dost blbá cena, jsou to už lepší vozy a ale zase můžou být v hroznem stavu a nasypete do toho pak mraky peněz. Za mě buď levnou starší ojetinu udělat poctivý servis, zbytek peněz si užít a nebo se podivat po novém voze nebo třeba i nějaké skladovce, ale koukal bych zase tak 300 max at vám zbydou peníze, koupi auta to nekončí.

 

gazda*

0x

Dobrý poměr výkon, spotřeba, cena..za ty prachy.. Škoda Rapid.. teď se doprodává. Za ty peníze bude i silnější motor s 81kw a slušnou výbavou.

 


0x
Dacie nereznou a se svou velejednoduchou technikou přežijou kde co.
Tazatelce dopuručuji diesel. Správný nafták ji přinese skvělý svezení, nízkou spotřebu a řešit cenu oprav, pche...co na něm chcete opravovat.
Rádcové necht mě utlučou, tazatelka at mi v případě dotazů napíše SZ.
Elektromobil at tazatelce doporučí pouze majitel elektromobilu co ho má těch pěl let.
Záruku máte sice třeba 5 let ale potom je to už na Vás milí rádcové.
Myslet si, že Vám někdo bude dokola kupovat baterky je mylné.
A e-Citigo za 430 tKč je úplně mimo.
Když si koupím nový Citigo třeba za 230 tKč, tak než při průměru 5 litrů na sto vyjezdím ten rozdíl, to je dost přes 100 tkm.
Lidi myslete přeci.
To radši navrhujte CNG když už...
Musíš porovnávat porovnatelné. Když si dáš do citiga za 230 tis stejnou výbavu jako má elektrické v základu, rázem jsi o sto tisíc výše. Nepočítám to, že elektrické má vyšší výkon a je to automat, v tom případě by i to spalovací citigo stálo už stejně. Když odpocitas servisní náklady na spalovací motor a palivo, rázem je návratnost úplně někde jinde. Navíc máš záruku 8 let na baterii, to ti na spalovací motor nikdo nedá. Když ho budeš chtít za pět let prodat, dostaneš za něj podstatně více, jelikož baterie bude stále v záruce. Aha...?!
mot
a opravdu prechazi zaruka i na noveho majitele? podle zakona ne...
007cz
Je záruka přenosná na následujícího majitele?Ano, zcela bez problémů. Jediná podmínka je, že budou dodrženy pravidelné servisní prohlídky předepsané výrobcem...CTRL+C...jen upřesnění elektroauto nemá automat ani převodovku ani spojku.
Záruka samozřejmě pokračuje dál. A ten automat elektromobil nemá, je to jen pevný redukční převod. Já jsem jen chtěl nastínit, kolik by stálo citigo s automatem, navíc náročným na servis. Tady je ta obrovská výhoda v těch servisních nákladech. Jinak Tesla má servis nepovinný úplně, takže je vidět, že tyhle auta servis opravdu nepotřebují, většina servisních zásahů Tesla řeší automaticky po internetu. Klasické automobilky se nechtějí zbavit příjmů ze servisu, takže i s elekttomobilem se musí jezdit na servis, i když je podstatně levnější.
007cz

Unás stojí servisní garanční prohlídka elektrovozu 500kč to jen k těm nákladum

asd1

Nepotřebují servis? Ono to nemá brzdy? Kola/ pneu taky nic? Čepy a silentbloky v nápravách tam nejsou? Co řízení s posilovačem, taky tam neni? Kastle byz údržby reznout neude? Aha, on tam jen neni spalovací motor a spojka, tim se ušetří 10k za 200kkm. Zbytek servisu tam je pořád. A přibyde baterka. U rekmací se dá čekat stejný přístup jako k reklamacím např. rozvodů řetězem u TSI - automobilka tě vyfakuje a když se umíš bránit tak ti dá třetinu nákladů.. Pokles kapacity se hodí na nesprávnou údržbu (jsi to nechal dlouho vybité a tim jsi baterku odrovnal = nazdar)

Ojetina si drží cenu? Starší baterka = za draho neprodejné, kdo má prachy vezme nové.

007cz

Kolik reklamací jsi na akumulátor u elektromobilu řešil? Kolik reklamací jsi u garance řešil? Odpovím si sám, nic jen hloupé keci. Ideální rada , kupte si focuse nebo 9 pand a můžete jezdit nadosmrti v žebřináku.

asd1

Pár reklamací bylo, např. skočený rozvod na Focus MK1 před FL a cukali se co to šlo, přitom v záruce to bylo. Slyšeli až na návrh žaloby. Baterka bude podobná, obzvlášt jestli jich bude hodně.. Focuse mám a pochybuju že elektromobil bude výhodnější.. Zatim 6 let a komplet náklady 320k. Ukaž mi podobně velký elektromobil s podobnými náklady. A nemusim se bát jet dál než 200km bez vozíku s centrálou :D

007cz

Tak u nás jezdí s ,,tramvají,, hlavně taxikáři, náklady kromě pneu téměř ,,0,,. Vše v záruce, měnila se i baterie, cena ,,jeden podpis. Co píšeš o skočeném rozvodu v garanci je nesmysl, servisu je to úplně jedno či je to garance nebo za hotové, raději dělá garanci, tam je to bez problému s platbou. Velký elektromobil? Jako ,,tam fordem zpátky vlakem,, téměř každý, a 200km i bez centrály. Baterka bude podobná? máš zkušenost? nebo ,,Jura říkal,,

 


0x
Skvělé svezení, nízkou spotřebu, prakticky žádný servis a osmi letou záruku jí ani ten diesel nedá. Navrhoval jsem ten Nissan Leaf první generace, ale dnes už se dá objednat škoda e-citigo za 429tisic. Výbava v základu je bezkonkurenční a rozdíl v ceně do 350tis se jí vrátí při jejím nájezdu velice brzy. Škodovka ve spolupráci s cezem pro prvních 500 objednávek nabízí roční dobíjení zdarma. Jinak noční dobíjení i tak vychází na cca 30-35kč na sto km, což je v přepočtu jeden litr paliva, ale dle stylu jízdy bych řekl, že ještě méně. Na ticho a automat si každý zvykne velice brzy.
kimbert*

Jistě,skvělé svezení je v novém autě vždy,ale bylo by dobré říci to pověstné ,,B,Dle reklamy ujede až 260km !,takže v reálu kolem 200 a za pět let ta baterka utáhne to vozítko někam přes stovku takže na nabíječce skoro nonstop,ale ano za ty prachy neberte to.

Jojo, to jsou ty hloupé řeči od lidí, kteří o tom nic není, pouze něco slyšeli a tyhle nesmysly šíří dál. Už jste viděl někoho, kdo vám dá záruku na baterie osm let, které vydrží jen pět let? V podstatě můžete být vlastně rád, protože každých pět let dostanete nové a zdarma v rámci záruky! Doporučuji si o tom nejdříve něco přečíst anebo získat informace, praktické od lidí, kteří mají elektromobil.
Která automobilka Vám dá zdarma každých 5 let baterii?
To jsem odpovídal kimbertovi, který tvrdí, že baterie vydrží pět let. Kdyby tomu tak bylo, přece by nebyly záruky osm let.
kimbert*

Stir-Já jsem tvrdil,že baterka vydrží pět let?Ono by bylo dobré občas si to přečíst pořádně,psal jsem že kapacita bude sotva na polovině,ne že je K.O a co to má společného se zárukou?Nikdo nedá záruku na ujeté kilometry na baterku po roce, třech nebo osmi letech .

007cz

Záruční krytí na lithium-ionový polymerový akumulátor (”akumulátor EV") se poskytuje po dobu 84 měsíců nebo 150 000 kilometrů od data prvního uvedení do provozu, podle toho, co nastane dříve, a to na ztrátu kapacity pod úroveň 70 % původní kapacity akumulátoru. Tato záruka se vztahuje na opravy potřebné k vrácení kapacity akumulátoru na 70 % původní kapacity akumulátoru. Bude-li to možné, budou sou-části akumulátoru EV opraveny nebo vyměněny a původní akumulátor EV bude vrácen do vozidla. Bude-li to nutné, bude akumulátor EV nahrazen buďto za nový, nebo za repasova-ný lithium-ionový polymerový akumulátor. Případná oprava nebo výměna provedená v rámci tohoto záručního krytí na kapacitu lithium-ionového polymerového akumulátoru ne-musí vrátit váš lithium-ionový akumulátor do stavu ”jako nový" s původní, 100% kapacitou,,,,,,,Na první 3 roky se nevztahuje omezení záruky ujetými kilometry.

Kimberte, tys tvrdil, že elektromobil, který ujede 260km na celou kapacitu dá po pěti letech sotva 100km. To by musela původní kapacita klesnout na cca 40%. Ovšem záruka je buďto 8 let nebo 160000km na baterii. Záruka je uznatelna, pokud kapacita poklesne pod 75%. Tyhle baterie vydrží i 20let a poté můžou sloužit jako úložiště energie k solárním panelum, takže jdou dále ještě dobře zpeněžit a sloužit dál, jen mají nižší kapacitu. I po šesti letech a téměř 100tisici
km je u elektromobilů běžná kapacita nad 90%
V podstatě platí, že první rok může být pokles kapacity i o pět procent, ale další roky, už je ten průběh téměř neměřitelný. Skutečně doporucuju si o tom něco přečíst, zhlédnout videa na YouTube, kde jsou přímé zkušenosti uživatelů. Nemá smysl plácat nesmysly.

 

mot

0x
leaf je opravdu skvela rada, cca 5 let stary baterky budou jiste ve vyborne kondici. aby uz pani zacala setrit na novy auto, az baterky za par let dozraji k nepouzitelnosti.
Baterky jsou to poslední, čeho bych se bál. Seděl jsem v tom na srazu ve ValMezu a pán mi ukazoval kapacitu baterií. Stále jsou v záruce. Spíš bych měl námitky ke vzhledu auta. Tazatelka jako hlavní podmínku uvedla nízké provozní náklady, tak jsem jí nastínil i jinou možnost dojíždění do práce za cca 400 korun měsíčně při těch 65km denně. Vyjde to levněji než vlakem či autobusem. Taky to auto nepotřebuje žádný servis, žádné výměny oleje, filtrů atd. Pak už zbývá jenom kolo na vlastní pohon, ale zase i čas jsou peníze.
asd1

Si spočítej celkové náklady jestli elektromobil vyjde levněji.. Tipnul bych, že i když vezme káru s třílitrovým benzínem tak to dráž nevyjde.. Mmch. dotaz je na auto do 350k, takže Citigo za půl mega je úplně mimo.. I přes sebelepší výbavu to je furt pitomý Citigo dobrý tak do města.. Vezmu Pandu za 40k a mám celkové náklady řádově menší - než se s údržbou a palivem dostanu ke 400k tak mám najeto milion km... Mmch. chci vidět 5 let starou baterku v -15, to bude "lehce menší dojezd" Aneb rozmar milionáře dobrý do města pro někoho s vlastní garáží kde to může dobíjet... + sebemenší tukanec znamená baterku vyměnit aneb totálka.

Já myslím, že kdyby tazatelka chtěla auto za 40 tisíc, půjde do prvního bazaru a nebude se ptát tady. Jestli myslíš, že ta panda za 40k nebude rezavá a dá další milion km, tak je to taky skvělá volba. U auta do 350 tis jsem jí radil nový Citroën C3, který se ženám určitě líbí, taky Peugeot nebo Hyundai IX 20. Tyhle auta se pohybují od cca 270tis, výbava už je na ní. Spotřeba cca 6,5litru benzínu. Chtěla nízkou spotřebu a nízké servisní náklady, proto jsem zmínil alternativní možnost a je už na ní, jak se rozmyslí. Při nájezdu 65km denně, pokud jsem to správně pochopil má rozdíl za dva roky zpět. Myslím rozdíl mezi 350 a 429tisici Kč, kdyby mě zase někdo bral za slovo. Když bude chtít auto po pěti letech prodat s najetymi 100tis km, kolik bude stát takové spalovací auto? Elektromobil prodá podstatně dráž, protože záruka je 8let nebo 160tis km, drží si lépe cenu, prodá ho ještě v záruce. Tak si to propočítej a pak napiš.
asd1

Ty jí předhazuješ Citigo za půl mega, tak akorát oponuju že blbá Panda za 40k jí udělá naprosto stejnou službu. Naopak milion elektroniky v tom Citigu je jen možnost drahých oprav, zato primitivní jednoduchý auto opravíš snadno a levně.

60 km denně x 365 = 22k ročně, reálná životnost Pandy s 1,2 je běžně 300kkm/ 15 let, za palivo dá 500k, za auto + údržbu 150k tj. 650k náklady za 15 let. Citigo tohle dá v ideálním případě na dvě baterky, tj. 800k + elektrika + pojistky, pneu, brzdy a další servis a jsi na milionu, a to ještě v případě že ti nechcípne motor (jakože to se dá čekat - ložiska, vinutí atakdále) nebo jiná dražší součástka... A to se vyplatí.

Ještě jsi zapomněl na nabíjecí kabel, ten se může taky pokazit. Je to náklad navíc, který u spalováku není

 


0x

youtu.be/...
Od cca 50 minuty

 

mot

0x
prestante motat hlavu pani elektroautem. To je pro fandy, ne pro bezneho cloveka. prd vite, jestli si ho muze v praci nabit(asi ne) nebo nebydli v panelaku, kde si ho taky nenabije.
az po tech 7 letech odejde baterka, tak ho muze dat sesrotovat. coz se u normalniho auta nestane, ikdyz se zadre motor.
007cz

Máš pravdu, jen ten nový motor může být dražší jak baterie, elektro auto ještě není pro každého.

mot
do stareho auta nikdo novy motor kupovat nebude, to ani neni potreba. ale baterie nove potrebujete.
007cz

nepotřebujete, už se ,,repasují,, a tuším že konkrétně u japonců za velice zajímavou cenu, ale to už spekuluji.

Po sedmi letech baterka neodejde, respektive záruka je osm let na pokles kapacity pod 75%.Jak bude nabíjet v paneláku? Jak dnes tankuje v paneláku benzín? Dojede si tam, kde si nabije, třeba u lidlu než si nakoupí a ještě zadarmo nabije. I tobě doporučuju číst...
mot
jak vite ze neodejde? jako ze se nerozbije bezny motor?
benzin natankujete za 5 minut u benzinky, ktera je na kazdem rohu. a s benznym autem najedete stovky km na jedmo tankovani.
Dobre, prijede k lidlu, tam budou vsechny stojany obsazeny. co ted. pujde nakoupit, ikdyz treba nepotrebuje. prijde zapatky a stojan stale obsazen. co ted? nebo bude volny, tak tam zase bude 20 minut stat... a takhle treba kazdy druhy den, kdyz vezmu toho leafa s dojezdem 150km... opravdu prakticke... a vikendovy vylet si bude pani taky planovat podle dobijecich stanic?
asd1

Na víkendový výlet bude mít (a živit) druhý "normální" auto nebo potáhne vozík s centrálou. Mmch. jak zmizí normální auta, tak se dá čekat že spotřební daň se jednoduše přesune na elektřinu.

 


0x
Příklad z praxe pomůže nejlépe:
Volkswagen e-Golf s kapacitou baterie li-on 24,2 kWh (reálný dojezd 150 km) a ceny náhradních dílů:
- baterie (vážící 312 kg) 479 000 Kč
- moduly baterie (je jich 27) - 11 000 až 19 000 Kč
- elektromotor 130 000 Kč
- výkonová řídící elektronika 90 000 Kč
doplněno 28.09.19 23:59: Je to příklad aby všichni rádcové měli možnost vidět i druhou stránku věci. Elektromobil jezdí levněji než spalováky ale když to něco důležitého bude chtít, levné to už není.
007cz

Jistě je to příklad z tvé praxe, kterou s komponent jsi už měnil? Poděl se o zkušenost, budeme rádi za každou cennou radu z praxe, jelikož blábolů je plný internet.

Aspoň vidíš, že golf se nevyplatí ani v elektrickém provedení. Baterie 40kwh u nissan stojí 150tis, repasovana polovinu. 24kwh 120tis, repas 60tis. A ještě ti vykoupí starou. Loňské ceny. Za pět let budou úplně někde jinde, počítá se s jinými, lepšími, levnějšími, lehčími solid state akumulátory s vyšší kapacitou.
007cz

Nedávno jsem měnil 2,2 crdi v ceně cca 500 000 /vykoukla mu ojnice/ dvouspojka přijde na cca 250 000 kč. Jen aby rádcové věděli, že spalovák jezdí dráž než tramvaj ale když se něco stane levné to už není. Nemluvě o dalším zpřísnění emisních limitů, tak od příštího roku každá automobilka nedokáže vyrobit spalovák, který tohle splní. Takže el. je povinnost.

asd1
Tak to je trošku extrém. na svoje auto seženu funkční komplet motor za desítku, takže dávat 200k nehrozí. Zato baterka bude darda skoro vždycky a je jasný že automobilka se bude hodně cukat aby uznávala reklamace, stejně jako u ostatních výrobních vad (TSI a řetěz) - nechaj to vyšumět a celé se zaplatí jen někomu kdo se umí dobře bránit.. Mmch. krásná ukázka jak se rejžuje na dílech, výrobní cena motoru 200k neni ani náhodou...
Asd měl bys už přestat psát nesmysly. Nissany první generace z roku 2011 stále jezdí s původní baterií. V podstatě platí, že baterie morálně přežije zbytek auta. Dnešní baterie vydrží 20let s přehledem. Malý e-UP z roku 2013 a 100tis km má degradaci baterie necelych 10%. To ničemu nevadí, jen se zkrátí o desetinu dojezd auta. Výkonově to auto bude pořád stejné, narozdil od spalováku. Elektromotory jsou ze své podstaty neznicitelne. Tudíž se mu nesnižuje výkon, komprese, nežere olej jako spalovaky. Baterii po 20 letech dále v užiješ jako úložiště k solárním panelum, nižší kapacita nemá na nic vliv. Taková baterie může sloužit celé jedné generaci, kdežto lidi obyčejný spalovak mění několikrát za život. Tak co je v konečném důsledku ekologičtější? A hlavně levnější? Při nákupu elektromobilu platí, že to co dáš navíc při koupi, dostaneš zpět při následném prodeji, pokud ho budeš chtít třeba po pěti letech prodat. Rozdíl je nízké provozní náklady a prakticky žádné servisní náklady. Vím, že ty budeš dál papouškovat ty svoje domněnky, protože argumenty jsou někde jinde.
asd1

Minimální servisní náklady asi těžko, když tam kromě motoru všechno ostatní je jako u normálního auta.. Ušetříš jen za oleje, rozvody a spojku, ostatní spotřebák tam je pořád.

Nikdy jsi na elektromotoru neviděl spálený vinutí nebo vadný ložisko? Hermeticky uzavřený neni a sůl udělá svoje, viz pitomý alternátor na autě..

Atd. atd. prostě ekofanatik vidí jen výhody, ale nevýhody přehlíží. A zatim těch nevýhod je víc než dost, prostě pořád neexistuje baterka lepší než uhlovodíky...

Mmch. když je elektomobil jednodušší a baterky už levné, tak proč stojí jednou tolik co složité normální auto?

007cz

ASD ne 200 000 ale daný, nový motor stojí 500 000kč, příště se zkusím cukat a v rámci garance nabidnu pánovi nějakou hajtru z vrakáče za 10. Jen doufám že nebude nespokojen.

asd1

Chápal jsem to jako auto v hodnotě 500k a motor s dvouspojkou 200k..

500k za výměnu motoru bych byl hodně nespokojen Jestli ale v rámci garance, tak automaticky beru že to bylo "vše nové značkové na účet podniku"

Bavíme se tu o normálním autě na dojíždění 60km do běžné práce? A řešíme náklady spalovák x elektrika? Pidiauto za půl mega asi neni to pravý, ledaže by dělala manažerku a plat měla nadprůměr. Ovšem to by koukala spíš po Superbech než po pidiautech

Jestli má 350k, tak toho má na výběr spoustu.. Bych vzal slušný auto za 100k, 50k nacpal do velkého servisu a 5 let bych jezdil, ušetřených 200k bych využil jinde...

007cz

Za 350 000 kč jsem doporučil ,,korejce,, 7 roku záruka. Ten můj přispěvek byla jen reakce na rádce, který nás chtěl ohromit cenou dílů tramvaje. U dnešních aut je to prašt jako uhod. S elektoautama se setkávám často a ,,není to špatné,, uvidíme co ukáže čas. A ten pán s tím motorem, samozřejmě "vše nové značkové na účet podniku" jen podepsal reklamační protokol a odjel s novým motorem...jinak to ani nejde.

Tys už někdy viděl spálené vinutí v motoru u elektromobilu? Kde prosím tě. A ložiska menis u spalováku jak často? No že jich tam je všude možně v motoru a převodovce, na to je nutná generálka snad, že jo. Ty už nevíš kudy kam a jen mateš lidi. Žádný spotrebak u elektromobilů není, snad jen kabinovy filtr, ale ten máš taky. Kolik tě stojí jednou ročně výměna olejů a filtrů? Kolik platíš pojistné? U elektromobilů se platí to nejnižší. Nezrezavi výfuk, nemusíš na emise. A brzdy? U elektromobilu brzdy nepouzivas když máš hlavu a používáš tu šedou hmotu mezi ušima. Auto ovládáš jedním pedálem. Tobě se vrací do nádrže benzín, když brzdíš? No vidíš. Ty jen kolem sebe kopes ale ještě sis nespocital ani svoje náklady provozní a servisní a pojištění a žádné emisní kontroly. Furt jen blekotas o něčem co se kazí, ale žádný argument.
asd1

Blbě čteš, viz 28.9.2019 23:20 Focus kombík, za 6 let komplet náklady 320k. Je to včetně pořízení, oprav, pojistky (včetně komplet havarijky spoluúčast 5k), spotřebáku typu brzdy, pneu atd. i paliva. Výměna oleje a všech filtrů (olej, vzduch, kabina uhlíková vše Mann) mě stojí 1100,- a hodinu času. Jestli chceš podrobný rozpis včetně faktur tak se stav.

Pokud bych nekoupil tak výhodně a servis by dělal servis, tak to bude ca 600k. Pokud bych kupoval funglovku tak 700k.

Klasický brzdy na el.mobilu jsou a fungovat musí. Nepoužívané oreznou pane ekolog a z TK tě s nima vyhodí = za 4 roky a pak každé 2 roky budeš kupovat nové kotouče (+ obložení). Stejně tak i na el. je spotřebák typu čepy, péra, tlumiče, pneu atd. Ale podle tebe se nic z toho neopotřebovává a jezdí to bez oprav. Tak určitě Ložiska jsou a občas se mění. Na altíku to vydře stator/ rotor a kupuje se novej. Spálený vinutí na elektromotoru občas vidim, nedělám si iluuze že elektromobil bude vyjímka. Zahoření baterky je taky občas vidět a to elekromobilů až tolik neni. Až budou starší a bude jich hodně to budou mít hasiči radost

Nehledě na to, že jakmile bude víc elektromobilů, tak se nutně zdraží i pojistné a výpadek spotřební daně se vyřeší zdaněním něčeho jiného = zdražení provozu.

Ekofanatik zruší normální auta a skončí to ježděním na kole a povozem... A 95% znečištění beztak zůstane (a je otázka jestli elektroauto neni celkově větší zdroj znečištění než klasika na spalovák, ona zelená elektrárna se taky nevyrobí bez emisí)

007 jj, v pohodě. Proto si taky držim starou pikslu co nejdýl to jde

Kamaráde brzdy zatím nikomu nezarezly, občas na ně slapnes, to je jasné, a ani nikomu nezatuhly. Musíš chodit na srazy elektromobil istu, dozvíš se vše co potřebuješ. Péra, čepy, gumy já nepočítám, to je všude stejné, jen pohon srovnavam. Kdo by nechtěl jezdit za 35 korun na sto, v reálu ještě méně, protože u Kauflandu nebo lidlu doplnis štávu zdarma. Než nakoupis, máš nabito. Víš že na těžbu, zpracování a dopravu jednoho litrupaliva až do nádrže se spotřebuje 7kwh energie? Při spotřebě 6 litrů je to tolik, jako kdyby jsi jezdil za deset litrů na sto. Deset litrů je téměř 100kwh energie a na těchto 100kwh energie ujede běžný elektromobil 700km. Tedy 7X tolik. Hned by se lidem ve městech líp dýchalo.
Jo a když píšeš něco o hoření, tak u nás samovolně shoří 1850 aut ročně, to je 5 denně. Jen se o tomto nikde nepíše. Jakmile shoří jeden elektromobil, mají z toho všichni srandu.

Nevím jak jinde, ale v Krkonoších jsem tedy ještě u Kaufu, Lidlu či jinýho obchoďáku ještě nabíječku neviděl. Ale je fakt, že jsem se po nich nepídil.

asd1

A víš kolik energie se spotřebuje na výrobu větrný/sluneční elektrárny a přenos energie do baterky, + energie na výrobu baterky + jejich recyklace? O uhelný elektrárně nemluvě.. To pak už tak čistě nevypadá.. U toho hoření je rozdíl v ceně, když shoří moje plechovka tak vezmu další, když elektro za půl mega tak to už je dražší.. Když to chci pojistit tak bude drahá havarijka.. Taky tukanec a odolnost baterky proti nárazu, nádrž pokud nerupne tak je OK, u těžké baterky to bude problém, pravděpodobně i drobná nehoda bude totálka...

Mmch. pokud jde o ekolgii, tak eko neni elektromobil, ale žít v místě a do školy/ práce/ na nákup chodit pěšky. Podobně nevozit rohlíky z Brna do Plzně, jabka sem ze Španělska, šroubky z Francie na vyříznutí závitu do Polska a na montáž zpátky do F. apod..

Taky na dovolenou nelítat 2x ročně letadlem ale jet na kole po ČR (o letech na ekokonference ani nemluvim, mluví o uhlíkový stopě a prolítaj tisíce litrů na osobu...). Ale je taková doba, proč nevyužít možnosti cestovat.. Ale na ekologii s. pes.. Jako elektro je fajn, ale zatim je v plínkách a má spoustu ale.

 


0x
Každopádně pokud chcete nového spalováka, je nejvyšší čas. Ceny už půjdou jenom nahoru.
idnes.cz/...

 


0x

Kup si Hyundai íx20, mám ji přes dva roky a super. Velmi pohodlné auto. Když jsem ho kupoval, doporučila mě ho i manželka prodejce, že ho taky používá a měla pravdu. Do tvé ceny se vejdeš a budeš mít nové auto. Mám obsah 1,4 a 66,2 KW. Existuje i verze 1,6, ale tohle stačí (aspoň mě ano). Zde se podívej.

 

petr888

0x
Před 4 lety jsem na tom byl úplně stejně, také jsem měl kolem 350 tis. a pátral, co si mám koupit. Za 350 tis. ojeté? Jako najdou se lidi, ale ruku na srdce, kolik lidí dává do bazaru svoje "spolehlivé a perfektně fungující auto bez závad" jenom proto, že nevědí co s penězi a chtějí si koupit novější model, nebo jinou značku, protože se jim víc líbí? Většinou se jedná o auta do kterých furt rvou prachy, nebo jim končí životnost jistých dílů. Já si koupil Hyundai i30 benzín 1,6 a v pohodě...
xenofob

jenže ta i30 nemá automaticky start- stop system, DSG-AUT a dalši vychytavky ktere pipaji a kvikaji a zbytečně rozptyluji ridiče

Dnes již všechny nové vozy mají systém Start-stop. A není problém tento "vynález" vypnout. Není třeba z toho dělat vědu.

Za 320tis IX 20 1.6 benzín v automatu.

 


0x
Fakt tu pletete naky elektromobil?
To snad nikdo normalni nechce. Jak to bude nabijet? Pres barakem na prodluzovacce? No fuj.
Hodte oko na rapid , scala.
Pokud usetrit tak klidne dacia logan a dokoupit nejvyssi zaruku a budete spokojena. Je to jednoduche auto a hlavne berte benzin. Stim najezdem je diesel blbost. A ne , neposlouchejte rady bandy v dehtu. Dnesni ekonafty maji tolik ekoblbosti az je to hnus.

 

 

asd1

Dotace padaj z nebe nebo to zaplatí lidi?

Aáááá..celoevropské oblíbené dotace..No z nebe padají samozřejmě..

"Auto" s reálným dojezdem tak 200km...za "nedotovaných" 460tis (a to ještě Škoda je mistr příplatků), tomu říkám terno.

Ale jo, když to chtějí...at si to koupí...ale za své...

Dotace samozřejmě zaplatí lidi. Tys neplatil šrotovné, zateplování, kotlikove dotace nebo nejezdíš po cyklostezkách? Nebo nepřispíváš solárním baronům? Odmítat něco, co sám vyloženě nezměníš sice můžeš, ale jen hlupák toho nevyužije taky pro sebe.
007cz

Možná je lepší využít dotace třeba k vybudování kongresového centra, nějakou malou nebo střední firmou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]