Nejste přihlášen/a.
Potvrzuji - v okolí znám 2 lidi, co měli Dacii před 10ti lety a po nějakém tom odjetí příslušných km si koupili opět a zase novou Dacii. Také obec si koupila pro rozvoz obědů ze školní jídelny Dacii.
Naopak, soused s živností na čištění vozů má každý týden něco na způsob mercedes, ford, opel ... a nadává jak špaček. Vozí mu to někdo čistit před prodejem a stav těch aut je děsný. Plasty, sedačky, koberce - všechno už za pár desítek tis.km v hrozném stavu - nedá se pořádně vyčistit, nedá se opravit, drolí se volant, sedačky, plasty vybledlé a vržou atd.
Dacia jako jedna z mála kašle na vychvalovaný start-stop systém..., takže i kolega z práce, který hledá nový vůz, čeká už jen na akci výprodeje Dacia.
To auto má dobrý motor i kvalitní interiér. Při lepších výbavách vlastně vše, co mají ty vychvalované VW - jen je to za polovinu ceny.
na golfa 1.4 TSi tato částka nestačí
na fórech se často píší nesmysly, každý vychvaluje auto, kterým zrovna jezdí, nebo auto, které nikdy neřídil ale někde o tom něco četl... ale kdyby se měl opět rozhodovat tak si koupí něco úplně jiného, navíc dnes jsou úplně všude PLACENÉ články a PLACENÉ názory a recenze...koncerny si prostě platí lidi co v médiích nebo na sociálníchj sítích různými formami propagují jejich výrobky...nebo se auta evidenčně přesouvají mezi členskými státy, prostě se nové auto zaregistruje na dealera v Praze, pak se přeregistruje na dealera ve Francii, přitom celou dobu stálo va francii na parkovišti...vykazuje se to jako prodeje v ČR a jako prodeje v Francii, přitom jde jen o registrační úkon a auto pořád nemá majitele ...přitom tady to auto nikdo nekoupil...pak se z toho dělají tabulky která se cpou do všech automotomagazinů a sílem oblbovat lidi
pokud KIA, tak klidně i Hyundai, například I30 hatchbck 1.4 by se za to dal pořídit a dostanete dlouhou záruku, kterou na předražené koncernové výrobky nikdy nikde nezískáte
jezdím v Passatech ale moje další auto bude Hyundai Fastback N
že 350 nestačí na 1,4tsi golfa? ale prosím tě...nechtěj, abych vlezl na bazary a vysypal tady min. 10 inzerátů...
Vůbec bych se nebál nové Dacie,když nic jiného,je to funglovka se zárukou.Logan nebo Sandero-v pohodě.Budeš jezdit 5 let bez starostí.A když už ojetinu,tak japonskou.Toyota Yaris,nebo větší a bezpečnější Corolla,Honda Jazz,vše s benzinovým motorem.Vždy je to ale ojetina i když spolehlivá.A na hloupé řeči kolegů se vykašli.Oni se také nechlubí,kolik peněz za rok do svých Golfů,Fabií či Passatů nasypou.
a do servisu si může napsat trvalé bydliště...fordy vždy trpí na elektroniku...už to aj samotní manažeři přiznali
na firmě jsme se už jednoho "Pokusu" zbavili, druhého Cmaxu se drží jednatel jak klíště prdele...třetího C-maxe má jeho manželka...pro jistotu už to nejezdí ani k nám do servisu bo chlapi to nechou ani spravovat...dalšího forda se zbavit zet mojeho kámoša...
Zato škodofka s elektronikou problém nemá vůbec. Nikdy u ní nepotkáš studeňák na tištáku, nehnijou kabelový svazky, nelámou se dráty ve dveřích ani neuhnívaj kostry. Prostě pohoda. Ford potká všechno tohle 3x do roka.
V okolí s Fordama problém s elektronikou moc neni, tak to asi máme štestí na těch 10 kousků z milionu co se nesypou. Nebo to jsou jen kecy škodovkářů aby měli co pomlouvat u piva...
Tazatel - klidně Focus s litrovým ekobuřtem 92 kW. Jede slušně a z moderních motorů to je ten z lepších, spotřeba v poho..
asd1: ale škodovku ti opraví kdejakej Lojza v hospodě a náhradní díly seženeš aj v masně za hubičku...u fordu musí svolat celostátní meeting, aby našly problém
Nepotřebují servis? Ono to nemá brzdy? Kola/ pneu taky nic? Čepy a silentbloky v nápravách tam nejsou? Co řízení s posilovačem, taky tam neni? Kastle byz údržby reznout neude? Aha, on tam jen neni spalovací motor a spojka, tim se ušetří 10k za 200kkm. Zbytek servisu tam je pořád. A přibyde baterka. U rekmací se dá čekat stejný přístup jako k reklamacím např. rozvodů řetězem u TSI - automobilka tě vyfakuje a když se umíš bránit tak ti dá třetinu nákladů.. Pokles kapacity se hodí na nesprávnou údržbu (jsi to nechal dlouho vybité a tim jsi baterku odrovnal = nazdar)
Ojetina si drží cenu? Starší baterka = za draho neprodejné, kdo má prachy vezme nové.
Kolik reklamací jsi na akumulátor u elektromobilu řešil? Kolik reklamací jsi u garance řešil? Odpovím si sám, nic jen hloupé keci. Ideální rada , kupte si focuse nebo 9 pand a můžete jezdit nadosmrti v žebřináku.
Pár reklamací bylo, např. skočený rozvod na Focus MK1 před FL a cukali se co to šlo, přitom v záruce to bylo. Slyšeli až na návrh žaloby. Baterka bude podobná, obzvlášt jestli jich bude hodně.. Focuse mám a pochybuju že elektromobil bude výhodnější.. Zatim 6 let a komplet náklady 320k. Ukaž mi podobně velký elektromobil s podobnými náklady. A nemusim se bát jet dál než 200km bez vozíku s centrálou :D
Tak u nás jezdí s ,,tramvají,, hlavně taxikáři, náklady kromě pneu téměř ,,0,,. Vše v záruce, měnila se i baterie, cena ,,jeden podpis. Co píšeš o skočeném rozvodu v garanci je nesmysl, servisu je to úplně jedno či je to garance nebo za hotové, raději dělá garanci, tam je to bez problému s platbou. Velký elektromobil? Jako ,,tam fordem zpátky vlakem,, téměř každý, a 200km i bez centrály. Baterka bude podobná? máš zkušenost? nebo ,,Jura říkal,,
Jistě,skvělé svezení je v novém autě vždy,ale bylo by dobré říci to pověstné ,,B,Dle reklamy ujede až 260km !,takže v reálu kolem 200 a za pět let ta baterka utáhne to vozítko někam přes stovku takže na nabíječce skoro nonstop,ale ano za ty prachy neberte to.
Stir-Já jsem tvrdil,že baterka vydrží pět let?Ono by bylo dobré občas si to přečíst pořádně,psal jsem že kapacita bude sotva na polovině,ne že je K.O a co to má společného se zárukou?Nikdo nedá záruku na ujeté kilometry na baterku po roce, třech nebo osmi letech .
Záruční krytí na lithium-ionový polymerový akumulátor (”akumulátor EV") se poskytuje po dobu 84 měsíců nebo 150 000 kilometrů od data prvního uvedení do provozu, podle toho, co nastane dříve, a to na ztrátu kapacity pod úroveň 70 % původní kapacity akumulátoru. Tato záruka se vztahuje na opravy potřebné k vrácení kapacity akumulátoru na 70 % původní kapacity akumulátoru. Bude-li to možné, budou sou-části akumulátoru EV opraveny nebo vyměněny a původní akumulátor EV bude vrácen do vozidla. Bude-li to nutné, bude akumulátor EV nahrazen buďto za nový, nebo za repasova-ný lithium-ionový polymerový akumulátor. Případná oprava nebo výměna provedená v rámci tohoto záručního krytí na kapacitu lithium-ionového polymerového akumulátoru ne-musí vrátit váš lithium-ionový akumulátor do stavu ”jako nový" s původní, 100% kapacitou,,,,,,,Na první 3 roky se nevztahuje omezení záruky ujetými kilometry.
Si spočítej celkové náklady jestli elektromobil vyjde levněji.. Tipnul bych, že i když vezme káru s třílitrovým benzínem tak to dráž nevyjde.. Mmch. dotaz je na auto do 350k, takže Citigo za půl mega je úplně mimo.. I přes sebelepší výbavu to je furt pitomý Citigo dobrý tak do města.. Vezmu Pandu za 40k a mám celkové náklady řádově menší - než se s údržbou a palivem dostanu ke 400k tak mám najeto milion km... Mmch. chci vidět 5 let starou baterku v -15, to bude "lehce menší dojezd" Aneb rozmar milionáře dobrý do města pro někoho s vlastní garáží kde to může dobíjet... + sebemenší tukanec znamená baterku vyměnit aneb totálka.
Ty jí předhazuješ Citigo za půl mega, tak akorát oponuju že blbá Panda za 40k jí udělá naprosto stejnou službu. Naopak milion elektroniky v tom Citigu je jen možnost drahých oprav, zato primitivní jednoduchý auto opravíš snadno a levně.
60 km denně x 365 = 22k ročně, reálná životnost Pandy s 1,2 je běžně 300kkm/ 15 let, za palivo dá 500k, za auto + údržbu 150k tj. 650k náklady za 15 let. Citigo tohle dá v ideálním případě na dvě baterky, tj. 800k + elektrika + pojistky, pneu, brzdy a další servis a jsi na milionu, a to ještě v případě že ti nechcípne motor (jakože to se dá čekat - ložiska, vinutí atakdále) nebo jiná dražší součástka... A to se vyplatí.
Máš pravdu, jen ten nový motor může být dražší jak baterie, elektro auto ještě není pro každého.
nepotřebujete, už se ,,repasují,, a tuším že konkrétně u japonců za velice zajímavou cenu, ale to už spekuluji.
Jistě je to příklad z tvé praxe, kterou s komponent jsi už měnil? Poděl se o zkušenost, budeme rádi za každou cennou radu z praxe, jelikož blábolů je plný internet.
Nedávno jsem měnil 2,2 crdi v ceně cca 500 000 /vykoukla mu ojnice/ dvouspojka přijde na cca 250 000 kč. Jen aby rádcové věděli, že spalovák jezdí dráž než tramvaj ale když se něco stane levné to už není. Nemluvě o dalším zpřísnění emisních limitů, tak od příštího roku každá automobilka nedokáže vyrobit spalovák, který tohle splní. Takže el. je povinnost.
Minimální servisní náklady asi těžko, když tam kromě motoru všechno ostatní je jako u normálního auta.. Ušetříš jen za oleje, rozvody a spojku, ostatní spotřebák tam je pořád.
Nikdy jsi na elektromotoru neviděl spálený vinutí nebo vadný ložisko? Hermeticky uzavřený neni a sůl udělá svoje, viz pitomý alternátor na autě..
Atd. atd. prostě ekofanatik vidí jen výhody, ale nevýhody přehlíží. A zatim těch nevýhod je víc než dost, prostě pořád neexistuje baterka lepší než uhlovodíky...
Mmch. když je elektomobil jednodušší a baterky už levné, tak proč stojí jednou tolik co složité normální auto?
ASD ne 200 000 ale daný, nový motor stojí 500 000kč, příště se zkusím cukat a v rámci garance nabidnu pánovi nějakou hajtru z vrakáče za 10. Jen doufám že nebude nespokojen.
Chápal jsem to jako auto v hodnotě 500k a motor s dvouspojkou 200k..
500k za výměnu motoru bych byl hodně nespokojen Jestli ale v rámci garance, tak automaticky beru že to bylo "vše nové značkové na účet podniku"
Bavíme se tu o normálním autě na dojíždění 60km do běžné práce? A řešíme náklady spalovák x elektrika? Pidiauto za půl mega asi neni to pravý, ledaže by dělala manažerku a plat měla nadprůměr. Ovšem to by koukala spíš po Superbech než po pidiautech
Jestli má 350k, tak toho má na výběr spoustu.. Bych vzal slušný auto za 100k, 50k nacpal do velkého servisu a 5 let bych jezdil, ušetřených 200k bych využil jinde...
Za 350 000 kč jsem doporučil ,,korejce,, 7 roku záruka. Ten můj přispěvek byla jen reakce na rádce, který nás chtěl ohromit cenou dílů tramvaje. U dnešních aut je to prašt jako uhod. S elektoautama se setkávám často a ,,není to špatné,, uvidíme co ukáže čas. A ten pán s tím motorem, samozřejmě "vše nové značkové na účet podniku" jen podepsal reklamační protokol a odjel s novým motorem...jinak to ani nejde.
Blbě čteš, viz 28.9.2019 23:20 Focus kombík, za 6 let komplet náklady 320k. Je to včetně pořízení, oprav, pojistky (včetně komplet havarijky spoluúčast 5k), spotřebáku typu brzdy, pneu atd. i paliva. Výměna oleje a všech filtrů (olej, vzduch, kabina uhlíková vše Mann) mě stojí 1100,- a hodinu času. Jestli chceš podrobný rozpis včetně faktur tak se stav.
Pokud bych nekoupil tak výhodně a servis by dělal servis, tak to bude ca 600k. Pokud bych kupoval funglovku tak 700k.
Klasický brzdy na el.mobilu jsou a fungovat musí. Nepoužívané oreznou pane ekolog a z TK tě s nima vyhodí = za 4 roky a pak každé 2 roky budeš kupovat nové kotouče (+ obložení). Stejně tak i na el. je spotřebák typu čepy, péra, tlumiče, pneu atd. Ale podle tebe se nic z toho neopotřebovává a jezdí to bez oprav. Tak určitě Ložiska jsou a občas se mění. Na altíku to vydře stator/ rotor a kupuje se novej. Spálený vinutí na elektromotoru občas vidim, nedělám si iluuze že elektromobil bude vyjímka. Zahoření baterky je taky občas vidět a to elekromobilů až tolik neni. Až budou starší a bude jich hodně to budou mít hasiči radost
Nehledě na to, že jakmile bude víc elektromobilů, tak se nutně zdraží i pojistné a výpadek spotřební daně se vyřeší zdaněním něčeho jiného = zdražení provozu.
Ekofanatik zruší normální auta a skončí to ježděním na kole a povozem... A 95% znečištění beztak zůstane (a je otázka jestli elektroauto neni celkově větší zdroj znečištění než klasika na spalovák, ona zelená elektrárna se taky nevyrobí bez emisí)
007 jj, v pohodě. Proto si taky držim starou pikslu co nejdýl to jde
Nevím jak jinde, ale v Krkonoších jsem tedy ještě u Kaufu, Lidlu či jinýho obchoďáku ještě nabíječku neviděl. Ale je fakt, že jsem se po nich nepídil.
A víš kolik energie se spotřebuje na výrobu větrný/sluneční elektrárny a přenos energie do baterky, + energie na výrobu baterky + jejich recyklace? O uhelný elektrárně nemluvě.. To pak už tak čistě nevypadá.. U toho hoření je rozdíl v ceně, když shoří moje plechovka tak vezmu další, když elektro za půl mega tak to už je dražší.. Když to chci pojistit tak bude drahá havarijka.. Taky tukanec a odolnost baterky proti nárazu, nádrž pokud nerupne tak je OK, u těžké baterky to bude problém, pravděpodobně i drobná nehoda bude totálka...
Mmch. pokud jde o ekolgii, tak eko neni elektromobil, ale žít v místě a do školy/ práce/ na nákup chodit pěšky. Podobně nevozit rohlíky z Brna do Plzně, jabka sem ze Španělska, šroubky z Francie na vyříznutí závitu do Polska a na montáž zpátky do F. apod..
Taky na dovolenou nelítat 2x ročně letadlem ale jet na kole po ČR (o letech na ekokonference ani nemluvim, mluví o uhlíkový stopě a prolítaj tisíce litrů na osobu...). Ale je taková doba, proč nevyužít možnosti cestovat.. Ale na ekologii s. pes.. Jako elektro je fajn, ale zatim je v plínkách a má spoustu ale.
Kup si Hyundai íx20, mám ji přes dva roky a super. Velmi pohodlné auto. Když jsem ho kupoval, doporučila mě ho i manželka prodejce, že ho taky používá a měla pravdu. Do tvé ceny se vejdeš a budeš mít nové auto. Mám obsah 1,4 a 66,2 KW. Existuje i verze 1,6, ale tohle stačí (aspoň mě ano). Zde se podívej.
jenže ta i30 nemá automaticky start- stop system, DSG-AUT a dalši vychytavky ktere pipaji a kvikaji a zbytečně rozptyluji ridiče
Aáááá..celoevropské oblíbené dotace..No z nebe padají samozřejmě..
"Auto" s reálným dojezdem tak 200km...za "nedotovaných" 460tis (a to ještě Škoda je mistr příplatků), tomu říkám terno.
Ale jo, když to chtějí...at si to koupí...ale za své...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.