Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
Vhodnější rubriku jsem nenašel.
Zajímalo by mě, proč nespadne řemen s transmise, když řemenice nemůže být přesně souosá a kola nemají drážky? Transmise ve starých továrnách měly řemeny dlouhé v řádech několika metrů...
Dosedací plocha řemenic nebyla válcová, ale uprostřed mírně vyklenutá - soudkovitá (bombírovaná). Odstředivá síla měla snahu držet řemen na největším průměru - tedy ve správné poloze uprostřed dosedací plochy.
Tžaky je to díky velké šířce řemenu a tedy jeho příčné tuhosti .
Nevím nepřijde mi že CDTka či GKT příp DTJA60 mělo soudkové řemenice,ale je fakt že jsem to tak nezkoumal-ustavil se stabilák ,dráha ... a dřevozávod pak frčel.
Ploché řemeny nejsou zase takovým reliktem minulosti, jak by se mohlo zdát, jen se dnes nepoužívá kůže, ale třeba Habasit. Používá se to třeba na pohon fréz na olepovačkách hran, kde jeden řemen pohání dvě vřetena a je promotán přes další dvě kladky, přičemž kromě bombírování řemenic je ještě celý motor uložen v suportu, který umožňuje měnit sklon osy motoru v rozsahu cca 10°, čímž se nastřeďuje běh řemene po celé soustavě kladek a hřídelí.
A ač se to nezdá, dokáže to přenést i slušný výkon - třeba čtyřstrané frézy mají stejný systém a dokáží hoblovat i trámy 250x300 mm
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.